جدیدترین مطالب

حجت الاسلام لک زایی در همایش بررسی نامه رهبری به جوانان اروپا گفت: مکتب امنیتی غرب مبنی بر انتقال نا امنی بر نقاط دیگر از جمله جهان اسلام است که امروز ناکارآمدی خود را در اروپا را نیز ثابت کرده است؛ در فراز پایانی این نامه تأکید شده است که غربی که امروز نتوانسته امنیت و معنویت خود را تأمین کند چرا اصرار بر تحمیل فرهنگ مبتذل خود به جهان شرق و به ویژه مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بررسی و تحلیل نامه دوم رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی قبل از ظهر امروز در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این همایش حجت‏ الاسلام نجف لک زایی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به بررسی بخش امنیتی این نامه پرداخت و گفت: این دو نامه دارای ابعاد مختلفی است که از چند جهت قابل بررسی است اما یکی از مهم‏ترین بخش‏های این نامه بحث امنیت بین‏الملل آن است زیرا که امروز جهان براساس مکتب امنیتی غرب طی دوران می‏کند.

وی افزود: امروز مکتب امنیتی جهان بر اساس مکتب رئالیسم بنیان نهاده شده که به این معنا است که اصل در جهان ناامنی است و هیچ گاه امنیت کامل به وجود نخواهد آمد بنابراین بهترین امنیت این است که نا امنی را از خود دور کنیم و به دشمنان و غیر خودی‏ها انتقال دهیم؛ از مهم‏ترین و بارزترین مصادیق این روش امنیتی غرب ایجاد رژیم صهیونیستی در خاور میانه برای ایجاد ناامنی در بین الملل اسلامی است.
 
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: زمانی که انگلیس و آمریکا سبب به وجود آمدن اسرائیل غاصب در منطقه شدند هیچ گاه توهم نمی‏کردند که ممکن است این ناامنی به سمت خود آنها میل پیدا کند بنابراین با تمام تلاش به فکر امنیت آن بودند اما همین رژیم غاصب سبب به وجود آمدن بسیاری از گروه‏های ترورریستی و تکفیری شد که امروز امنیت جهان را به مخاطره انداخته‏ است.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب در این نامه در واقع به جوانان اروپا می‏فرمایند که این گروه‏های تروریسمی در آموزش و تجهیز از سوی اسرائیل و با حمایت غرب و آمریکا به وجود آمده‏اند و امروز زنان و کودکان اروپایی اندکی از ناامنی موجود در جهان اسلام را احساس می‏کنند که مسلمانان سال‏ها است با آن دست و پنجه نرم می‏ کنند.

حجت‏ الاسلام لک زایی تأکید کرد: تذکر رهبر انقلاب در واقع این است که بدانیم که امت اسلامی که سال‏ها است قربانی ترور است امروز نباید به عنوان مجرم نیز شناخته شوند و جوانان اروپا نباید مرعوب تبلیغات کاذب آمریکایی شوند و بدانند که این ترورها کار اسرائیل و آمریکا اما به نام اسلام است.

وی ابراز داشت: مکتب امنیتی غرب امروز ناکارآمدی خود را به غرب نشان داده است و حال که ناامنی به خانواده خودشان رسیده است متوجه شده‏اند که برای همیشه نمی‏توان امنیت را برای خود و ناامنی را برای دیگران به همراه داشت.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر تذکرات رهبری در این نامه این است که همیشه در این چند قرن اخیر مسلمانان در ظلم غربیان گرفتار بودند که سردمدار آنها آمریکا بوده است و یکی از این ظلم ها امروز به جان خودشان افتاده است و راه حل آن تنها عدم حمایت از تروریسم است.

حجت الاسلام لک زایی در پایان اظهار داشت: در فراز پایانی این نامه تأکید شده است که غربی که امروز نتوانسته است امنیت و معنویت خود را تأمین کند چرا اصرار بر تحمیل فرهنگ مبتذل خود به جهان شرق و به ویژه مسلمانان است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید