جدیدترین مطالب

497262_orig.jpgکتاب اخلاق سیاسی با مقالات و گفت و گوهایی با صاحب نظران منتشر شد. آزادی جوهر انسانیت از شریف لک زایی، تحول در اخلاق و تأثیر در سیاست از نجمه کیخا، گوهر اخلاق در صدف دین از داوود فیرحی از جمله مباحث این کتاب به شمار می‌روند. اخلاق مبتنی بر شهود اکثریت از سروش دباغ و بالا بردن هزینه کردار بد از حسین کاجی از دیگر مباحث این کتاب است. کتاب اخلاق سیاسی با گردآوری نیما کیانی و با مقدمه محمد باقر خرمشاد از سوی انتشارات دفتر برنامه‌ریزی اجتماعی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشر شد.

 ___________________________________

کتاب "اخلاق سیاسی" با گردآوری نیما کیانی و با مقدمه محمد باقر خرمشاد از سوی انتشارات دفتر برنامه‌ریزی اجتماعی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشر شد.

خبرگزاری مهر: از آنجا که حوزه سیاست یکی از حوزه‌های رفتاری انسان‌هاست و هدف رفتار سیاسی نیز مبتنی بر اهداف جمعی و اجتماعی است، علی الصول باید اخلاق مسئولیت مدار راهنمای انسانها باشد.اخلاق مسئولیت مدار در بطن خود مسئولیت‌پذیر هم هست چرا که سیاست سرشار از مسئولیت است.

شکی وجود ندارد که حاکمان سیاسی و زمامداران هر عصر، در نظام اخلاقی و فرایند تغییر شرایط اخلاقی، اعتقادی، اقتصادی و بین المللی جامعه خود بسیار تاثیر گذارند و صلاح و فساد جامعه در گرو صلاح و فساد آنان است.

موضوعاتی چون رشوه خواری، قدرت طلبی، فریبکاری، تبعیض نژادی، اختلافات و دشمنی‌ها، جنگ‌ها و مناقشات بین المللی و موضوعاتی از این دست از جمله مسائلی است که برخی از حاکمان در اعصار مختلف از آن مبرا نبوده‌اند.

با توجه به این مطالب، با جرات می‌توان گفت "اخلاق" پایه و اساس بسیاری از موضوعاتی است که انسانها با آن سروکار دارند.

کتاب در 6 فصل تنظیم شده است. این کتاب علاوه برمقالات تحلیلی، مصاحبه‌هایی  با صاحبنظران و اندیشمندان این حوزه را نیز منعکس کرده است.

اخلاق و سیاست در سپهر دین اثر مهدی بهنیافر، بازخوانی اخلاق سیاسی از منظر امام علی(ع) اثر علی اکبر علیخانی، آزادی جوهر انسانیت اثر شریف لک زایی، گوهر اخلاق در صدف دین اثر داوود فیرحی از جمله مقالات این کتاب به شمار می‌روند.

اخلاق مبتنی بر شهود اکثریت موضوعی است که در مصاحبه با سروش دباغ مورد بررسی قرار گرفته است. بالا بردن هزینه کردار بد موضوع دیگری است که در گفتگو با حسین کاجی مورد توجه قرار گرفته است.

انسان اخلاقی و جامعه غیر اخلاقی اثر رینهولد نیبور، سیاست جهانی و اخلاق جهانی اثر هانس کونگ سایر مقالاتی هستند که در این کتاب منعکس شده‌اند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید