جدیدترین مطالب

باز هم تروریست های وطنی فاجعه آفریدند:

در اين عمليات تروريستي، يك خودرو سواري پيكان به بهانه اينكه خودرو خراب شده، مقابل اتوبوس كاركنان سپاه توقف ‌نمود كه در همين حين سرنشينان خودرو پيكان از خودرو خارج و بلافاصله خودرو پيكان و اتوبوس منفجر شد. با سرعت عمل گروه تحقیق 2 نفر از عوامل تروريست مشغول فیلمبرداری بودند، بازداشت شدند.

مقارن ساعت 7 صبح امروز، چهارشنبه در اقدامي ناجوانمرداه و خرابكارانه بر اثر انفجار بمب كارگذاشته شده در پیکانی در نزدیکی  اتوبوس متعلق به كاركنان نيروي زميني سپاه زاهدان، 24 تن كشته يا زخمي شدند.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، اين اقدام تروريستي در تقاطع بلوار ثارالله در منطقه احمدآباد حوالي شهرك نسترن زاهدان روي داد كه بر اثر آن از مجموع 24 سرنشين اتوبوس احتمالا حدود 8 تا 10 نفر شهيد و بقیه زخمي شده‌اند و پيكر تمامی شهدا و زخمی ها به بیمارستان منتقل شده است.
در اين عمليات تروريستي، يك خودرو سواري پيكان كه داراي 4 نفر سرنشين بود، به بهانه اينكه خودرو خراب شده، مقابل اتوبوس كاركنان سپاه توقف ‌نمود كه در همين حين سرنشينان خودرو پيكان از خودرو خارج و بلافاصله خودرو پيكان منفجر شد.

با سرعت عمل گروه تحقیق، 2 نفر از موتورسواران که از انفجار اتوبوس حامل نیروهای سپاه مشغول فیلمبرداری بودند، بازداشت شدند.

گفته می‌شود در آثار به جا مانده از مسافران اتوبوس، دو کارت شناسايی که یکی متعلق به یکی از پرسنل نیروی انتظامی و دیگری متعلق به یک پزشک بوده، یافته شده است.

احتمال مي‌رود گروهك‌هاي تروريستي از جمله گروهك تروريستي طرفدار عبدالمالك ريگي كه از اشرار باسابقه منطقه بوده و عامل جنايات تروريستي پاسگاه گدار، ناقوك سراوان و تاسوكي زابل است، در اين غائله نقش داشته باشند. 

يكي از افراد دستگير شده در نظر داشت با عمليات انتحاري، قبل از رسيدن نيروهاي امنيتي اقدام به منفجر كردن خود و مواد منفجره كه همراه خود داشت نمايد كه قبل از هر اقدامي دستگير شد.

در همین حال اسامی مجروحان و شهدای این فاجعه نیز اعلام شد

اتاق بحران اورژانس كشور با ابراز تاسف از حادثه انفجار تروريستي صبح امروز در زاهدان اعلام كرد: با اعزام 7 دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه، 14 تن از مجروحان و 8 تن از جانباختگان به بيمارستان تامين اجتماعي و پزشكي قانوني منتقل شدند.

به گزارش ايسنا، بر اساس اعلام اتاق بحران اورژانس كشور، از مجموع تعداد مجروحان و جانباختگان اين حادثه، 20 مجروح و سه شهيد از سوي خودروهاي عبوري و يا خودروهاي ساير سازمانهاي امدادي به مراكز مربوطه انتقال يافتند.

بر اساس اين گزارش اولين آمبولانس اورژانس با توجه به اين كه پايگاه اين مركز در نزديكي محل حادثه قرار داشت، در كمتر از يك دقيقه براي امدادرساني حادثه‌ديدگان در موقعيت حاضر شد.
همچنين از آنجا كه نزديكترين بيمارستان به محل حادثه، بيمارستان تامين اجتماعي بوده، بيشتر سانحه‌ديدگان اين حادثه به اين مكان منتقل شدند، اما در ادامه به دليل شدت جراحات، برخي از مصدومان به بيمارستان‌هاي خاتم‌الانبياء (ص) و علي‌ابن‌ابيطالب (ع) انتقال يافتند.

از سوي ديگر دانشگاه علوم پزشكي و خدمات، بهداشتي، ‌درماني زاهدان اسامي مجروحان بستري شده در بيمارستان تامين اجتماعي اين شهرستان بعد از جابه‌جايي ساعت 12 ظهر را به شرح ذيل اعلام كرد:
1ـ «مهدي ساراني»، 2ـ «مهدي ملاشاهي»، 3ـ«نصرت‌اله مكرم مستمنددوست»، 4ـ «مهدي افروزه»، 5ـ «عباسعلي كفاش»، 6ـ «مهدي خشخويي»، 7ـ «گل حسين هراتي»، 8ـ «وحيد عزتي»، 9ـ «حسينعلي كوچكزايي»، 10ـ «حسن حكمتي»، 11ـ «حبيب آبيل»، 12ـ «جمشيد آبروش»، 13ـ «حجت قزاقي».

همچنين 14ـ «علي مهنا» و 15ـ «كبري سرگزي» نيز مجروحان بستري شده در بيمارستان نبي‌اكرم (ص) و 16ـ «علي اصغر تاتاري» و 17ـ «مجتبي تقاضايي» از مجروحان انتقال يافته به بيمارستان علي‌ابن‌ابيطالب (ع) بوده و در اين ميان هويت مجروحان بستري شده در بيمارستان خاتم‌الانبياء (ص) بعد از جابه‌جايي نيز به اين شرح است:
18ـ «حسين زارعي»، 19ـ «عليرضا صيادي»، 20ـ «عزيزاله حبيبيان»، 21ـ «محمود منصوري»، 22ـ «محمودرضا شهركي»، 23ـ «علي زارع»، 24ـ «مهدي شهركي»، 25ـ «محمود پاك سرشت»، 26ـ «مصطفي هراتي»، 27ـ «فريدالدين كريمي»، 28ـ «اميرحسين راد حسيني»، 29ـ «غلامرضا نوري»، 30ـ «حسين سروري»، 31ـ «ابراهيم اصغري»، 32ـ «جابر سالارزهي»، 33ـ «بابك يزدانفر» و 34ـ «علي فلاح».

از سوي ديگر بر اساس گزارش اتاق بحران اورژانس كشور، «جعفر شهرياري»، «ابراهيم غلامي»، «حمزه صياد اربابي»، «محمد نوري»، «مرتضي اربابي» به همراه يك «جسد مجهول‌الهويه» تعدادي از شهداي مربوط به اين حادثه تروريستي هستند كه به بيمارستان خاتم‌الانبياء (ص) منتقل شدند.

همچنين 5 جسد ديگر نيز به نامهاي «علي پيري بنيادي»، «مسلم كيخا»، «حميد آبيل»، «محمود شهرياري» و يك «فرد مجهول‌الهويه» نيز به بيمارستان تامين اجتماعي زاهدان انتقال يافتند.

پخش احتمالی اعترافات عاملان بمب گزاری زاهدان

مديركل سياسي استانداري سيستان و بلوچستان گفت: چهار نفر از عوامل بمب‌‏گذاري زاهدان دستگير شده‌‏اند كه اعترافات آنها امشب از سيماي استان پخش مي‌‏شود.

سلطانعلي مير در گفت‌‏وگو با "ايلنا" با بيان اينكه چهار نفر از عوامل بمب‌‏گذاري صبح امروز زاهدان در نزديكي محل حادثه دستگير شده‌‏اند، گفت: طبق اعترافات اين عناصر كه امشب از صدا و سيماي استان پخش خواهد شد، آنها 48 ساعت قبل از انفجار از مرز پاكستان وارد كشور شده و با حمايت محافل استكباري و غربي‌‏ها اقدام به اين كار كرده‌‏اند.

وي تاكيد كرد: اينها نه شيعه هستند و نه سني. اينها وابسته به استكبار هستند و از طرف آنها تجهيز و پشتيباني مي‌‏شوند.

مديركل سياسي استانداري سيستان و بلوچستان گفت: اين بمب ساعت 6:45 صبح امروز در مسير اتوبوس حامل جمعي از پرسنل سپاه كه عازم محل كار خود بودند، در بلوار ثارالله منطقه احمدآباد زاهدان منفجر شد.

مير افزود: اين بمب كه از راه دور كنترل مي‌‏شد، در يك دستگاه خودروي پيكان جاسازي شده بود كه در يكي از پيچ‌‏ها كه سرعت اتوبوس كند شد، بمب‌‏گذاران بمب را منفجر كردند كه در نتيجه اين انفجار از 37 نفر سرنشين اتوبوس، 11 نفر شهيد و بقيه مجروح شدند.
وي خاطرنشان كرد: با كمك مردم و نيروهاي نظامي چهار نفر از اين عناصر اصلي دستگير شدند.

مير افزود: در حال حاضر در استان به مدت 24 ساعت عزاي عمومي اعلام شده است.

گفتنی است قرار بود امشب اعترافات عاملان این جنایت پخش شود که به دلایلی به فردا شب موکول شده است. مراسم تشيع جنازه شهدا نیز در روز جمعه برگزار خواهد شد.

همچنین سپاه پاسداران به همین مناسبت اطلاعیه ای صادر کرد

به گزارش روابط عمومی سپاه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه ای شهادت مظلومانه تعدادی از پاسداران جان بر کف و مردم مسلمان زاهدان را در روز شهادت مولایشان سفیر کربلا سید الساجدین امام زین العابدین (ع) بدست عناصر ضد انقلاب و مزدوران تروریست اجیر شده و عامل آمریکا را به محضر حضرت بقیه الله اعظم (عج) ، مقام معظم رهبری و ملت رشید و سرافراز ایران و بویژه مردم شهید پرور استان سیستان و بلوچستان تبریک و تسلیت گفت.

در این اطلاعیه آمده است: دشمنان زبون این ملت از حضور گسترده و میلیونی مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن در اقصی نقاط کشور دچار یاس و ناامیدی شده بودند که در یک اقدام تروریستی و ضد انقلابی تعدادی از پاسداران صدیق این ملت را صبح امروز شهید و زخمی نمودند تا بدینوسیله کینه دیرینه شان را نسبت به اسلام ناب محمدی (ص) و کلمه وحدت بخش لااله الاالله به اثبات برسانند. اما آنان نادانتر از آنند که بفهمند که مسیر زندگی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مردم مسلمان بلوچ چیزی جز عقیده، جهاد و شهادت نیست و این شهادت ها قبل از آنکه باعث تلخکامی شود موجب رسوایی دشمنان دین و ملت خواهد شد و گام های استوار مردم ایران اسلامی را برای پیمودن راه حق طلبی و رسیدن به وحدت پایدار راسخ تر خواهد نمود.

سپاه پاسداران در این اطلاعیه می افزاید: دشمنان دین و ملت بدانند که با این اعمال ننگین و بست، هیچگاه به اهداف شوم خود دست نخواهند یافت و مطمئن باشند که فرزندان مکتب شهادت همواره آماده اند تا با جان و هستی خود، پرده های دروغین قدرت آنها را در هم پیچند و نیرنگ و فریب جنایت کاران و حامیان مستکبر جهانیشان را در برابر دیدگان همگان بر ملا سازند.

در پایان سپاه پاسداران ضمن تبریک و تسلیت شهادت این عزیزان به تمامی پاسداران، ملت شریف ایران، مسئولان استان و خانواده های معزز این شهیدان اظهار امیدواری کرد که با تلاش نهادهای انتظامی، قضایی، امنیتی و نظامی عاملان این جنایت تروریستی هر چه زودتر دستگیر و بسزای عمل خود برسند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید