جدیدترین مطالب

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در مراسم پنجمین سالگرد شهادت شهید لک زایی گفت: شهدا به یاد معاد بودند و برای روز آخرت عمل کردند و به مقام رضا رسیدند.
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی پیش از ظهر روز پنجشنبه چهارم آبان در همایش «حبیب دلها» که به مناسبت پنجمین سالگرد شهادت سردار شهید حبیب لک زایی در سالن کنفرانس مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: در بخش حکمت آمیز نهج البلاغه آمده است که زید بن وهب نقل می کند که وقتی که از صفین بر می گشتیم، در ورودی کوفه هفت قبر بود، از حضرت علی(ع) پرسیدم که اینها چه کسانی هستند، یکی از قبور مربوط به ابن وهب می شود به حضرت گفت آیا او را می شناسید؟ حضرت می فرماید که خدا رو را رحمت کند.

برادر سردار شهید لک زایی تصریح کرد: شهید حججی وقتی که در دست دژخیمان قرار می گیرد طوری برخورد می کند که خیالش از آخرت راحت است؛ وقتی که بالای سر شهید لک زایی حاضر شدم، لبخند بر لبانش جاری بود و باورمان نمی شد که شهید شده باشد.

وی افزود: چند بار به خوابم آمده و می گفت که من زنده هستم و از دنیا نرفته ام، وقتی که پیکر این شهید را دیدم، با خود گفتم چه صحنه هایی در هنگام شهادتشان پیش آمده که خوشحالی زائد الوصفی در چهره شان وجود داشت که با لبخند به شهادت رسیده است؛ حتی پس از غسل دادن شهید باز هم لبخند بر لبان ایشان جاری بود.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی افزود: وقتی که یاد شهدا می کنیم برای این است که به خود و کارنامه اعمالمان بیندیشیم؛ شهدا اگر به یاد معاد بودند و برای روز آخرت عمل کردند، به مقام رضا رسیدند.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به شهادت فرزند امام راحل اظهار داشت: وقتی خبر شهادت حاج آقا مصطفی را به امام راحل دادند، می گویند که امام انگشت خود را بر روی زمین گذاشتند، سپس فرمودند رفتن حاج آقا مصطفی از الطاف خفیه الهی بود./822/پ۲۰۲/ی

سردار ملکی:
تکلیف امروز ما آگاه سازی جامعه از دستاوردهای انقلاب و دسیسه های دشمنان است
رییس مرکز تعالی معنوی کوثر قم با بیان این که ما از نظر اجتماعی، سیاسی، نظامی و فرهنگی به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیستیم، گفت: جوان های ما امروز به این آگاهی ها نیاز دارند؛ تکلیف امروز ما، آگاه سازی مردم به صورت اعم و آگاه سازی جوان به صورت اخص است.
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار جواد ملکی پیش از ظهر روز پنجشنبه چهارم آبان در همایش «حبیب دلها» که به مناسبت پنجمین سالگرد شهادت سردار شهید حبیب لک زایی در سالن کنفرانس مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: امروز سرسخت ترین دشمن رژیم صهیونیستی، ایران اسلامی و ملت ایران هستند و تنها کشوری که حاضر نیست با اسرائیلی ها حتی فوتبال بازی کند، ایران است.

رییس مرکز تعالی معنوی کوثر قم گفت: وقتی که فردی سیلی می خورد، عربده می کشد، امروز ترامپ عربده کشی می کند؛ امام راحل ما را متحول کرد و ما به اینجا رسیده ایم؛ ما از نظر اجتماعی، سیاسی، نظامی و فرهنگی به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیستیم و 180 درجه با قبل تغییر کرده ایم و این مسأله باید گفته شود.

وی با بیان این که دشمن از داشتن برنامه ریزی ایران با خبر است، تصریح کرد: جوان های ما امروز به این آگاهی ها نیاز دارند؛ بزرگترها گمان می کنند که جوانان از این وضعیت با خبر هستند، به دلیل این که نمی دانند دشمنان به اینها محتوا می دهند؛ دشمن می داند که ما برنامه ریزی داریم، اگر بدون برنامه بودیم دشمنان ما را رها می کردند و 40 سال دوام نمی آوردیم و پایمردی نمی کردیم.

سردار ملکی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم استفاده نظامی ایران از انرژی هسته ای، افزود: همه دنیا علی الاطلاق برای ما است و بدون هیچ تردیدی وعده خدا است و دشمن هم این را می فهمد؛ بمب هسته ای که دشمن می گوید، بهانه است، دشمنان بهتر از خود ما می دانند که هسته ای ما نظامی نیست و رهبر معظم انقلاب نیز به این مسأله اشاره کردند.

رییس مرکز تعالی معنوی کوثر قم با بیان این که امروز صهیونیست بر آمریکا تسلط دارد، اظهار داشت: اروپا و آمریکا را صهیونیست اداره می کنند؛ در آمریکا تا فرد رییس جمهور متعهد به صهیونیست نباشد، ریس جمهور نمی شود؛ در اروپا نیز همینطور است، تکلیف امروز ما، آگاه سازی مردم به صورت اعم و آگاه سازی جوان به صورت اخص است.

وی گفت: هر چه کار کنیم، کم کار کرده ایم، چرا که دشمن در حال تلاش است؛ اینها از الطاف خدا برای تشیع است که رایحه ای به نام اربعین می آید و دنیا را خنک می کند، در مراسم اربعین می بینیم که از همه ملت ها و امت ها حضور دارند.

سردار ملکی با اشاره به این که توفیقات تشیع از جانب خدا و عنایات امام زمان(عج) است، خاطرنشان کرد: عاشورا، عید غدیر و اربعین، تمامی ولادت ها و شهادت ها همان رایحه بهاری است و هیچ کجای دنیا این رایحه را ندارند؛ از این ها استفاده کامل را نمی کنیم و ظرفیت ایجاد و پر می شود، بدون این که ما برنامه ریزی و نقشی داشته باشیم، اینها لطف خدا و عنایت امام زمان(ع) است؛ ما چه قدر برای برگزاری با شکوه تر اربعین کارکرده ایم، اینها همه از جانب خدا است./822/۲۰۲/ح

هفتمین جلد از کتاب «حبیب دلها» منتشر شد
نویسنده کتاب «حبیب دلها» گفت: این کتاب شامل سه بخش درباره شهید، سخن همرزمان شهید و سخن دیگران درباره شهید سردار شهید حبیب لک زایی است.
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رضا لک زایی در همایش «حبیب دلها» که به مناسبت پنجمین سالگرد شهادت سردار شهید حبیب لک زایی در سالن کنفرانس مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: فصل اول در تمامی جلدهای این کتاب، مطالب مربوط به ایشان است که باعنوان «با حبیب» منتشر شده است.

وی گفت: فصل دوم مطالب دوستان، همسنگران و همرزمان ایشان با عنوان «با یاران حبیب» و فصل سوم با عنوان «با مهمانان حبیب» آماده شده است.

نویسنده کتاب «حبیب دلها» تصریح کرد: روح دیگری که بر مجموعه کتاب حاکم بوده، چارچوب نظری این اثر است؛ اولین جلد از این اثر که چاپ شد، همزمان با اربعین این شهید بود و اکنون همزمان با پنجمین سالگرد شهادت این شهید، هفتمین جلد از کتاب «حبیب دلها» منتشر شده است.

لک زایی با اشاره به چاپ هفتمین جلد از کتاب «حبیب دلها» افزود: دنبال شخصی می گشتیم که مصاحبه های مربوط به این شهید را انجام دهد و مقالات و پایان نامه های شهید را جمع آوری کند، به هر کسی گفتیم قبول نکردند، برای دفتر حبیب دلهای یک که مطالب آماده شد، مقداری از مطالب اضافه مانده بود که تصمیم گرفته شد تا برای جلد بعدی کار شود، در خواب از شهید پرسیده بودند که این کتاب تا 10 جلد منتشر می شود؟ شهید جواب مثبت داده بود، و این خواب، تعبیر و تا کنون هفت جلد آن منتشر شده است و سه جلد دیگر نیز به چاپ خواهد رسید.

وی افزود: تجلیل از شهدا، تجلیل از انسان های قدرتمند و پیروز است و ما دعا می کنیم که ما در همان مسیر حرکت کنیم./۸۲۲/ پ ۲۰۲/ش

گزارش تصویری بزرگداشت سردار شهید حاج حبیب لک زایی در قم

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید