جدیدترین مطالب

هفتمین جلد از مجموعه «در قلمرو اندیشه امام موسی صدر» با عنوان «سفر شهادت» که مجموعه سخنرانی‌ها، پیام‌ها و مقالات امام موسی صدر درباره واقعه عاشوراست، منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، این کتاب حاوی شانزده سخنرانی، مقاله و پیام از رهبر ایرانی شیعیان لبنان درباره واقعه عاشوراست که با ترجمه مهدی فرخیان و احمد ناظم برای نخستین بار منتشر شده است.

«سفر شهادت»، «حسین(ع) وارث انبیا»، «پرتوهایی از انقلاب کربلا»، «به سوی خط حسینی»، «امام حسین(ع) و قداست جان‌فشانی»، «مناسبت‌های ماه رجب و زیارت امام حسین(ع)»، «امام حسین(ع)، پیشوای اصلاحگری» و «عطای حسینی در واقعه کربلا» از جمله عناوین منتشر شده در این کتاب است.

همچنین «از دریچه عاشورا»، «حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات»، «صلح، پیوند پاینده اسلام و مسیحیت»، «نامه‌ای به مردم لبنان»، «شهادت، چشمه جوشان تحول»، «زینب(س) شکوه شکیبایی(1)»، «زینب(س) شکوه شکیبایی(2)» و «رسالت حضرت زینب(س) در عاشورا» دیگر عناوین منتشر شده در کتاب «سفر شهادت» است.

این کتاب که هفتمین جلد از مجموعه «در قلمرو اندیشه امام موسی صدر» است در آستانه ماه محرم و ایام عاشورای حسینی منتشر شده است و ششمین جلد که درباره امام علی(ع) است نیز به‌زودی منتشر خواهد شد.

امام موسی صدر در این گفتارها به تبیین هدف امام حسین(ع) از این حرکت و نیز آسیب‌شناسی سوگواری و هدف از سوگواری‌ها پرداخته است.

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «امام موسی صدر از درس‌های این واقعه برای ارائه راه‌حل مشکلات و انسان‌سازی و تربیت انسان بهره‌ها برده و از این فرصت و از این اقدام امام سوم درس‌آموزی کرده و از آن برای راست کردنِ کژی‌ها استفاده کرده است.»

«همچنین، به نقش زنان و به‌ویژه حضرت زینب در این واقعه پرداخته است. در واقع، این گفتارها بررسی چهار مسئله پیش‌گفته است. امام موسی صدر بارها به خطبه آتشین حضرت زینب در کاخ یزید اشاره کرده است. به همین سبب متن عربی و ترجمه این خطبه به پیوست کتاب آورده شده است.»

مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر این کتاب را برای نخستین بار در 1500 نسخه و با قیمت 8000 تومان منتشر کرده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید