چاپ
دسته: اخبار فرهنگی
بازدید: 1803

معاون امور فرهنگی مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) با اعلام این خبر افزود: "برنامه های این دهه که از نهم تا نوزدهم ربیع الاول برگزار خواهد گردید، با محوریت پیامبر اکرم(ص) و در قالب‏ های مختلف علمی، فرهنگی، تبلیغی و رسانه ای ارائه خواهد گردید".

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
معاون امور فرهنگی مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) از برگزاری "دهه میثاق با پیامبر رحمت و عدالت" از سوی این مجمع در ایران و جهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ همزمان با ایام میلاد مسعود حضرت ختمی مرتبت(ص) و امام جعفر صادق(ع) و در واکنشی ایجابی نسبت به اهانت مزدوران استکبار به پیامبر اکرم(ص) و مقدسات اسلامی، «دهه میثاق با پیامبر رحمت و عدالت» برگزار می‏شود.

معاون امور فرهنگی مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) با اعلام این خبر افزود: "برنامه های این دهه که از نهم تا نوزدهم ربیع الاول برگزار خواهد گردید، با محوریت پیامبر اکرم(ص) و در قالب‏های مختلف علمی، فرهنگی، تبلیغی و رسانه ای ارائه خواهد گردید".

«حجت الاسلام دکتر نجف لک‏ زایی» ادامه داد: "برنامه های این هفته با کنفرانس مطبوعاتی دبیرکل محترم مجمع و نمایش آثار منتشر شده درباره پیامبر(ص) از سوی مجمع در روز دوشنبه 9 ربیع الاول (3 بهمن 1391) در تهران آغاز خواهد شد".

وی با اشاره به اینکه تاکنون 64 عنوان کتاب به 18 زبان درباره وجوه مختلف حیات و معارف پیامبر اکرم(ص) از سوی مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) منتشر شده و 28 اثر دیگر هم در دست انتشار است گفت: "پس از نمایش این آثار در تهران، نمایشگاه مذکور در قم دائر شده و تا پایان دهه برای بازدید فرهیختگان، طلاب، دانشجویان و عموم علاقمندان علوم الهی برقرار می‏باشد".

لک‏ زایی دیگر برنامه های این دهه را برگزاری نشست‏های علمی مختلف عنوان کرد و گفت: "در این نشست‏ها، صاحبنظران مسایل تاریخی، کلامی، فقهی، اخلاقی، هنری و رسانه ای جنبه های مختلف حیات نورانی پیامبر(ص) را مورد بررسی قرار داده و انگیزه‏های غرب در حمله به این وجود مبارک را ارزیابی خواهند کرد".

معاون امور فرهنگی مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) برگزاری سخنرانی‏ها و پرسش و پاسخ اینترنتی به دو زبان عربی و انگلیسی را نیز از دیگر برنامه های ویژه‏ی این دهه اعلام کرد و گفت: "همچنین در ایام میلاد پیامبر(ص) جشن‏های متعددی در مجامع محلی اهل بیتی در سراسر جهان که با مجمع مرتبط هستند برگزار خواهد شد".

دکتر لک‏ زایی افتتاح سایت پیامبر اعظم(ص) به پنج زبان را دیگر برنامه این هفته خواند و توضیح داد: "تارنمای پیامبر اعظم(ص) که چند سال است به شکل آزمایشی فعالیت می‏کند هم اکنون دارای صدها مقاله و مطلب به پنج زبان فارسی، عربی، انگلیسی، ترکی استانبولی و اردو است. این سایت که یکی از سایت‏های اقماری پورتال بزرگ اهل‏بیت(ع) است در این دهه رسماً افتتاح خواهد شد".

وی آغاز فعالیت رسمی سایت عرضه اینترنتی محصولات فرهنگی مجمع را نیز از جمله برنامه های این دهه نامید و گفت: "مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) بیش از هزار عنوان کتاب، مجله و نرم افزار و نیز محصولات فرهنگی گوناگون دارد که مردم عزیز اکنون با افتتاح سایت فروش و ارسال، دسترسی آسانتری به این محصولات پیدا خواهند نمود".