چاپ
دسته: اخبار فرهنگی
بازدید: 1742
ضمن عرض تسلیت به خانواده های محترم مصیبت دیده این حادثه و مردم خونگرم استان فارس، از مسؤولان می خواهیم با بررسی دقیق این حادثه و اطلاع رسانی به موقع، عوامل پدیدآورنده این حادثه را دستگیر، محاکمه و به مجازات برسانند. در ادامه آخرین اخبار و اطلاعات به اطلاع می رسد .
انفجار کانون رهپويان وصال بدون شک بمبگذاري بوده است.

به گزارش «الف»، حجت‏الاسلام انجوي نژاد، خطيب جلسات کانون رهپويان وصال شيراز، در گفت‌وگو با الف اظهار داشت: بمب در زير جايگاه معراج الشهدا منفجر شده است و جايگاه را از جاي کنده، به سقف پرتاب کرده و بخشي از سقف در نتيجه اين انفجار فروريخته است.

وي افزود: علاوه براين ديوار حائل قسمت خواهران و برادران در نتيجه اين انفجار فروريخته است.

انجوي نژاد افزود: عده‌اي سعي مي‌کنند ماجرا را حادثه جلوه بدهند تا به طور غيرواقعي شهر را امن جلوه بدهند در حاليکه اين وظيفه آنهاست که امنيت ايجاد کنند.

وي اضافه کرد: اين که گفته مي‌شود حادثه بوده، هرگز اين طور نيست و آنچه که روي ميز معراج الشهدا بوده علاوه بر آثار و نامه‌هاي شهدا چند پوکه خالي منور بوده است و عکس‌هاي معراج الشهدا قبل از انفجار اين را تاييد مي‌کند.

انجوي نژاد راجع به عوامل احتمالي انفجار گفت: اين کار وظيفه نهادهاي اطلاعاتي است، اما ما احتمالاتي مي‌دهيم که وهابيون و بهاييون در اين کار دست داشته‌اند.

وي اضافه کرد: لحظاتي قبل از انفجار، اعضاي کانون فرد ناشناسي را ديده‌اند که بسته‌اي را به محل آورده و خيلي سريع آنجا را ترک کرده است، به طوري که يکي از اعضا به وي مشکوک شده و او را تعقيب کرده است.
وي افزود: تعدادي از اعضاي کانون آماده چهره‌نگاري از فرد مظنون هستند.

انجوي نژاد يادآوري کرد: انفجار در زمان سينه زني و در جلسه هفتگي کانون بوده است.

کانون رهپويان وصال شيراز بزرگترين مرکز فرهنگي غير دولتي جنوب کشور است و هر هفته هزاران نفر از جوانان تحصيل کرده شيراز در جلسات آن شرکت مي‌کنند.

دادستان عمومي و انقلاب شيراز گفت: علت انفجار شب گذشته در حسينيه سيدالشهدا(ع) در حال بررسي است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در شيراز، شامگاه شنبه، در حدود ساعت 21:15 و همزمان با برگزاري جلسه هفتگي کانون رهپويان وصال شيراز در حسينيه سيد الشهدا(ع) واقع در خيابان شهيد آقايي، انفجاري مهيب به وقوع پيوست.

صداي اين انفجار، که در قسمت مردانه حسينيه رخ داد و احتمال خرابكارانه بودن آن منتفي نيست، تا شعاع 5/1 كيلومتري اين حسينيه شنيده شد.

بر اثر اين انفجار به حجت‌الاسلام انجوي‌نژاد، مسؤول کانون رهپويان وصال آسيبي نرسيده و مجروحان اين حادثه که بيشتر آنان از جوانان بودند، به دوازده بيمارستان و مركز درماني شيراز انتقال ‌يافته و تحت درمان سرپايي يا عمل جراحي قرار گرفته‌اند.

دكتر محمدجواد مراديان، رييس مركز اورژانس فارس، تعداد كل حادثه‌‌ديدگان اين انفجار را دويست و دو نفر اعلام كرد و گفت: يازده نفر از اين افراد جان باخته‌اند و صد و نود و يک نفر نيز مجروح شده‌اند.

وي افزود: تا صبح يك‌شنبه، 25 فروردين‌ماه، شصت نفر از مجروحان به ‌صورت سرپايي درمان و مرخص شدند و بيست و هشت نفر نيز تحت عمل جراحي قرار گرفتند.

دادستان عمومي و انقلاب شيراز در اين باره اظهار داشت: از نخسين ساعات وقوع حادثه كميته ويژه قضايي متشكل از معاون قضايي دادگستري فارس، دادستان و معاونان دادستان مشغول بررسي موضوع است و احتمال وجود انگيزه‌هاي خرابكارانه در اين حادثه تأييد نشده است.

وي‌ ادامه داد: اظهار نظر نهايي درباره با علل و انگيزه‌هاي وقوع اين انفجار پس از آماده ‌شدن گزارش كامل پزشكي قانوني و تكميل تحقيقات قضايي و بازپرسي امكان پذير است.

گفتني است، در پي وقوع اين حادثه اندوه‌بار بيمارستان‌هاي شيراز به حالت آماده باش درآمده‌اند و مشخصات مجروحان آن نيز با شماره تلفن‌ 111 در اختيار مخاطبان قرار مي‌گيرد.

مسؤول شاخه طلاب كانون رهپويان وصال شيراز از مجروح شدن دو تن از طلاب موفق شيراز در انفجار شب گذشته حسينيه سيدالشهدا(ع) شيراز خبر داد.

سيد علي علوي، مسؤول شاخه طلاب كانون رهپويان وصال شيراز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا گفت: انفجار شب گذشته حسينيه سيدالشهدا(ع) شيراز پس از اتمام سخنراني و زمان مناجات خواني و آغاز عزاداري اتفاق افتاد.

علوي همچنين از مجروح شدن دو نفر از طلاب موفق و فرهيخته شيراز به نام رضا عباس زاده و سعيد كامران آزاد خبر داد و افزود: هنوز آماري از تعداد طلاب زخمي و يا كشته شده در اين انفجار نداريم.

يكي از بسيجيان و شاهدان عيني كه پس از بروز انفجار ديشب شيراز در محل حادثه حضور يافته بود، از عملكرد ضعيف مأموران «ناجا» انتقاد كرد.

حميد هاشمي به خبرنگار «تابناك» گفت: سه تن از كشته‌ها در همان هنگام در حسينيه جان سپردند و هفت نفر ديگر پس از انتقال به بيمارستان از دنيا رفتند.
وي گفت: ما به دليل سفر قريب‌الوقوع رهبر انقلاب به شيراز، تمرين رژه داشتيم و در نزديكي حسينيه شهدا مستقر بود و شاهد بوديم كه نيروهاي مردمي بسيج، نخستين نيرويي بود كه در محل حادثه حاضر شد و رسيدگي به مجروحان را آغاز كرد. بسياري از مسئولان و سرداران نظامي و امام جمعه شيراز نيز آمده بودند، متأسفانه برخورد برخي مأموران يگان ويژه چندان خوب نبود و به جاي آن‌كه مردم را با بلندگو از محل دور كنند، به روش‌هاي ديگري متوسل شدند.

وي گفت: حدود ساعت 2:30 بامداد، مردم و مأموران از محل حادثه قطعاتي از پيكر كشته‌ها و مجروحان را جمع‌آوري مي‌كردند.

وي درباره علت حادثه گفت: مركز انفجار تنها 30 سانتي‌متر گود شده است. البته ما در آن محل به غير از بقاياي لباس و كلاهخود، بقايايي از خمپاره 81 خنثي‌شده و ضامن نارنجك هم پيدا كرديم، اما روشن است كه اين موارد، توان انفجاري به اين قدرت را ندارند، مگر آن‌كه به آنها چاشني اضافه شده باشد.

وي افزود: ادواتي كه براي نمايشگاه دفاع مقدس به اين حسينيه آورده شده بود، همه خنثي شده با مهر و مشخصات بود و آنها نمي‌توانند علت اصلي چنين انفجاري باشند.

گفتني است، در اين انفجار تاكنون دست‌كم 10 نفر كشته و حدود 180 نفر زخمي شده‌اند كه احتمال افزايش تعداد كشته‌ها نيز مي‌رود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به حادثه ديشب شيراز به مصيبت ديدگان اين حادثه تسليت گفت .

به گزارش خبرنگار ما ، دکتر حداد عادل که در اغاز جلسه علني امروز مجلس سخن مي گفت ، افزود:‌در اثر انفجاري که ديشب در يک اجتماع ديني مذهبي در شهر شيراز رخ داد 10 نفر به شهادت رسيدند و 150 نفر مجروح شدند .

وي با اشاره به اينکه هنوز علت اين حادثه نامشخص است به همه مصيبت ديدگان اين حادثه تسليت گفت .

رئيس مجلس شوراي اسلامي از مسئولان مربوطه درخواست کرد درباره علت حادثه ،‌دقيق تحقيقات کنند و در رسيدگي فوري به مجروحان حادثه سرعت بيشتري به خرج دهند .