چاپ
دسته: حکمت سیاسی متعالیه
بازدید: 1669

شريف لک زايي، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا، از انتشار چهار کتاب جدید درباره فلسفه سياسي متعاليه خبر داد. وي با برشمردن برخي اقدامات انجام گرفته براي شناخت ابعاد سياسي حکمت متعاليه گفت: نخستين مرحله از فعاليت‌هاي انجام گرفته، آماده سازي مجموعه مقالات وجوه سياسي حکمت متعاليه بوده که كار نگارش مقالات آن به پايان رسيده است. وي افزود: تا کنون هفده نشست علمي در موضوع وجوه سیاسی حکمت متعاليه با حضور اساتيد صاحب نظر حوزه و دانشگاه برگزار شده که پنج نشست آن با حضور آيت‌الله جوادي آملي برگزار شده است.

______________________________

مدير پروژه وجوه سياسي حکمت متعاليه در گفت وگو با رسا به تبيين و تشريح اقدامات انجام گرفته در اين زمينه پرداخت.

حجت‌الاسلام شريف لک زايي، مدير پروژه «وجوه سياسي حکمت متعاليه» در پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا، از انتشار آثار جديدي درباره وجوه سياسي حكمت متعاليه خبر داد.

وي با برشمردن برخي اقدامات انجام گرفته براي شناخت حکمت متعاليه و ابعاد سياسي آن گفت: نخستين مرحله از فعاليت‌هاي انجام گرفته در اين باره، چاپ کتابي از مجموعه مقالات وجوه سياسي حکمت متعاليه بوده است که به همت گروه فلسفه سياسي پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي به رشته تحرير درآمده است.

حجت‌الاسلام لك زايي سلسله نشست‌هاي علمي با موضوع وجوه سیاسی حکمت متعاليه را از ديگر اقدامات گروه فلسفه سياسي دانست و افزود: تا کنون هفده نشست علمي با حضور اساتيد صاحب نظر حوزه و دانشگاه برگزار شده که پنج نشست از آن با حضور آيت‌الله جوادي آملي برگزار شده است.

دبير کميته علمي همايش «سياست متعاليه از منظر حکمت متعاليه» همچنين برگزاري اين همايش را سومين مرحله از شناخت وجوه سياسي حکمت متعاليه عنوان و خاطرنشان كرد: همايش «سياست متعالیه از منظر حکمت متعاليه» پس از فراخوان مقاله‌هاي انديشمندان و پژوهشگران اين عرصه، مهرماه سال جاري برگزار شده، کتاب مستقلي نيز با جمع آوري مقالات رسيده به دبيرخانه همايش به چاپ خواهد رسيد.

حجت‌الاسلام لک زايي از چاپ و نشر دو کتاب علمي ديگر درباره حکمت متعاليه خبر داد و تصريح کرد: «فلسفه اخلاق و فلسفه سياسي در حکمت متعاليه» عنوان کتابي است از دکتر طوسي، معاون پژوهشي کالج اسلامي لندن، که پيش از اين به زبان انگليسي خاتمه یافته بود و هم اكنون ايشان در حال ترجمه آن به فارسی است.

وي در پايان «مفهوم شناسي سیاسی حکمت متعاليه» را نيز عنوان كتاب ديگري به قلم دکتر عليرضا صدرا، معاون پژوهشي دانشکده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران، دانست كه مفاهيم پايه سیاسی حکمت متعاليه را تبيين و تشريح مي‌کند.

گفتني است، علاقه مندان براي شرکت در همايش سياست متعاليه از منظر حکمت متعاليه مي‌توانند خلاصه مقالات خود را تا 25 ارديبهشت‌ماه و اصل آن را تا پانزده شهريورماه سال جاري به دبيرخانه اين همايش واقع در ـ قم ـ خيابان معلم ـ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي ارسال كنند.

محورها و موضوعات مقالات و همچنين شرايط ارسال خلاصه و اصل آن‌ها در پايگاه اطلاع رساني www.isca.ac.ir قابل مشاهده است.
پست الكترونيك:
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید