جدیدترین مطالب

اتحاديه‌اروپا، حملات تروریستی روز چهارشنبه در زاهدان را که منجر به شهادت یازده تن از هموطنان شد محكوم كرد. خانم "كريستينا گالاچ"، سخنگوي "خاويرسولانا" مسئول ديپلماسي اين اتحاديه روز جمعه به خبرنگار ايرنا در "بروكسل" گفت، در پي اين حادثه، سولانا مراتب تسليت خود را به دولت ايران و قربانيان اين حادثه ابلاغ مي‌كند. خانم گالاچ گفت: ما حملات تروريستي روز چهارشنبه در زاهدان را محكوم مي‌كنيم، چرا كه اين گونه اقدامات غيرقابل توجيه‌اند و عاملان ان بايد مجازات شوند.

درخواست حزب الله سيستان و بلوچستان از رییس جمهور

به گزارش خبرگزاری انتخاب، يك اطلاعيه منتسب به حزب الله سيستان و بلوچستان از رئيس جمهور خواسته تا براي ايجاد امنيت در اين استان از شيرمرداني همچون همت ها باكري ها و كاظمي ها كه در راس هر عملياتي جانفشاني مي كنند استفاده شود. اين اطلاعيه كه ديروز در مراسم تشييع پيكرهاي پاك 11 شهيد عمليات تروريستي در زاهدان توزيع شد خطاب به دكتر دهمرده استاندار سيستان و بلوچستان دانستن را حق مردم توصيف كرده و تصريح نموده مردم مي خواهند بدانند كه پيرامون آنها چه مي گذرد. در اين اطلاعيه همچنين از مولوي عبدالحميد امام جمعه سني مسجد مكي زاهدان خواسته شده در محكوم نمودن جانيان تروريست درنگ به خود راه ندهد.

سخنان دکتر شهریاری، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی

در حالی که سایر نمایندگان استان همچنان سکوت خبری اختیار کرده اند دکتر شهریاری در چندین نوبت خواست اصلی و اساسی مردم یعنی تأمین امنیت را مطرح کرده است. دو متن از سخنان ایشان را می توانید در نشانی زیر مطالعه فرمایید:

یکم. سخنان وی در مجلس شورای اسلامی در هیجدهم بهمن پس از فاجعه تروریستی به شهادت رسیدن چهار تن از نیروهای ناجا :

http://diyare-eshgh.persiangig.com/image/safhe-1.gif

دوم. سخنان وی در مجلس شورای اسلامی در بیست و پنجم بهمن پس از فاجعه تروریستی اتوبوس حامل کارکنان سپاه :

http://diyare-eshgh.persiangig.com/image/safhe-2.gif

در همین حال خبرگزاری ها خبر از انفجار بمب و تیراندازی در زاهدان دادند. سایت بازتاب نوشت:

دقایقی پیش صداي مهيب انفجار یک بمب کارگذاشته شده در نقاط زيادي از شهر زاهدان به گوش رسيد.

به گزارش خبرنگار «بازتاب» از زاهدان، حدود ساعت 22 امشب (جمعه) صدای مهیبی در حوالی کلانتری شماره 19 زاهدان و نزديك مجتمع نسیم بلوار دانشگاه زاهدان شنيده شد و پس ازاین انفجار صدای تیراندازی در این شهر شنیده می‌شود.

آخرين گزارش‌هاي خبرنگار «بازتاب» حاكي از آن است كه پيش از انفجار يك بمب صوتي كه تروريست‌ها آن را جلوي يك دستگاه الگانس نيروي انتظامي كار گذاشته بودند، ماموران از اين اقدام مطلع شده و از حضور تعدادي تروريست در منطقه آگاه مي‌شوند.

با اين حال تلاش براي جلوگيري از انفجار بمب به نتيجه نمي‌رسد و بمب صوتي با صداي مهيبي كه تا كيلومترها آن‌سوتر شنيده مي‌شود، منفجر مي‌شود. همزمان درگيري شديدي بين جان‌بركفان نيروي انتظامي و تروريستها آغاز مي‌شود كه تا لحظه ارسال خبر ادامه دارد.

منطقه در محاصره 3 لايه‌اي ماموران است و برخي خبرها از دستگيري 2 تروريست تاكنون حكايت دارد. تا كنون آمبولانسي از منطقه خارج نشده اما احتمال تلفاتي از دو طرف نيز مي‌رود.

گفتنی است صبح روز چهارشنبه نیز بمبی در زاهدان منفجر شد که طی این عملیات تروریستی 11 نفر از پرسنل سپاه به خیل شهدا پیوستند.

و اما حواشی تشییع شهدای انفجار چهارشنبه

صبح امروز (جمعه) پیکر شهدای حمله تروریستی چهارشنبه زاهدان بر روی دست های مردم قدردان زاهدان برگزار شد، متعاقب آن، که جمع کثیر و بی‌نظیری از هموطنان در آن حضور یافته بودند، شهدا برای خاکسپاری به زادگاه خود منتقل شدند. پيكر یازده نفر برای خاکسپاری به زابل حمل شد که در بخش های مختلف این شهرستان به خاک سپرده شدند.

پیکر پاک دو تن از شهدا (حمزه صیاد اربابی و آذره) در گلزار شهدای حضرت رسول اکرم(ص) شهر ادیمی به خاک سپرد.
در آیین به خاک سپاری این دو تن، سید صادق حسینی طباطبایی، یکی از نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، قصد ایراد سخن داشت که با واکنش شدید مردم مواجه شد. برخی از عزاداران برای ممانعت از سخنرانی وی، مبادرت به قطع سیم بلندگو کردند و برخی دیگر نیز با صدایی بلند به وی و دیگر مسئولین اعتراض کردند. پس از این برخورد با نماینده سیستان جمع زیادی از مردم در شعارهایی در اعتراض به مسئولان، خواستار برخورد جدی با عوامل ناامنی در استان شدند و به مسئولان در این زمینه هشدار دادند.
گفتنی است مردم پس از اعتراض به نماینده سیستان و دیگر مسئولان به عزاداری و سینه‌زنی پرداختند و یاد شهدای حمله تروریستی چهارشنبه زاهدان را گرامی داشتند. در فاجعه تروريستي چهارشنبه كه در زاهدان رخ داد هوشياري و عكس العمل به موقع مردم سبب دستگيري برخي تروريست‌ها شد. گفتنی است بیش از شصت نفر شهید در گلزار شهدای حضرت رسول اکرم مدفون شده‌اند که دو تن از آنان از شهدای فاجعه تروریستی تاسوکی می‌باشند.

صبح امروز دکتر شهریاری، نماينده زاهدان در تشییع پیکر شهدای فاجعه تروریستی زاهدان در سخنان شديداللحني گفت: با سلام خدمت مردم شهیدپرور. ابتدا غیرت و از جان گذشتگی شهید (مسلم) کیخا را تحسین می کنم و او را اسوه قرار می‌دهم. سپس برای تمامی این مسؤولان به خصوص سردارها و سرهنگ هایی که در این محل حضور دارند، ابراز تأسف می کنم. حاشا به غیرت مسئولان! حاشا به غیرت خودم که این گونه در جلو چشمانمان عزیزانمان را می‌کشند! بیایید ما را بکشید. ما آماده شهادتیم. حاشا به غیرت مسئولان و آفرین به شجاعت مردم.»

نوری، فرماندار زاهدان هم در سخناني که با مخالفت مردم مواجه شد، گفت: با سلام خدمت مردم همیشه در صحنه. کاش می‌مردم و این صحنه‌ها را نمی‌دیدم. کاش در آن زمان (زخمی شدن در فاجعه تروریستی تاسوکی در 24 اسفند 1384) دعای شفاعتمند شما مردم نبود و من هم اکنون زنده نبودم تا این گونه شرمنده نبودم.
وی در پاسخ به اعتراض گروهی گفت: اگر با استعفای من مشکلی حل ‌شود، من حاضرم استعفا دهم. اما بعد از شفایی که خدا به من داد با این بدن تکه تکه آمدم که تا آخرین توان در خدمت مردم باشم و حال این گونه عزیزانمان را بکشند. من شرمنده شما مردم هستم و همچنین آرزوی نابودی این چنین افرادی را دارم.

واكنش «مولوي عبدالحميد» به جنايات زاهدان

يكي از ائمه جماعات و علماي اهل تسنن زاهدان با اشاره به حوادث تروريستي اين منطقه اظهار داشت: اقدام به ترور و كشتن مردم بي‌دفاع و دامن زدن به اختلافات قومي و مذهبي را هيچ يك از علما تاييد نمي‌كنند و اين اقدامات حرام است.

به گزارش فارس، مولوي عبدالحميد اسماعيل‌زهي يكي از علماي اهل تسنن‌ زاهدان عنوان كرد: بارها اين جنايت‌ها را محكوم كرده‌ايم و قبول داريم كه در منطقه مشكلات و كمبودهايي وجود دارد؛ اما كساني كه مطالبه‌اي دارند به صورت قانوني، از طريق گفت‌وگو و راه‌هاي مشروع بايد آن را حل كنند و اقدام به ترور و كشتن مردم بي‌دفاع و دامن زدن به اختلافات قومي و مذهبي را هيچ يك از علما تاييد نمي‌كنند و اين اقدامات حرام است.

وي افزود: در حال حاضر در شرايطي كه مورد تهديد آمريكا و ديگر قدرت‌هاي جهان قرار داريم اين‌گونه اقدامات در راستاي اهداف و خواسته‌هاي آنان صورت مي‌گيرد. مردم استان بايد با حفظ هوشياري از دامن زدن به اختلافات پرهيز كنيم و با هم متحد باشيم زيرا نابود كردن استان و ناامن جلوه دادن آن به نفع هيچ قوم و مذهبي نيست.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید