چاپ
دسته: حکمت سیاسی متعالیه
بازدید: 1624

رئيس پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي از جذب دانشجو در چهار رشته جديد در مقاطع تحصيلات تكميلي در اين پژوهشگاه خبر داد.

دكتر حميدرضا آيت‌اللهي گفت: هيأت امناي پژوهشگاه در آخرين جلسه خود با راه‌اندازي رشته غرب‌شناسي در مقطع كارشناسي ارشد و رشته‌هاي تاريخ ايران دوره اسلامي، زبان و ادبيات عرب و فلسفه و حكمت متعالي در مقطع دكترا موافقت كرد.

وي تصريح كرد: پس از اخذ موافقت شوراي گسترش آموزش عالي با راه‌اندازي رشته‌هاي جديد، از سال تحصيلي 90-89 اقدام به پذيرش دانشجو در اين رشته‌ها خواهيم كرد.

رئيس پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي با اشاره به اينكه تلاش داريم اين مركز را در عرصه بين‌المللي بيش از پيش مطرح كرده و توانمندي‌هاي خود را به جامعه علمي خارج از كشور نيز معرفي كنيم، ادامه داد: در همين راستا در نظر داريم در برخي رشته‌ها اقدام به پذيرش دانشجويان خارجي كنيم كه در گام نخست مقرر شده است اولويت پذيرش در رشته فسلفه و حكمت متعالي در مقطع دكترا با دانشجويان خارجي باشد.

دكتر آيت‌اللهي با اشاره به اينكه پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي داراي ويژگي‌هاي قابل توجهي براي دانشجويان جهت ادامه تحصيل در مقاطع كارشناسي ارشد و دكترا است، گفت: به دليل آنكه پژوهشگاه علوم انساني آموزش و پژوهش را همزمان و در كنار يكديگر مد نظر قرار داده است، اين موضوع محيطي مناسب را براي دانشجويان تحصيلات تكميلي مشغول به تحصيل در اين پژوهشگاه فراهم آورده است تا همزمان با تحصيل بتوانند در پروژه‌هاي تحقيقاتي نيز مشاركت داشته باشند.

وي افزود: دانشجويان ممتاز پژوهشگاه اين امكان را خواهند داشت كه همزمان با تحصيل و پس از آن، در پروژه‌هاي پژوهشي موجود شركت كنند و تلاش مي‌كنيم زمينه اشتغال دانشجويان نخبه و ممتاز پژوهشگاه را در اين نهاد فراهم سازيم.

روابط عمومي پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي