چاپ
دسته: حکمت سیاسی متعالیه
بازدید: 2112
دبير همايش سياست متعاليه با اشاره به پيشينه اين همايش و اعلام فراخوان برای آن از ابتدای سال 87 عنوان كرد: انتشار كتاب انديشه سياسی صدرالمتالهين در سال 1381، برگزاری نشست‌های تخصصی در موضوع وجوه سياسی حكمت متعاليه در سال‌های 1385، 1386 و 1387 همچنين طراحی همايش و تشكيل شورای سياستگذاری و كميته علمی در سال 1386 پيشينه فراهم شدن شرايط برای برپايی اين همايش است. دكتر نجف لك زايی اظهار كرد: بيش از 100 چكيده مقاله و 67 مقاله به دبيرخانه همايش ارسال شد و 45 مقاله به تأييد نهايی رسيد.
 _____________________________
همايش «سياست متعاليه از منظر حكمت متعاليه» سوم بهمن‌ماه جاری با حضور آيت‌الله «عبدالله جوادی‌آملی» در قم برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه قم، حجت‌الاسلام و المسلمين «نجف لك زايی»، دبير علمی همايش سياست متعاليه از منظر حكمت متعاليه و رئيس پژوهشكده علوم و انديشه سياسی، صبح امروز شنبه 28 دی‌ماه در نشستی خبری با اعلام اين خبر، گفت: نقد و بررسی دنياگرايی حاكم بر فلسفه‌های سياسی موجود از منظر حكمت اسلامی، فراهم ساختن تمهيدات نظری جهت معنوی كردن سياسيت جهانی از طريقه توجه توام به جسم و روح، تولدی مفاهيم سياسی با رويكردی اسلامی و مبتنی بر فلسفه اسلامی و به روزرسانی فلسفه سياسی اسلام از جمله مهم‌ترين اهداف برپايی اين همايش است.
وی مشاركت در توليد دانش سياسی با رويكرد اسلامی، تبيين فلسفه سياسی انقلاب و جمهوری اسلامی برای جهانيان، فراهم آوردن تمهيدات نظری برای نگاه سيستمی، جامع و هدفمند و غايی بر سياست، سياست‌مداری و سياست‌گذاری در جهان امروز و به ويژه جهان اسلام، تمهيد مبانی نظری جهت نقد مكاتب رقيب به ويژه ليبراليسم همچنين توامندسازی و تبيين توانايی‌های فلسفه اسلامی در حوزه سياست و اجتماع را از ديگر اهداف اين همايش برشمرد.
لك زايی، تلاش برای معنوی كردن، انسانی ساختن و الهی كردن سياست در جهان را مهم‌ترين هدف اين همايش عنوان كرد.
وی با اشاره به پيشينه اين همايش و اعلام فراخوان برای آن از ابتدای سال 87 عنوان كرد: انتشار كتاب سياسی صدرالمتالهين در سال 1381، برگزاری نشست‌های تخصصی در موضوع وجوه سياسی حكمت متعاليه در سال‌های 1385، 1386 و 1387 همچنين طراحی همايش و تشكيل شورای سياستگذاری و كميته علمی در سال 1386 پيشينه فراهم شدن شرايط برای برپايی اين همايش است.
لك زايی اظهار كرد: بيش از 100 چكيده مقاله و 67 مقاله به دبيرخانه همايش ارسال شد و 45 مقاله به تأييد نهايی رسيد.
وی افزود: برپايی پنج نشست علمی ويژه با آيت‌الله جوادی‌آملی، 22 نشست تخصصی با صاحب‌نظران سياسی از سال 85 تاكنون، چاپ سه كتاب از مجموعه مقالات و فراهم كردن مقدمات برای چاپ هفت جلد ديگر و همكاری 30 صاحب‌نظر با كميته علمی همايش از ديگر اقدامات انجام شده برای برپايی اين همايش بوده است.
دبير علمی همايش سياست متعاليه از منظر حكمت متعاليه تصريح كرد: همايش مذكور روز پنج‌شنبه، سوم بهمن‌ماه به مدت يك روز در دو نوبت صبح و عصر به ترتيب در مركز همايش‌های دفتر تبليغات اسلامی و سالن همايش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود.
لك زايی افزود: آيين افتتاحيه از ساعت هشت صبح با حضور و سخنرانی آيت‌الله جوادی‌آملی كه همايش تحت اشراف علمی ايشان برگزار می‌شود، آغاز خواهد شد؛ نوبت صبح برای عموم مردم و علاقه مندان است و برنامه‌های عصر همايش نيز در دو كميسيون تخصصی به صورت ارايه مقاله و نقد آن داير خواهد شد.
رئيس پژوهشكده علوم و انديشه سياسی در پايان گفت: مجمع عالی حكمت اسلامی، پژوهشكده علوم وحيانی معارج و ابسته به موسسه اسراء و انجمن مطالعات سياسی حوزه علميه قم در برپايی اين همايش با اين مركز همكاری دارند.