جدیدترین مطالب

اندیشه سیاسی شرف‌الدین به اهتمام محمد پزشکی از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد. این كتاب مجموعه مقالاتي درباره انديشه سياسي شرف الدين است و در موضوعات زندگى و زمانه شرف‌الدین، مبانى اندیشه سیاسى، طرز برخورد با استبداد داخلى و استعمار خارجى، اهمیت محورى وحدت مسلمانان در شرایط بیدارى اسلامى و مسئله گفتگو و راهکارهاى عملى آن میان مسلمانان تنظيم شده است. فصل پنجم اين اثر با عنوان الزامات گفت و شنود با تأكيد بر انديشه علامه شرف الدين و امام موسي صدر توسط شريف لك زايي نگارش شده است.

کتاب "اندیشه سیاسی علامه شرف‌الدین" به اهتمام محمد پزشکی از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.

سید عبدالحسین شرف‌الدین یکى از چهره‌هاى دوره نوگرایى اسلامى است که به صورت مستقیم، استبداد داخلى جامعه لبنان و استعمار دولت فرانسه را تجربه کرد، از این رو اندیشه سیاسى او بازتابى از واکنش اسلامى معاصر در مورد مسئله هویت اسلامى است. در این کتاب با زندگى و زمانه شرف‌الدین، مبانى اندیشه سیاسى، طرز برخورد با استبداد داخلى و استعمار خارجى، اهمیت محورى وحدت مسلمانان در شرایط بیدارى اسلامى و مسئله گفتگو و راهکارهاى عملى آن میان مسلمانان آشنا مى‌شویم.

وى از دو موضوع اساسى استبداد و استعمار به عنوان عوامل مؤثر بر جوامع مسلمان معاصر نام مى‌برد.

مقالات اين اثر را آقايان سيد نادر علوي، محمد پزشكي، سيد سجاد ايزدهي، منصور ميراحمدي، شريف لك زايي، سيد محمد مهدي ميرجليلي و سيد كاظم سيدباقري نگارش كرده اند.

فصل پنجم اين اثر با عنوان الزامات گفت و شنود با تأكيد بر انديشه علامه شرف الدين و امام موسي صدر توسط شريف لك زايي نگارش شده است.

او در عمل وحدت مردم لبنان را داروى مسئله استبداد دانسته و اساسى‌ترین سازوکارهاى رفع استعمار را در درجه اول، وحدت اسلامى ملل مسلمان و در درجه دوم برقرارى گفتگو میان دو نظریه امامت و خلافت مى‌داند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید