جدیدترین مطالب

انتشارات مؤسسۀ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، با دوازده عنوان کتاب تازه و محصولات جدید در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی مؤسسۀ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، محصولات تازۀ مؤسسۀ امام موسی صدر در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران، شامل کتاب‌های «هفت روایت خصوصی» نوشتۀ حبیبه جعفریان، «حدیت روزگار» خاطرات استاد سید هادی خسروشاهی از امام موسی صدر، «عصایت را به میله‌های زندان بزن موسی» به قلم فرشته مرادی و حسن هوشمند و نیز نه جلد از مجموعه آثار شهید بنت الهدی صدر است.

۱. هفت روایت خصوصی

این کتاب مجموعه گفت‌و‌گویی است با نزدیکان امام موسی صدر که حبیبیه جعفریان آن را روایت کرده است.

«هفت روایت خصوصی» شامل نه بخش است: مقدمه، روایت بعد: ملیحه (کوچک‌ترین فرزند امام)، روایت۱: پری خانم (همسر امام)، روایت ۲: صدری (صدرالدین صدر، فرزند ارشد امام)، روایت ۳: حورا (دختر ارشد امام)، روایت ۴: علی صدر (برادر امام)، روایت ۵: خواهر‌ها (طاهره، فاطمه، ربابه و زهرا صدر)، روایت ۶: خواهر هشتم (فاطمه صدرعاملی، خواهرزاده امام)، روایت ۷: ‌ام غیاث (دوست خانوادگی)

در مقدمۀ کتاب بخش‌هایی از گفت‌وگوی نویسنده با آیت‌الله موسوی اردبیلی آمده است. این کتاب به طور مشترک با انتشارات سپیده باوران منتشر شده است.


۲. حدیث روزگار

این کتاب دومین اثرِ گروه تاریخ شفاهی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر است. حدیث روزگار خاطرات استاد سید هادی خسروشاهی است که به کوشش حمید قزوینی گردآوری شده است.

آیت الله سید هادی خسروشاهی از بدو ورود به حوزۀ علمیۀ قم در اوایل دهۀ سی، به فعالیت مطبوعاتی و پژوهشی و فرهنگی و اجتماعی نیز وارد شد. وی از معدود فضلای حوزه است که ارتباطات گسترده‌ای با کانون‌های فکری و فرهنگی اسلامی خارج از ایران دارد. در کنار همۀ این‌ها، سابقۀ آشنایی طولانی با امام موسی صدر باعث شد، انتشار خاطرات ایشان دومین اثر تاریخ شفاهی مؤسسه شود.

در این کتاب آغاز آشنایی، فضای حوزۀ قم در دهۀ سی، حضور امام موسی صدر در کنفرانس‌های علمی جهان اسلام به ترتیب تاریخی بررسی شده است.

در این کتاب علاوه بر خاطرات استاد، پی نوشت، اسناد، تصاویر و نمایه نیز آمده است.

۳. عصایت را به میله‌های زندان بزن، موسی

این کتاب زندگی نامۀ امام موسی صدر است که به قلم فرشته مرادی و حسن هوشمند نوشته شده است.

کتاب شرح فعالیت‌های امام موسی صدر است که با زبانی ساده ابعاد مختلف زندگی امام صدر را توضیح داده و شانزده فصل دارد: خاندانی به نام صدر، لبنان، باشگاه بزرگ فرهنگی، گدایی ممنوع، الگویی برای زنان، جبل عامل، چمران، خون بس، مجلس اعلا، جنوب چراگاه اسرائیل نیست، مبارزۀ منفی، أمل یا هستۀ مقاومت لبنان، مسیح مسلمان، جنگ‌های داخلی، فرار مجاهدان و رجعت.

هر فصل، بخشی از زندگی امام را شرح می‌دهد. این کتاب، در عین اختصار، اطلاعات متنوعی دارد و تصویر موجز و در عین حال، کاملی از امام موسی صدر ارائۀ می‌دهد.

۴ ـ ۱۲. مجموعه آثار بنت الهدی صدر

شهید بنت الهدی صدر، دخترعموی امام موسی صدر است که همراه برادرش، آیت الله سید محمدباقر صدر به دست صدام به شهادت رسیدند.

وی زیرنظر برادرانش آموزش دید و وارد عرصه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شد. بنت الهدی صدر، در کنار فعالیت‌های آموزشی به نوشتن نیز پرداخت. او آثار متنوعی دارد که در نه جلد به فارسی ترجمه شده و با ویراست جدیدی منتشر شده است. هفت جلد این مجموعه داستان است. یک جلد سفرنامۀ مکه با عنوان بربلندی‌های مکه و یک جلد مجموعه مقالات وی دربارۀ زن است که در نشریات آن سال‌های نجف منتشر شده.

در جست‌و‌جوی حقیقت، تولد دوباره، آخرین هدیه، دو مرد و یک زن، نبرد با زندگی، دیدار در بیمارستان، دیدار عروس نام مجموعه داستان‌های بنت الهدی صدر است که سعی کرده مسائل مبتلابه زن در عصر جدید را در قالب داستان روایت کند.

غرفۀ مؤسسۀ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر در غرفۀ ۶ راهرو ۲۸ سالن شبستان، در مصلای بزرگ امام خمینی تهران که محل برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است، از روز چهارشنبه، دهم اردیبهشت ۱۳۹۳ و همزمان با آغاز این نمایشگاه در خدمت علاقه مندان امام موسی صدر و خاندان صدر و آثار ایشان است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید