چاپ
دسته: حکمت سیاسی متعالیه
بازدید: 2286

neshast_roshanfekran_va_hwkmat_motaliyeh.jpgدر این نشست دبیر کمیته علمی همایش سیاست متعالیه از منظر حکمت متعالیه گفت: برخی از روشنفکران نگاهشان به ابعاد حکمت متعالیه، بیشتر به ابعاد نظری و برخی نیز به مباحث اندیشه سیاسی و فلسفه سیاسی معطوف است. وی خاطرنشان کرد: آثار خیلی کمی وجود دارد که به صورت مبسوط حکمت متعالیه را مطالعه و بررسی کند و یا بر ابعاد نوین حکمت متعالیه تکیه کرده باشد. دکتر مهدوی‌زادگان، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تهران نیز به تاثیرپذیری حکمت متعالیه در اجتماع و سیاست پرداخت و گفت: حکمت متعالیه داخل در سنت الهیه است و روشنفکران نسبت به آن در بعد تاثیرات سیاسی و اجتماعی این تفکر برداشت کلی دارند.

 __________________________________

نشست‌ مقدماتی همایش سیاست متعالیه تحت عنوان «روشنفکران و حکمت متعالیه» پنج شنبه به همت پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قم برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، در این نشست دبیر کمیته علمی این همایش به دیدگاه روشنفکران در خصوص حکمت متعالیه پرداخت و گفت: برخی از روشنفکران نگاهشان به ابعاد حکمت متعالیه، بیشتر به ابعاد نظری معطوف بوده و برخی از روشنفکران معاصر نیز به مباحث اندیشه سیاسی و فلسفه سیاسی معطوف است.
شریف لک‌زایی افزود: برخی از روشنفکران حکمت متعالیه صدرا از منظر اندیشه سیاسی مورد سنجش قرار داده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: آثار خیلی کمی وجود دارد که به صورت مبسوط حکمت متعالیه را مطالعه و بررسی کند و یا در ابعاد نوین حکمت متعالیه تکیه کرده باشد و به جامعه ارایه دهد.
در ادامه این نشست حجت‌الاسلام داود مهدوی‌زادگان، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تهران نیز به تاثیرپذیری حکمت متعالیه در اجتماع و سیاست پرداخت و گفت: حکمت متعالیه داخل در سنت الهیه است و روشنفکران نسبت به آن در بعد تاثیرات سیاسی و اجتماعی این تفکر برداشت کلی دارند.