جدیدترین مطالب

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی و هنری عرشیان کویر تاسوکی ، سومین همایش حبیب دلها: یادواره سردار شهید حاج حبیب لک زایی در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه و همرزمان سردار شهید روز پنجشنبه 30 مهرماه 1394 برگزار شد. در این همایش سردار ملکی (رئیس مرکز تعالی معنوی کوثر قم)، دکتر دانش شهرکی (عضو هیأت علمی دانشگاه قم)، دکتر نجف لک زایی (عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام)، حاج یوسف کیخا (فرهنگی آموزش و پرورش و از همرزمان سردار شهید)، حجت الاسلام والمسلمین عباش دانشی (مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم) سخنرانی کردند. همچنین مستندی درباره امر به معروف و نهر از منکر از نگاه سردار شهید لک زایی پخش شد. در ادامه نرم افزارها و آثار جدید منتشره مؤسسه فرهنگی و هنری عرشیان کویر تاسوکی رونمایی شد.

 حفظ اسلام هدف اصلی و بنیادی امام حسین در کربلا بود

به گزارش روابط عمومی مؤسسه عرشیان کویر تاسوکی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، در سومین همایش حبیب دل‌ها گرامی‏داشت سردار شهید حاج حبیب لک زایی که پیش از ظهر روز پنج شنبه، 30 مهر ماه 94 در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین گفت: تاسوعا و عاشورا هر سال این سؤال را ایجاد می‏کند که چرا حضرت ابا عبدالله الحسن در واقع با همه آنچه که داشت در چنین واقعه‏ای شرکت کرد، به راستی در این کار چه رازی نهفته است؟

حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک‏ زایی افزود: باید همه هستی برای حفاظت از امام قیام کند حال امام با همه وجود آمده است که از چه حفاظت و از که حمایت کند؟ آن گوهر گرانبها چیست؟ آن حقیقت فاخر که امام حسین علیه ‏السلام، علی اکبر و علی اصغر و ابوالفضل العباس و دیگر شهدا و یاران را فدا می‏کند تا آن حقیقت زنده بماند چیست؟ آن حقیقتی که همه شهدا و از جمله سردار شهید حاج حبیب لک‏زایی با تأسی به آن حاضر شدند که از جانشان بگذرند و به حسین اقتدا کنند چیست؟

گزارش تصویری از سومین همایش حبیب دلها در قم

 این استاد حوزه و دانشگاه با ذکر این مطلب که امام حسین علیه السلام، خود به این پرسش پاسخ داده‏ اند افزود: در مدینه و زمانی که مروان از حضرت خواست که با یزید بیعت کند امام حسین پاسخ دادند: «و علي الاسلام السلام اذ قد بليت الامة براع مثل يزيد؛ بر اسلام، سلام باد، بايد فاتحه اسلام را خواند و با اسلام خدا حافظي کرد، آنگاه که والي مسلمانان کسي همچون ‏يزيد باشد» وی افزود از این عبارت کوتاه امام حسین می‏توان دریافت که «حفظ اسلام» آن هدف اصلی و بنیادی است که امام جانش را برای ان فدا می‏کند، بنابراین شهید شدن هدف امام حسین نبوده است.

وی ادامه داد: سردار شهید حاج حبیب لک‏ زایی در یکی از سخنرانی‏هایش که خوشبختانه فیلمش هم موجود است می‏گویند ما منتظر شهادت هستیم اما شهادت برای ما هدف نیست، بلکه هدف حفظ اسلام است اما اگر حفظ و تثبیت اسلام فقط با شهادت ممکن بود، استقبال شهادت می‏رویم.

برادر شهید حبیب لک‏ زایی با استناد به سخن امام خمینی که فرموده‏اند حضرت ولیعصر هم جانش را فدای حفظ اسلام می‏کند گفت: پیام شهدا و امام حسین در طول تاریخ این است که آزادی، شهادت، عدالت، هدف اصلی نیستند بلکه اهداف میانی و مقدماتی محسوب می‏شوند و هدف اصلی حفظ و استقرار و اجرای اسلام است که امروز پرچمدار این اسلام ناب محمدی در دنیا مقام معظم رهبری است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که ان ‏شاء الله دور هم جمع شدن ما در روز هشتم محرم مورد توجه حضرت ولیعصر قرار بگیرد و این کارها روز قیامت جزو باقیات الصالحات ما باشد و اسم ما هم جزو خوبان قرار بگیرد.

 شهید لک زایی مصداق بارز آیه‌ی « وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَي الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ » بودند

حاج یوسف کیخا، در سومین همایش حبیب دل‌ها گرامی‏داشت سردار شهید حاج حبیب لک زایی که پیش از ظهر روز پنج شنبه، 30 مهر ماه 94 در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین و ذکر خاطراتی از سردار شهید حاج حبیب لک‏ زایی گفت: زمانی به اتفاق حبیب دلها هم به روستایی رفتیم که پدربزرگ و مادر بزرگشان آنجا زندگی می‏کردند. نکته‏ ای که برای من جالب بود و هنوز به یاد دارم این است که همین‏ که صحبت‏ ها تمام می‏شد و کسی حرف نمی‏زد مادربزرگ شهید، که خدا رحمتشان کند، صلوات می‏فرستاد.

گزارش تصویری از سومین همایش حبیب دلها در قم

این همکار و دوست نزدیک سردار شهید حاج حبیب لک‏ زایی ادامه داد: پدر حاج حبیب شنبه‏ ها از روستایی که حدود 11 کیلومتر با شهرستان زابل فاصله داشت می‏آمد و سر درس شهید حسینی حاضر می‏شد و آخر هفته هم برمی‏گشت، در حالی که زندگی‏شان با بافتن فرش توسط مادرِ خانواده با کمک حبیب تأمین می‏شد.

کیخا با تمسک به آیه شریفه وَ نُريدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثينَ شهید لک‏ زایی را از مستضعفینی دانست که از لحاظ معنوی قوی و غنی بود و پس از انقلاب کبیر اسلامی ایران به رهبری امام خمینی به لطف خدا، امام بخشی از مردم انقلابی ایران اسلامی شد. او تصریح کرد: سردار شهید حاج حبیب لک‏زایی جزو مستضعفینی بود که وارث زمین شد و مردم را در مسیر الله هدایت کرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که ان‏شاء الله با شنیدن سرگذشت شهدا، تلاشمان برای اقامه و پیاده سازی اهداف متعالی اسلام، از گذشته قوی‏تر شود.

 منش، رفتار و فعالیت‏ های فرهنگی شهید لک‏ زایی برای من درس بود 

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در سومین همایش حبیب دل‌ها گرامی‏داشت سردار شهید حاج حبیب لک زایی که پیش از ظهر روز پنج شنبه، 30 مهر ماه 94 در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد ضمن تسلیت ایام عزای حسینی گفت: اگر شهدای سایر بلاد متعلق به  دهه شصت هستند، شهدای سیستان و بلوچستان متعلق به همین سال‏ها و همین ماه‏ ها و روزها هستند.

حجت‌الاسلام «عباس دانشی» اظهار داشت:می‏توان گفت یکی از برجسته‏ ترین‏ و سیدالشهدای این شهیدان سردار شهید حاج حبیب لک‏ زایی است.

ویبا بیان اینکه من و شهید از در امور فرهنگی با هم همکاری نزدیکی داشتیم افزود: منش، رفتار و فعالیت‏های فرهنگی شهید لک‏ زایی برای من درس بود. او با همان وسعت دید که در دفاع مقدس به کار بست و توانست از جوانی گمنام به یک سردار تبدیل شود، با همان جرأت و شجاعت و جسارت در عرصه‏های فرهنگی هم تلاش می‏ کرد. 

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشین استان سیستان و بلوچستان سردار شهید حاج حبیب لک‏ زایی را یک مدیر به تمام معنی فرهنگی دانست و گفت: کتابی با عنوان مهدويت در صحاح‏ سته كه به بحث امام مهدی (عج) از ديدگاه‏ دانشمندان اهل سنت مى‏پردازد، دست شهید لک‏ زایی رسیده بود، او پس از بررسی این کتاب و مشورت با علمای اهل سنت، در جلسه‏ای در سال 1390 گفتند که از این کتاب باید 110 هزار نسخه در استان توزیع شود. این طرح از نظر ما، ناممکن و با شناختی که از سردار لک‏ زایی داشتیم، بسیار پرهیجان جلوه می‏کرد، اما شهید لک‏ زایی با یک توکل و جرأت و شجاعت 110هزار جلد از این کتاب را در سطح توزیع کرد.

حجت‌الاسلام دانشی راجع به تواضع و فروتنی سردار لک‏ زایی گفت: در کنار اقشار مختلف مردم، ساده‏ ترین و متواضع‏ترین آنها بود به گونه‏ای که ما احادیث تواضع را در رفتار ایشان متجلی می‏دیدیم.

دانشی راجع به ولایت پذیری سردار شهید حاج حبیب لک‏ زایی عنوان کرد: رفتار و تعاملی که وی با سخنرانی مقام معظم رهبری داشت، سیاسی و سازمانی و تشریفاتی نبود بلکه برای او دستور و حجت شب اول قبر بود فردا صبح زنگ می‏زد که در راستای تحقق صحبت‏ های آقا که دیشب شنیدید، چه کاری می‏توانیم انحام بدهیم.

وی افزود: تعریف کردن رفتار حاج حبیب با پیکر فرزندش، شهید مسلم، در تاسوکی به زبان، ساده است. اما همه کسانی که پدر هستند و از جمله خود من، نمی‏دانم چطور رفتار او را بپذیریم و تحلیل کنم که کسی فرزندش را هم آغوش خاک ببیند و عکس العمل او همان باشد که در قبال سایر شهدا دارد. وی ادامه داد: این صحنه، صحنه‏ای است که طوفان احساسات و عواطف سایر ابعاد انسان را تحت تأثیر قرار می‏دهد اما سردار لک‏ زایی به شکل شگفت انگیزی عواطف خود را کنترل و مدیریت کرد.

حجت‌الاسلام «عباس دانشی» مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تمامی فعالان عرصه ترویج فرهنگ و معارف شهید و شهادت گفت: این حقایق که شهیدان آنها را تجلی بخشیدند، باید دست‏مایه شاعران و فیلم‏سازان باشد تا فضیلت‏های فراموش شده‏ای که ما در روایات خوانده‏ایم و ازعاشورا و محرم شنیده‏ایم در معرض دید ما قرار دهند.

 استاد دنشگاه قم: شهید لک زایی عالم عامل بود
به گزارش روابط عمومی مؤسسه عرشیان کویر تاسوکی، در سومین همایش حبیب دل‌ها گرامی‏داشت سردار شهید حاج حبیب لک زایی که پیش از ظهر روز پنج شنبه، 30 مهر ماه 94 در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد دکتر دانش‏ شهرکی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین گفت: سردار شهید حاج حبیب لک‏زایی از ابتدای فعالیت تا زمان شهادت با اراده‏ای استوار در صراط مستقیم حرکت کرد.

این دوست و هم‏رزم شهید لک‏ زایی افزود: شهید لک‏ زایی قبل از آنکه محب اهل بیت و رزمنده و جانباز و پدر شهید و سردار باشد، شهید ساز و سردار پرور بود. وی ادامه داد: به یاد دارم که در اوایل دهد شصت این شهید بزرگوار با چه مرارت‏ها و سختی‏هایی در روستاهای و کوره دهات‏های مرزی که ماشین هم آنجا نمی‏توانست برود، می‏رفت و حتی دو سه شب در آن روستاها بیتوته می‏کرد تا بتواند برای جبهه نیرو تهیه کند. حدود پانزده سردار بزرگ جنگ که بعدها به شهادت رسیدند از میان همین نیروها بودند. وی افزود: در برخی از روستاها خودم شاهد بودم که بسیاری به واسطه ایشان، محبت و ارادت به اهل بیت و انقلاب و امام خمینی پیدا می‏کردند و راهی جبهه می‏ شدند.

این استاد دانشگاه قم گفت: سردار شهید لک‏ زایی از ابتدای فعالیتش دارای رسم بود گرچه اسم نداشت. آمر به معروف و ناهی از منکر بود و از بزرگانی بود که هیچ گاه این دو فریضه مهم را ترک نکرد.

دانش ‏شهرکی با ذکر این خاطره که قبل از کربلای یک در سد دز بودیم. حاج حبیب هم علی‏رغم اینکه فرمانده‏هان وقت تشخیص می‏دادند که جبهه نیاید، خودش را رسانده بود آنجا. موقع تمرین، با اینکه از دیگران تنومندتر بود، از آغاز تا پایان جلوی همه دوید و اصلاً عقب نماند. پرسیدم. گفت من وقتی بسیجی را می‏فرستم جلو، باید قبل از او خودم عمل کنم، گفت: شهید لک‏ زایی مصداق بارز عالم عامل بود و به همین دلیل حرفش تأثیر داشت.

 شهید لک‏ زایی مطیع ولی فقیه بود
به گزارش روابط عمومی مؤسسه عرشیان کویر تاسوکی، در سومین همایش حبیب دل‌ها گرامی‏داشت سردار شهید حاج حبیب لک زایی که پیش از ظهر امروز پنج شنبه، 30 مهر ماه 94 در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد سردار ملکی با اشاره به آثار منتشر شده درباره شهید لک‏ زایی گفت: اگر برای شهید لک‏ زایی ده برابر آنچه منتشر شده، منتشر شود، جا دارد.

رئیس مرکز تعالی کوثر با تأکید بر تربیت دینی سردار لک‏زایی گفت: این شهید از بیتی برخواست که شیر مادر، آمیخته با محبت اهل بیت و لقمه حلال پدر در آن وجود داشت. وی افزود: نقطه آغاز حیات طیبه از محبت اهل بیت و تغذیه حلال است و و عنصر دوم تربیت مناسب فرزند است.

سردار جواد ملکی اذعان کرد: اگر زندگی شهید لک‏ زایی را در قبل از پیروزی انقلاب مطالعه کنیم می‏بنیم او سرمشق هم‏ سنّ و سالانش بوده است.

وی افزود: امام زمان(عج) توجه و عنایت خاصی به رزمندگان اسلام در ۸ سال دفاع مقدس داشت که اثبات این امر را می‌توان در تصمیم‌های عاقلانه‌ای که رزمندگان می‌گرفتند مشاهده کرد و در همین راستا می‌توان گفت شهید لک‌زایی نیز به دلیل اخلاصی که داشت به طور قطع مورد عنایت امام عصر (عج) قرار گرفته بود.

سردار ملکی ضمن آنکه شاخصه بارز شهید لک‏ زایی را اطاعت بی چون و چرا از حضرت امام و مقام معظم رهبری دانست و افزود: شهید لک‏ زایی انسان مخلصی بود و برکاتی که در زندگی دنیوی و ملکوتی او وجود دارد، آثار اخلاصی است که او داشت.

ملکی در پایان گفت: هر کس که داعیه پیروی از شهید و راه شهدا را دارد، باید از ولی فقیه زمان که امروز حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‏ای است پیروی کند.

رونمایی از دفتر ششم حبیب دلها

 به گزارش روابط عمومی مؤسسه عرشیان کویر تاسوکی، در سومین همایش حبیب دل‌ها گرامی‏داشت سردار شهید حاج حبیب لک زایی که پیش از ظهر روز پنج شنبه، 30 مهر ماه 94 در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد از جلد ششم حبیب دلها رونمایی شد.

جلد ششم از مجموعه "حبیب دلها: یادنامه سردار شهید حاج حبیب لک زایی" در قالب سخنرانی، گفتگو، مقاله، یادداشت، خاطره، شعر و ... به شرح زندگی و فعالیت‏های این سردار سرافزار سپاه اسلام می پردازد. تصاویر پایانی کتاب هم جذابیتی دوچندان به این اثر ماندگار بخشیده است.

در این جلد از مجموعه حبیب دلها دو وصیتنامه از سردار شهید لک‏ زایی که در دهه شصت و هنگام رفتن به جبهه نوشته شده، منتشر شده است. گفت‏و‏گو با سرلشکر صفوی، دستیار و مشاور عالیِ مقام معظم رهبری از دیگر بخش‏های خواندنی این کتاب است.

گفتنی است دفتر ششم حبیب دلها که توسط مؤسسه فرهنگی‏هنری عرشیان کویر تاسوکی در پاییز 1394 در 360 صفحه تهیه و در تیراژ هزار نسخه و به قیمت پانزده هزار تومان، توسط انتشارات تحسین به زیور طبع آراسته شده است. برای تهیه کتاب می‏توانید به آدرس قم، خیایان معلم، مجتمع ناشران، طبقه دوم، واحد 207 مراجعه کنید و یا با شماره 02537842666 تماس بگیرید.

از جلد اول کتاب شهدای تاسوکی در آینه اشعار رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی مؤسسه عرشیان کویر تاسوکی، در سومین همایش حبیب دل‌ها گرامی‏داشت سردار شهید حاج حبیب لک زایی که پیش از ظهر روز پنج شنبه، 30 مهر ماه 94 در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد از جلد اول شهدای تاسوکی در آینه اشعار رونمایی شد.

اشعار این کتاب، سروده‏هایی از شاعران کشور عزیزمان است که در تجلیل از مقام شهدای فاجعه تروریستی تاسوکی سروده شده است رونمایی شد.

گفتنی است جلد اول شهدای تاسوکی در آینه اشعار که توسط مؤسسه فرهنگی‏هنری عرشیان کویر تاسوکی در پاییز 1394 در 92 صفحه و به صورت مصور تهیه و در تیراژ هزار نسخه و به قیمت چهار و هشتصد تومان، توسط انتشارات طلیعه سبز به زیور طبع آراسته شده است. برای تهیه کتاب می‏توانید به آدرس قم، خیایان معلم، مجتمع ناشران، طبقه دوم، واحد 207 مراجعه کنید و یا با شماره 02537842666 و یا 09127506536 تماس بگیرید.

 رونمایی از نرم افزار اندرویدی حبیب دلها

به گزارش روابط عمومی مؤسسه عرشیان کویر تاسوکی، در سومین همایش حبیب دل‌ها گرامی‏داشت سردار شهید حاج حبیب لک زایی که پیش از ظهر پنج شنبه، 30 مهر ماه 94 در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد از نرم افزار اندروید شهدای تاسوکی و نرم افزار حبیب دلها رونمایی شد.

در نرم افزار حبیب دلها علاوه بر ارتقای مجموعه پنج جلدی حبیب دلها، جلد اول و دوم «حبیب دلها در آینه اشعار» و «حبیب دلها؛ الگوی تربیت و اخلاص» اضافه شده است.

قابلیت جستجوی دقیق، امکان انتخاب متن و اشتراک‏گذاری، انتخاب نوع و فونت قلم، امکان مطالعه آسان در شب و ... از ویژگی‏های این نرم افزار است و به زودی در کافه بازار ارائه خواهد شد.

 از نرم افزار اندرویدی شهدای تاسوکی رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی مؤسسه عرشیان کویر تاسوکی، در سومین همایش حبیب دل‌ها گرامی‏داشت سردار شهید حاج حبیب لک زایی که پنج شنبه، 30 مهر ماه 94 در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد از نرم افزار اندروید شهدای تاسوکی و نرم افزار حبیب دلها رونمایی شد.

در نرم افزار شهدای تاسوکی سه اثر از روحانی شهید تاسوکی، «حجت الاسلام و المسلمین نعمت الله پیغان ارائه شده است.»این آثار راجع به مباحث قرآنی، اخلاقی، عرفانی، فلسفی، اصولی و کلامی استاد شهید حجت الاسلام پیغان است. گفتنی است.

قابلیت جستجوی دقیق، امکان انتخاب متن و اشتراک‏گذاری، انتخاب نوع و فونت قلم، امکان مطالعه آسان در شب و ... از ویژگی‏های این نرم افزار است و به زودی در کافه بازار ارائه خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید