چاپ
دسته: حکمت سیاسی متعالیه
بازدید: 2111

andisheh_siyasi_sadra.jpgكتاب «انديشه سياسی صدرالمتالهين» به قلم دکتر نجف لك‌زايی و به همت بوستان كتاب تجديد چاپ شد. در اثر حاضر استدلال شده است که با طرح حکمت سیاسى متعالیه دور جدیدى در اندیشه سیاسى شیعه آغاز شد که نشان دهنده چالش و نزاع بیش از پیش میان سیاست دینى و نظم سلطانى بود و زمینه را براى تحقق علمى و عملى حکومت دینى، در ادوار بعدى، فراهم کرد.

كتاب «انديشه سياسی صدرالمتالهين» به قلم نجف لك‌زايی و به همت بوستان كتاب قم تجديد چاپ شد.

به گزارش گروه اندیشه خبرگزاری مهر، گروهى از پژوهشگران معتقدند صدرالمتألهین هیچ نکته جدیدى بر مباحث سیاسى فارابى و ابن‌سینا نیفزوده، شمار دیگرى بر این باورند که او صرفاً به بسط مباحث مجمل و مبهم فارابى اکتفا کرده است.

در اثر حاضر استدلال شده است که با طرح حکمت سیاسى متعالیه دور جدیدى در اندیشه سیاسى شیعه آغاز شد که نشان دهنده چالش و نزاع بیش از پیش میان سیاست دینى و نظم سلطانى بود و زمینه را براى تحقق علمى و عملى حکومت دینى، در ادوار بعدى، فراهم کرد.


این کتاب از مجموعه تاریخ اندیشه سیاسی عالمان مسلمان است که در پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تحقیق و منتشر شده است.

لازم به ذكر است چندی پيش همايش «سياست متعاليه از منظر حكمت متعاليه» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد كه در آن به بررسی سياست متعاليه از ديدگاه حكمت متعاليه و صدرالمتألهين پرداخته شد.

در همین زمینه تا کنون دفتر نخست نشست ها و گفتگوهای سیاست متعالیه از منظر حکمت متعالیه منتشر شده است.