جدیدترین مطالب

یازدهمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج حبیب لک زایی و گرامیداشت شهدای وحدت، امنیت، خدمت درگلزار شهدای حضرت رسول‌اکرم(ص) شهرستان نیمروز برگزارشد.
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از اوشیدا ایـن یـادواره بـا حضــور سردار شفایی فـرمــانده سپــاه سلمــان استــان، فرماندهان نظامی و انتظامی، فرمانداران و روسای ادارات شهرستان‌های حوزه سیستان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و آحاد مردم در گلزار شهدای حضرت رسول اکرم(ص) شهر ادیمی برگزار شد. غبارروبی، عطر افشانی و اهدای گل بر مزار مطهر شهدای حضرت رسول اکرم(ص) و تجلیل از ۳۵ خانواده شهید و جانباز شهرستان نیمروز از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.
 

 

شهید حاج حبیب لک زایی یکی از سرداران خطه سیستان و بلوچستان بود که سال ها تک تیرانداز لشکر 41 ثارالله ، همراه حاج قاسم سلیمانی جنگید و بار ها و بار ها مجروح شد. یک بار در سال 67 حاج حبیب چنان از ناحیه چشم، پهلو، سر، گردن و پا مجروح شد که همرزمانش پس از اسارت به تصور اینکه او شهید شده است، در اردوگاه برایش مراسم ختم گرفتند، اما عمر زمینی حاج حبیب به دنیا بود و او پس از بهبودی، در خطه محروم سیستان و بلوچستان به خدمتش ادامه داد و در مسیر محرومیت زدایی و همچنین وحدت بین شیعه و سنی، فعالیت های بسیاری کرد. حاج حبیب لک زایی که میان همرزمان و مردم سیستان به «حبیب دل ها» معروف بود، روز 25 مهر 1391 بر اثر جراحات ناشی از دفاع مقدس به شهادت رسید و به همرزمان شهیدش پیوست.

 
جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امنیتی امام علی (ع) گفت: سپاه، نظام و انقلاب باید بداند که هرجا لک‌زایی باشد، آنجا لنگرگاه می‌شود.
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امنیتی امام علی (ع) در دیدار با خانواده شهید حاج حبیب لک‌زایی به مناسبت نهمین سالگرد شهادت وی با اشاره به جایگاه شهید لک‌زایی اظهار داشت: اگر بگوییم شهید لک‌زایی فقط متعلق به جامعه سپاه است، اشتباه گفته‌ایم. شهید لک‌زایی متعلق به نظام اسلامی است. یعنی سپاه، نظام و انقلاب باید بداند که هرجا لک‌زایی باشد، آنجا لنگرگاه می‌شود.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از خاش، سردار محمد ناظری در یادواره سردار شهید لک زایی در خاش اظهار کرد: شهید لک زایی میدان دار تقریب مذاهب در استان سیستان و بلوچستان بود.  فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید معمار گفت: شهید لک زایی مظهر وحدت و […]

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از خاش، سردار محمد ناظری در یادواره سردار شهید لک زایی در خاش اظهار کرد: شهید لک زایی میدان دار تقریب مذاهب در استان سیستان و بلوچستان بود.
با حضور سرپرست بنیاد استان، یادواره شهید حاج حبیب لک زایی و شهدای وحدت، خدمت و امنیت در شهرستان نیمروز برگزار گردید.
 
برگزاری یادواره شهید حاج حبیب لکزایی و شهدای امنیت در شهرستان نیمروز

تو مسلمانی یا پدرت؟

او همیشه از بچه‌ها سوال معروفی می‌پرسید: تو مسلمانی یا پدرت؟ و این سوال مجموعه‌ای از پاسخ‌ها و سوالات را به دنبال داشت و باب بحث و گفت‌وگو را باز می‌کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، یازدهم تیر سال گذشته (۱۳۹۸) حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد لک زایی اعتمادی، پدر سردار شهید حاج حبیب لک‌زایی، در سن ۸۰ سالگی در زابل چشم از جهان فرو بست. زنده‌یاد حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد لک زایی اعتمادی در حوزه‌های علمیه مشهد و قم تحصیل کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به عنوان عالم دینی برآمده از دل مردم و انقلاب همواره به خدمت به منطقه محروم سیستان و بلوچستان پرداخت و عمر خود را صرف گسترش ارزش‌های انقلابی و رفع محرومیت از مردم این دیار به کار بست.

همچنین شهید حجت‌الاسلام مسلم لک‌زایی، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک‌زایی، رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، شریف لک‌زایی، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مولف و پژوهشگر و استاد حوزه علوم سیاسی و رضا لک‌زایی که ماه‌ها گروگان تروریست‌های تکفیری بود، نیز از فرزندان این فقید سعید هستند.

به مناسبت نخستین سالگرد درگذشت این روحانی مبارز، نجمه کیخا، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران و نویسنده کتاب‌هایی چون «عدالت اجتماعی»، «مناسبات اخلاق و سیاست در اندیشه اسلامی» و «مناسبات اخلاق و سیاست در حکمت متعالیه» یادداشتی را به مرحله نگارش درآورد که در ادامه آن را خوانید خواند. دکتر کیخا عروس مرحوم حجت‌الاسلام محمد لک‌زایی است.

فرزند سردار شهید حاج حبیب لک زایی در غم فراق سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دل نوشته را به رشته تحریر درآورد که یک نسخه آن نیز به دفتر این پایگاه خبری ارسال شده است.
به گزارش عصرهامون؛ در متن دلنوشته سلمان لک زایی آمده است: خبر تکان دهنده بود. حاج قاسم رفت. حاج قاسم به رفقای شهیدش پیوست. حاج قاسم به رفقای شهیدش همچون سرلشکر شهید حاج قاسم میرحسینی و سردار شهید حاج حبیب لک زایی پیوست. حاج قاسم را در صحنه‌های مختلف دیده بودم. با دیدن حاج قاسم به یاد مقاومت می افتادم. با دیدن حاج قاسم به یاد ایثار و فداکاری می افتادم. با دیدن حاج قاسم سلیمانی تمام مظلومان عالم به یادم می افتادند. 
فرزند سردار شهید لک‌زایی گفت: سردارحاج قاسم سلیمانی در کنار مظلومان عالم بود و قلبش به یاد مظلومان عالم می تپید.

سلمان لک‌زایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: سردار حاج قاسم سلیمانی به یاران شهیدش از جمله شهیدان میر حسینی و لک‌زایی پیوست، حاج قاسم را در صحنه های مختلف دیده بودم و با دیدنش یاد مقاومت می افتادم، ایثار و فداکاری شاخصه ایشان بود.

فرزند سردار شهید لک‌زایی گفت: حاج قاسم در کنار مظلومان عالم بود و قلبش به یاد مظلومان عالم می تپید، او آرزو داشت روزی برسد رژیم جعلی صهیونیستی از صفحه روزگار محو شود.

وی ادامه داد: او در کنار مردم فلسطین، لبنان، سوریه و عراق بود و شیعه و سنی برای ایشان فرق نداشت.

لک‌زایی ادامه داد: جوانان افغانستان، پاکستان، لبنان و عراق آرزو داشتند در کنار ایشان باشند، حاج قاسم در کنار نیروی حشد و الشعبی قرار گرفت تا بر تروریست ها پیروز شوند.

وی بیان کرد: حاج قاسم یادآور خانواده شهدا است، یادآور یک نوجوان روستایی است که توانست در دفاع از میهن و حمایت از مظلوم صحنه هایی از ایثار و شجاعت را خلق کند.

فرزند سردار شهید لک‌زایی گفت: خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی قدم های ما را در حمایت از مظلوم مستحکم تر خواهد کرد، پرچمی که در دستان ایشان بود هرگز بر زمین نخواهد افتاد و توسط همرزمانش همچنان برافراشته خواهد ماند.

سلمان لک‌زایی پسر سردار شهید لک‌زایی با اشاره به محبوبیت شهید لک‌زایی میان اهل تشیع و تسنن گفت: پدرم همیشه توصیه می‌کرد که قبل از شروع هر کاری ببینید که آیا آن کار برای رضای خدا و مورد قبول ولایت فقیه هست یا نه. اگر کار برای رضای خدا نیست تحت هیچ شرایطی آن را انجام ندهید.

ایجاد وحدت و امنیت هدف والای شهید لک‌زایی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، شهید حبیب لک‌زایی فعالیت‌هایش را از مبارزه علیه رژیم پهلوی آغاز کرد. او در سنین نوجوانی همراه با پدرش به مبارزه پرداخت. این گام کوچکی بود برای برداشتن گام‌ها بزرگ‌تر. حبیب لکزایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی گام اصلی فعالیت‌هایش را در راستای محرومیت‌زدایی از استان سیستان و بلوچستان برداشت. در این راستا نیز فعالیت‌های فرهنگی زیادی انجام داد. به منظور جهت دادن به فعالیت‌هایش وارد سپاه پاسداران شد. زمانی که جنگ تحمیلی آغاز شد، به جبهه رفت، اما به اصرار فرماندهان به زابل بازگشت و به جهت نفوذش در میان مردم و شناخت منطقه، به اعزام نیرو پرداخت.

حجت الاسلام راشکی در مراسم هفتمین یادواره شهید لک زایی و شهدای شهرستان نیمروز گفت: هیچ خیر و نیکی بالاتر از کشته شدن در راه خدا نیست.
به گزارش نوید شاهد سیستان و بلوچستان، هفتمین یادواره سردار "شهید حاج حبیب لک زایی" و شهدای وحدت، خدمت و امنیت و شهدای شهرستان نیمروز در گلزار شهدای حضرت رسول اکرم(صلوات الله علیه) شهرستان نیمروز برگزار شد.
 امام جمعه شهرستان نیمروز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تشکر از بانیان برگزاری این یادواره گفت: هیچ خیر و نیکی بالاتر از کشته شدن در راه خدا نیست.
حجت الاسلام راشکی با اشاره به جایگاه والای شهدا ادامه داد: همه ی ما در قبال شهدا وظیفه داریم تا ادامه دهنده راه شهدا باشیم و خانواده معظم شهدا و ایثارگران را تکریم کنیم.
وی همچنین با تقدیر از حضور پرشور آحاد مردم در این یادواره اظهار داشت: شهدا برای دفاع از اسلام و انقلاب جان عزیزشان را تقدیم این انقلاب کردند و به فیض شهادت نایل شدند و امروز وظیفه ماست تا با برپایی مراسمات و یادواره های ویژه شهدا یاد و خاطره آنان را در جامعه زنده نگه داریم.
سردار آتانی فرمانده قرارگاه شهید میر حسینی نیز شهادت را مرگ زیرکانه انسانهای مومن دانست و گفت: شهدا زنده های حقیقی تاریخ هستند.
فرمانده قرارگاه شهید میرحسینی و تیپ تکاور ۱۱۰ سلمان فارسی یکی از ویژگی های شهدا را ولایتمداری برشمرد.