چاپ
دسته: حکمت سیاسی متعالیه
بازدید: 2079

mosahebeh_dabir_hamayesh.jpgدبیر همایش سیاست متعالیه، نقد و بررسی دنیاگرایی حاکم بر فلسفه‌های سیاسی موجود از منظر حکمت اسلامی، فراهم ساختن تمهیدات نظری در جهت معنوی کردن سیاست جهانی از طریق توجه توأمان به جسم و روح، تولید مفاهیم سیاسی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، توانمند‌سازی و تبیین توانایی‌های فلسفه اسلامی در حوزه سیاست و اجتماع را برخی از اهداف فرعی این همایش بیان کرد.

 ________________________________

ارسال بیش از یکصد مقاله به همایش ملی سیاست متعالیه ازمنظر حکمت متعالیه
همایش ملی «سیاست متعالیه از منظر حکمت متعالیه» از سوی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، دبیر همایش سیاست متعالیه از منظر حکمت متعالیه در نشست خبری با بیان اهداف این همایش گفت: هدف اصلی این همایش ارایه راه‌کار برای درمان سیاست بحران زده جهان کنونی است که به شدت بیمار و دچار بحران شده، چون نقطه تمرکز خود را بر حوزه مادیات گذاشته و از ابعاد معنوی، روحی و الهی وجود انسان غفلت کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک‌زایی افزود: در تفکر اسلامی همواره تاکید می‌شود که باید به فکر تهدیداتی که متوجه بقای دنیوی و اخروی ماست بایستیم.

وی حوادث غزه را معلول سیاست بیمار جهان دانست و خاطرنشان کرد: ویژگی سیاست متعالیه این است که سیاست دنیوی را مقدمه بعد اخروی می‌داند.

رییس پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی گفت: تنها اقداماتی که در جهت تحقق سیاست متعالیه در دنیای امروز انجام شده بیداری اسلامی است که نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران است و در جهان شاهد آن هستیم.

وی افزود: فراخوان همایش برای صاحب‌نظران، اساتید و پژوهشگران مراکز علمی و پژوهشی ارسال شده است.

دبیر همایش سیاست متعالیه، نقد و بررسی دنیاگرایی حاکم بر فلسفه‌های سیاسی موجود از منظر حکمت اسلامی، فراهم ساختن تمهیدات نظری در جهت معنوی کردن سیاست جهانی از طریق توجه توأمان به جسم و روح، تولید مفاهیم سیاسی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، توانمند‌سازی و تبیین توانایی‌های فلسفه اسلامی در حوزه سیاست و اجتماع را برخی از اهداف فرعی این همایش بیان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین لک‌زایی، دریافت بیش از 100 چکیده مقاله، دریافت 67 مقاله و تایید نهایی 45 مقاله، برگزاری پنج پیش نشست همایش و بیست‌ و دو نشست با اساتید و صاحب‌نظران و برگزاری هشت جلسه کمیته علمی و شورای سیاست‌گذاری همایش را از جمله فعالیت‌های علمی همایش سیاست متعالیه بیان کرد و خاطرنشان نمود: مجموعه چکیده نشست‌ها و مقاله‌ها، مجموعه دفتر نخست نشست‌ها و جلد اول مجموعه مقالات در دست انتشار است.

دبیر همایش سیاست متعالیه از منظر حکمت متعالیه گفت: این همایش پنج‌شنبه سوم بهمن با سخنرانی آیت‌الله جوادی‌آملی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.

وی افزود: حضور عموم در برنامه‌های صبح این همایش آزاد است، اما در بعد ازظهر دو کمیسیون تخصصی در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برنامه‌های همایش را ادامه خواهند داد.