چاپ
دسته: امام موسی صدر
بازدید: 1420

کتاب «فریاد در خاموشی» جستارهایی درباره پی‌گیری مسئله امام موسی صدر،‌ به قلم دکتر محسن کمالیان منتشر شد.

به گزارش کتاب نیوز، این کتاب که دومین عنوان از مجموعه «روایت صدر» است، یادداشت‌های دکتر محسن کمالیان را درباره پی‌گیری مسئله امام موسی صدر در بر دارد.

نویسنده درباره این کتاب می‌گوید: «این کتاب روایتی است از مظلومیت امام صدر در دوران پس از ربوده شدن آن بزرگوار و تصویری است از آنچه طی سال‌های 1367 تا 1387 شمسی بر «مسئله»‌ی ایشان گذشت. این کتاب گزارشی است از تلاش‌های متواضعانه‌ی یک دوست‌دار ایرانی امام صدر، که قداست انقلاب و سلامت نفس رهبران آن باورش بود و «سامان‌یابی روند پیگیری مسئله‌ی امام صدر توسط جمهوری اسلامی ایران» بزرگ‌ترین دغدغه‌‌‌‌ی او.»

دکتر کمالیان در مقدمه این کتاب می‌نویسد: «هر یک از یادداشت‌های این دفتر، اعتراضی است هرچند کوچک و متواضعانه علیه نابسامانی روند پی‌گیری مسئله امام صدر در کشورمان.»

«فریاد در خاموشی» شامل یک مقدمه و بخش‌های «زندگی‌نامه»،‌ «یادداشت‌ها»، «گفت‌وگوها»، «نامه‌ها»، «بارسانه‌ها»، «میزگرد اینترنتی»، «پیوست‌ها»، «تصاویر» و «نمایه‌ها»ست و در 696 صفحه منتشر شده است.

از جمله عناوین یادداشت‌های این کتاب می‌توان به آسیب‌شناسی روند پی‌گیری مسئله امام صدر، ضرورت بازنگری دولت آقای خاتمی در روند پی‌گیری، چهار سؤال از جلال الدین فارسی، جفای وزارت خارجه در حق امام موسی صدر،‌ مظلومیت امام صدر‌ حتی در عهد آقای خاتمی؟!،‌ منطق دولت نهم در برابر منطق شهید چمران و با کمیته پی‌گیری مسئله امام صدر در مجلس هفتم اشاره کرد.

بنا بر این گزارش،‌ علاوه بر 38 یادداشت که در فاصله سال‌های 67 تا 87 نوشته‌ شده‌اند، این کتاب شامل دوازده گفت‌وگو، ده نامه، سیزده مطلب در بخش بارسانه‌ها، یک میزگرد اینترنتی، پنج پیوست و تصاویر مرتبط با موضوع امام موسی صدر است.

این کتاب که به مناسبت سی‌امین سال ربوده شدن امام موسی صدر و به صورت «ناشر: مؤلف» منتشر شده است، برای نخستین بار در سال 1388 در شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 12500 تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با پایگاه فرهنگی روایت صدر (revayatesadr.com) تلفن: 09359373080 یا مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر (imamsadr.ir) تلفن: 88341293 ـ 021 تماس برقرار کنند.