جدیدترین مطالب

mahare_godrat.jpgبه همت انتشارات کانون اندیشه جوان کتاب "توزیع و مهار قدرت در نظریه ولایت فقیه" به قلم شریف لک زایی به چاپ سوم رسید. هدف عمده کتاب توزیع و مهار قدرت در نظریه ولایت فقیه پاسخگویی به پرسش از ماهیت و جایگاه تفکیک قوا در نظریه ولایت فقیه است. در این اثر به دیدگاه امام خمینی به صورت مستقیم اشاره شده و ولایت مطلقه فقیه نیز به طور مبسوط مورد بحث قرار گرفته است.

 ___________________________________________

 به همت انتشارات کانون اندیشه جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب "توزیع و مهار قدرت در نظریه ولایت فقیه" به قلم شریف لک زایی به چاپ سوم رسید.

نظریه تفکیک قوا و رابطه جامعه با قدرت و نهادهای حکومتی از دیرباز مطرح بوده است، ولی با طرح دیدگاه های نو از سوی دانشمندان معاصر، به نظریه برجسته و نوپدیدی در علم سیاست تبدیل شده است.

در نظام جمهوری اسلامی ایران که بر پایه نظریه ولایت فقیه ساماندهی یافته، این سئوال مطرح است که نسبت میان نظریه ولایت فقیه و نظریه تفکیک قوا چیست؟ و با توجه به اینکه هر دو نظریه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پذیرفته شده، آیا بین آنها سازگاری وجود دارد؟

با فرض وجود این سئوال و اختلاف دیدگاه ها در نظریه ولایت فقیه، هدف عمده کتاب توزیع و مهار قدرت در نظریه ولایت فقیه پاسخگویی به پرسش از ماهیت و جایگاه تفکیک قوا در نظریه ولایت فقیه است.

 در این کتاب به دیدگاه امام خمینی(ره) به صورت مستقیم اشاره شده و ولایت مطلقه فقیه نیز به طور مبسوط مورد بحث قرار گرفته است. عناوین فصل های کتاب عبارتند از:

فصل یکم: ولایت فقیه مطلقه، دیدگاه ها و تفسیرها

فصل دوم: تفکیک قوا: مفهوم، مبانی و بسترها

فصل سوم: منزلت تفکیک قوا در نظریه ولایت فقیه

فصل چهارم: مناسبات ولی فقیه با قوا و نهادهای حکومتی

مطالب مرتبط

تجدید انتشار کتاب "توزیع و مهار قدرت در نظریه ولایت فقیه"

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید