جدیدترین مطالب

دبير كميته اجرايي جبهه بين‌المللي آزادي امام موسي‌صدر از برگزاري اولين كنگره بين‌المللي "نقش امام موسي‌صدر در بيداري جهان اسلام " در روز 21 اسفندماه در سالن سيدالشهداء خبرداد.

سيد محمدحسين صدر در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي باشگاه خبري فارس«توانا»، با بيان اينكه امروز كه به فضل الهي و در سايه توجهات ولي عصر (عج) و به بركت انقاب عظيم‌الشأن اسلامي ايران به رهبري مدبرانه امام خميني(ره) و امام خامنه‌اي بارقه‌هاي انقلاب‌هاي اسلامي مردم كشورهاي عرب به بار نشسته است، اظهارداشت: حكام جبار عرب و فرعونيان زمانه يكي پس از ديگري به زير افكنده مي‌شوند.

وي با تأكيد بر اينكه در دل همه شيعيان جهان اميد به پايان رسيدن دوران انتظار و حضور حضرت صاحب‌الزمان(عج) روز به روز فزوني مي‌يابد، تصريح‌كرد: معمرقذافي ملعوني حيوان‌صفت و دشمن اسلام و مسلمين و به ويژه شيعيان است كه هزاران نفر از مردم ليبي را به طرزي وحشيانه به قتل رسانده اما وي بايد بداند كه ايام سركشي‌اش به پايان رسيده و در آينده‌اي نزديك دچار سرنوشت فرعونيان هم‌كيش خود خواهد شد.

دبير اجرايي جبهه بين‌المللي آزادي امام موسي صدر با بيان اينكه بيش از سه دهه از اسارات و ربوده‌شدن عالم عالي‌قدر و رهبر ايراني‌الاصل شيعيان لبنان امام موسي‌صدر و دو همراهش توسط محمدقدافي مي‌گذرد، يادآورشد: زمان آن فرا رسيده است كه پرونده ربوده‌شدن امام موسي‌صدر در اين شرايط حساس و بحراني ليبي به صورت جدي پيگيري شده و به نتيجه برسد و امام موسي‌صدر و همراهانش در سلامتي و امنيت كامل از بند اسارات آزاد و به ميهن بازگردند.

وي بر همين اساس به جمع گسترده‌اي از احزاب، تشكل‌ها، گروه‌‌هاي مردم‌نهاد، جوانان و دانشجويان پيرو خط امام و رهبري اشاره كرد كه بيش از 50 حزب و تشكل هستند كه بر همين اساس جبهه آزادي امام موسي‌صدر تشكيل شد و به طور جدي در راستاي آزادسازي اين مجاهد نستوه قدم برخواهد داشت كه با بسيج مردم انقلابي ايران و ساير كشورهاي اسلامي منطقه با كمك سازمان‌هاي بين‌المللي جهان تمام تلاش خود را به منظور پيگيري پرونده امام موسي‌صدر و آزادي و نجات ايشان از دست شيطان زمان به كار مي‌گيرد.

صدر با بيان اينكه امام موسي‌صدر رهبر ايراني‌الاصل شيعيان لبنان است كه در حال حاضر در بند رژيم قذافي و در كشور ليبي در اسارت به سر مي‌برد، افزود: 32 سال از اسارات امام موسي‌صدر در ليبي مي‌گذرد.

وي با تأ‌كيد بر اينكه امام موسي‌صدر جزو علماي عالي‌قدر جهان تشيع به شمار مي‌روند،‌ اضافه‌كرد: بر همه شيعيان و مسلمانان جهان واجب است كه در خصوص ربوده‌شدن امام موسي‌صدر ‌حساسيت داشته باشند؛ از اين رو بايد از مسيرهاي قانوني، نهادهاي بين‌المللي، وزارت امورخارجه و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اين موضوع را پيگيري كرد.

دبير كميته اجرايي جبهه بين‌المللي آزادي امام موسي‌صدر بر همين اساس به هدف شكل‌گيري جبهه آزادي امام موسي‌صدر اشاره كرد و گفت: امام موسي‌صدر يك عالم رباني و روحاني است كه نقش به‌سزايي را در اتحاد شيعيان لبنان و بيداري شيعيان در جهان اسلام ايفا كرده است.

وي در عين حال به همكاري‌هاي تأثيرگذار امام موسي‌صدر با امام خميني (ره) در به ثمر رسيدن انقلاب اسلامي اشاره و اضافه كرد: خدمات وي قبل از ربوده شدن براي پيروزي انقلاب اسلامي به خوبي ديده مي‌شود.

صدر در ادامه به حضور تشكل‌ها، نهادهاي مردمي، دانشجويان و جوانان در اين جبهه اشاره و اظهارداشت: برنامه‌هاي جبهه بين‌المللي آزادي امام موسي‌صدر پيگيري پرونده وي و تضمين امنيت جاني و سلامت امام موسي‌صدر در شرايط حساس كنوني كشور ليبي است.

وي با بيان اينكه معمر قزافي ديكتاتور ليبي تا كنون هزاران نفر را به قتل رسانده است، تصريح‌كرد: قطعا ‌بايد در زمينه آزادي امام موسي‌صدر حساسيت داشت چراكه وي بايد از لحاظ جاني درامان باشد.

دبير كميته اجرايي جبهه بين‌المللي آزادي امام موسي‌صدر با تأكيد بر اينكه نهادهاي بين‌المللي بايد در خصوص آزادي امام موسي‌صدر به ما كمك‌ كنند، گفت: اگر با ديد بشردوستانه نيز به اين قضيه تنگريسته شود امام موسي‌صدر فردي است كه 32 سال در بند اسارت قرار دارد.

امام موسي صدر به اذن حضرت آيت‌الله بروجردي به لبنان رفت

وي در ادامه به شخصيت امام موسي‌صدر اشاره و اضافه كرد: وي به اذن حضرت آيت‌الله بروجردي به لبنان رفت و در زماني وارد لبنان شد كه طوايف و شيعيان لبنان وضعيت خوبي نداشته و قبايل تشيع نيز با يكديگر متحد نبودند همچنين وضعيت معيشت و اشتغال شيعيان مناسب نبود و از لحاظ فرهنگي نيز در سطح پاييني قرار داشتند.

صدر با بيان اينكه امام موسي‌صدر با نفوذي كه در شيعيان داشت اتحاد را به راحتي در ميان آنها برقرار كرد، يادآورشد: امام موسي‌صدر هم‌چنين ميان تمام مسلمانان يعني شيعه و سني و مسلمانان و مسيحيان نيز اتحاد را به وجود آورد تا جايي كه از وي به عنوان مسيح لبنان نام برده مي‌شود.

وي بر همين اساس به اقدامات بسيار مهم امام موسي‌صدر در لبنان اشاره و تصريح‌كرد: امام موسي‌صدر رئيس و بنيان‌گذار مجلس شيعيان لبنان، ‌مؤسس «حركت المحرومين» كه وظيفه سازماندهي، پرورش و آشنا ساختن جوانان به جهان‌بيني اسلامي و غني‌سازي جوانان در راستاي مبارزه با ستم‌هاي فرهنگي و اقتصادي و سياسي است، بود كه بر اساس آن جنبش امل را بوجود آورد كه اين جنبش اولين حلقه‌هاي مقاومت و حزب‌الله لبنان را تشكيل داد.

دبير كميته اجرايي جبهه آزادي امام موسي‌صدر به حركت‌هاي ديگر امام موسي‌صدر اشاره كرد كه راه‌اندازي مركز بررسي‌هاي اسلامي در لبنان بود و به تربيت طلاب ديني مي‌پرداخت كه از آن ميان مي‌توان شهيد سيدعباس موسوي، دبيركل سابق حزب‌الله لبنان نام برد؛ همچنين راه‌اندازي جمعيت خيريه «بر والاحسان» نيز با شعار پيروان ما مي‌ميرند اما دست گدايي به سوي ديگران دراز نمي‌كنند از ديگر اقدامات امام موسي‌صدر است كه در راستاي كمك‌هاي خيرخواهانه به فقرا و محرومان لبنان شكل گرفت؛ اين جمعيت معتقد بود براي كمك به محرومان نبايد به كمك مالي اكتفا كرد بلكه بايد زمينه‌هاي اشتغال، نيرو و توان آنها را براي ادامه زندگي مهيا كرد.

وي با تأكيد بر اينكه بانوان شيعه در آن زمان به لحاظ فرهنگي در سطح پاييني قرار داشته و به دليل فقر شديد به سمت تن فروشي رفته بودند، اظهارداشت: امام موسي‌صدر شخصيت زن شيعه را دوباره احيا كرد و از طريق به راه انداختن كارگاه قالي‌بافي و چند صدنفر از دختران لبناني را مشغول به كار كرد.

صدر بر همين اساس به ايجاد كارگاه‌هاي خياطي، گلدوزي، هنرهاي دستي، درمانگاه، مراكز پزشكي و آموزش‌هاي پرستاري براي خانم‌ها و ايجاد شغل و آوردن آنها به صحنه‌هاي اجتماعي توسط امام موسي‌صدر در لبنان اشاره كرد و اينكه بانوان شيعه را از لحاظ تربيتي، ديني و اخلاقي نيز آموزش داد.

وي با تأكيد بر اينكه امام موسي صدر مورد پذيرش جامعه عرب و محور وحدت در لبنان بود، تصريح‌كرد: امام موسي‌صدر جمله معروفي دارد مبني بر اينكه «لبنان نه آنقدر كوچك است كه بلعيده شود و نه آنقدر بزرگ كه تجزيه شود»؛ از اين رو همه اقوام و اقليت‌هاي ديني وي را قبول داشتند كه متأسفانه ‌در سفر دوره‌اي به ليبي به دعوت محمد قذافي ربوده شد و اكنون 32 سال است از وي خبري نيست.

بنابر پيش بيني حضرت آيت‌الله بهجت امام موسي صدر زنده است

دبير كميته اجرايي جبهه بين‌المللي امام موسي‌صدر بيان اينكه شواهد و قرائن زنده بودن امام موسي‌صدر را نشان مي‌دهد، يادآورشد: يكي از اصلي‌ترين محورهاي حركت جبهه حمايت از آزادي امام موسي‌صدر جمله‌اي است كه حضرت آيت‌الله بهجت 2 سال قبل از ارتحال خود مطرح كرد كه «امام موسي‌صدر ذخيره الهي است، حوادثي در جهان اسلام رخ خواهد داد و وي بازخواهد گشت و نقش به‌سزايي را در اين حوادث خواهد داشت».

وي با بيان اينكه همه دوستداران امام موسي‌صدر در كشورهاي تشيع مثل ايران، سوريه، لبنان، ‌عراق و ساير كشورها چشم‌انتظار بازگشت وي هستند، افزود: بازگشت امام موسي‌صدر در هر سني براي جهان تشيع چه ايران و چه همه جهان اسلام غنيمت است؛ چراكه جهان اسلام يك گوهر ارزشمند را از دست داد و بايد دعا كرد هرچه زودتر وي آزاد شود.

صدر بر همين اساس برنامه‌هاي اين جبهه را بدون هر نوع شعارزدگي دانست و گفت: جبهه بين‌المللي آزادي امام موسي صدر پي‌گيري جدي و قاطعانه‌اي را در راستاي آزادي امام موسي‌صدر دارد؛ بايد از شرايط بحراني ليبي به خوبي استفاده كرد تا به امنيت امام لطمه‌اي وارد نشود و تمام همت خود را بر اين گمارد كه وي را به ايران بازگرداند.

*اولين كنگره بين‌المللي "نقش امام موسي‌صدر در بيداري جهان اسلام " 21 اسفند برگزار مي‌شود

وي در ادامه به اولين برنامه‌اي كه جبهه بين‌المللي امام موسي‌صدر تدارك ديده اشاره كرد كه برگزاري اولين كنگره بين‌المللي "نقش امام موسي‌صدر در بيداري جهان اسلام " است و در 21 اسفندماه در سالن سيدالشهداء برگزار خواهد شد.

دبير كميته اجرايي جبهه بين‌المللي امام موسي‌صدر با بيان اينكه در اين كنگره انديشمندان، شخصيت‌هاي سياسي، دانشجويان ‌و كليه مردم و دوستداران امام موسي‌صدر حضور دارند تا با يك هم‌انديشي جايگاه و شخصيت والاي وي به همه مردم ايران و جهان شناسانده شود، افزود: مسير و هدف امام موسي‌صدر راه‌اندازي يك حكومت اسلامي در لبنان بود و سعي ما در اين كنگره تبيين اين مسير است.

وي در ادامه به راه‌اندازي سايت free sadr.com اشاره كرد كه به سه زبان انگليسي، فارسي و عربي است و اظهارداشت: همه دوستداران امام موسي‌صدر در سراسر جهان‌ و كساني كه پيگير پرونده وي هستند با مراجعه به اين سايت و رأي دادن به كليه دنيا نشان دهند كه ما خواستار پي‌گيري پرونده امام موسي‌‌صدر هستيم.

صدر همچنين به محورهاي كنگره بين‌المللي "نقش امام موسي‌صدر در بيداري جهان اسلام " اشاره و تصريح كرد: بررسي ابعاد شخصيتي و ويژگي‌هاي كم نظير امام موسي‌صدر و بررسي نقش وي در بيداري تشيع و جهان اسلام، نقش تأثيرگذار امام موسي‌صدر در انقلاب اسلامي ايران و ارتباط نزديك وي با امام خميني (ره) را از محورهاي اين كنگره است.

وي بر همين اساس طرح رسمي پرونده از سوي ايران در مجامع بين‌المللي حقوق بشر، درخواست تضمين امنيت جاني و سلامت امام موسي‌صدر در حوادث فعلي ليبي از سازمان ملل و ساير مجامع بين‌المللي، پي‌گيري قضايي جدي پرونده از سوي ايران در محاكم بين‌المللي را نيز از ديگر محورهاي اين كنگره برشمرد.

دبير كميته اجرايي جبهه بين‌المللي امام موسي‌صدر در ادامه به درخواست از وزارت امورخارجه و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي براي اعلام موضع جدي و صريح و ابلاغ به موقع در خصوص پي‌گيري اين موضوع، دانستن مسئله ربوده شدن امام موسي‌صدر به عنوان اقدام عليه امنيت جمهوري اسلامي ايران‌، مجرم دانستن معمر قذافي و نه متهم دانستن وي درخصوص پرونده امام موسي‌صدر اشاره و آنها را از ديگر محورهاي اين كنگره دانست.

وي با تأكيد بر اينكه جبهه بين‌المللي آزادي امام موسي‌صدر قصد دارد تا پيام علما و مراجع تقليد عظام را در خصوص آزادي امام موسي‌صدر را در افتتاحيه كنگره خود داشته باشد، ادامه داد: رأي دادگاه‌هاي ملي لبنان در سال 2008 اين بود كه محمد قذافي مجرم بوده و متهم نيست و مجرم بودن وي قطعي است.

صدر با بيان اينكه سفير فعلي ليبي در تهران يك جاسوس و عوامل اصلي قذافي است و قطعا در ربوده شدن امام موسي‌صدر نقش داشته و از محل فعلي وي اطلاع دارد، يادآورشد: ما از وزارت امورخارجه و دستگاه‌هاي امنيتي اطلاعاتي با توجه به محرز بودن جاسوسي سفير فعلي ليبي در ايران با توجه به پرونده و اسناد موجود اقدامات لازم را در اين خصوص انجام دهند.

وي در خاتمه به تشكيل ستاد استقبال از امام موسي‌صدر كشور لبنان اشاره كرد كه اهداف مشتركي را با جبهه بين‌المللي آزادي گامام موسي‌صدر دارد و خاطر‌نشان‌كرد: بايد در تمام كشورهاي اسلامي و شيعه‌نشين اين موج شكل گيرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید