جدیدترین مطالب

لک زایی در یادداشت روایت گونه خود، سعی کرد تا مهم‌ترین بخش های سخنان سخنرانان جمع را به اختصار بیان نماید. از کوتاه سخن گفتن آقای عموزاده خلیلی-که از قضا از داوران جشنواره نیز بود- تا سخنان آقای ربانی، طلبه مشهدی، که از منتخبان جشنواره وبلاگ‌نوسی بود تا سخنان حجت الاسلام دعایی و نهایتا سخنان گرم و نکته سنجانه حجت الاسلام سیدحسن خمینی.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آغاز و پایان کار جشنواره وبلاگ نویسی «آیینه مهر»


جشنواره وبلاگ نویسی «آیینه‌مهر» در زمینه سیره علمی و عملی امام خمینی (س)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی با محوریت  "مردم ، حکومت و امام " توسط پرتال امام خمینی (س) و با همکاری پرشین بلاگ از اول اردیبهشت 91 آغاز به کار نمود و مطالب ارسالی از سوی وبلاگ نویسان و فعالان عرصه نگارش مجازی، توسط هیات داوران مورد بررسی قرار گرفت  و در هر بخش سه یادداشت برتر معرفی شدند که در مراسم اختتامیه از وبلاگ نویسان منتخب تجلیل شد.
مراسم اختتامیه این جشنواره نیز با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی، یادگارگرامی امام(س)، در حسینیه جماران در تاریخ 19 بهمن ماه 1391 انجام گرفت و از برندگان اولین دوره این جشنواره، تقدیر به عمل آمد.


شایان ذکر است که در این دوره بیش از هفت هزار اثر به دبیر‌خانه جشنواره رسیده است که پس از سه مرحله داوری 20 اثر قابل تقدیر برگزیده شد.


سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاج سید حسن خمینی در مراسم اختتامیه جشنواره «آیینه مهر»


یادگار گرامی امام(س) در سخنانی که تحت عنوان « باید تلاش کنیم فضای وب و شبکه های اجتماعی مودبانه شود» در رسانه‌های مجازی و مکتوب کشور انتشار یافت، گفت: «نمی‌شود در مقابل دنیای وب ایستاد، بلکه باید آن را مدیریت کرد. مانند انتشار اخبار که نمی‌توان جلوی آن را گرفت، بلکه باید آن را مدیریت کرد یعنی فضای وب را باید آمیخته به اخلاق کنیم. اخلاق هم امری است که تا وقتی از آن حرف می زنیم، تاثیری ندارد؛ بلکه باید عملی آن را اجرا کرد و خواهید دید که اخلاق یک فرد فورا اثر خواهد گذاشت. مثلا وقتی یک فرد بی ادبانه نسبت به کسی سخن بگوید به او بگوییم که آیا نمی توانستید مودبانه‌تر حرف بزنید و حرمت او را پاس بدارید؟ جمله امیرالمومنین(ع) خیلی در این مورد مهم است که می فرمایند "آنچه برای خود می پسندید برای دیگران هم بپسندید" و با "اصل طلایی" اخلاق هم تطابق دارد...» این سخنان با بازتاب زیادی در فضای رسانه های گروهی مواجه گردید.


بازتاب برگزاری اختتامیه جشنواره «آیینه مهر» در وبلاگ ها


شریف لک‌زایی که در این جشنواره در بخش تکریم بزرگداشت مردم حائز رتبه اول شد، نیز در وبلاگ خود ضمن بازنشر خبر اختتامیه جشنواره وبلاگ‌نویسی«آیینه مهر» از پایگاه اطلاع رسانی و خبر جماران، در یادداشتی که به پرتال امام خمینی(س) ارسال شده است، می گوید: «چند روز قبل از برگزاری اختتامیه جشنواره وبلاگ نویسی «آیینه مهر» ویژه اندیشه بنیان­گذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی، از طرف دوستان پرشین بلاگ ایمیلی دریافت کردم که در آن بنده به عنوان یکی از برگزیدگان وبلاگ نویسی انتخاب شده بودم. طبیعی است که از چنین انتخابی آن هم در بحثی درباره اندیشه امام خمینی خشنود شدم. چند روزی گذشت که باز هم از طرف همکاران پرشین بلاگ با من تماس گرفتند که مراسم اختتامیه جشنواره در حسینیه جماران برگزار می­ شود و سخنران مراسم نیز حاج سید حسن آقای خمینی است.»
وی در ادامه این یادداشت می‌افزاید: قرارمان ساعت ده صبح پنج شنبه نوزده بهمن، حسینیه جماران بود. تا من از قم به جماران برسم ساعت یازده شد. در مسیر هم که بودم دوستان دست اندرکار مراسم با من تماس گرفتند که گفتم در راه هستم. وقتی هم به حسینیه جماران رسیدم دیدم حضار در حال بیرون آمدن هستند. خیلی متعجب شدم. چون در ایران معمولاً برنامه ­ها با تأخیر برگزار می ­شود؛ برای همین جای تعجب هم داشت. از دوستان پرس و جو کردم که قضیه چیست؟ گفتم نکند دیر رسیده ­ام؟ گفته شد قرار است برویم منزل امام و دفتر حاج سید حسن آقا.


لک زایی در یادداشت روایت گونه خود، سعی کرد تا مهم‌ترین بخش های سخنان سخنرانان جمع را به اختصار بیان نماید. از کوتاه سخن گفتن آقای عموزاده خلیلی-که از قضا از داوران جشنواره نیز بود- تا سخنان آقای ربانی، طلبه مشهدی، که از منتخبان جشنواره وبلاگ‌نوسی بود تا سخنان حجت الاسلام دعایی و نهایتا سخنان گرم و نکته سنجانه حجت الاسلام سیدحسن خمینی.
لک زایی همچنین در بخشی از یادداشتش به سخنی از حجت الاسلام ابطحی اشاره می کند که تأکید کرده بود،که ما باید صفحه خودمان را مدیریت کنیم و نه صفحه ما را !


شریف لک‌زایی در انتهای این یادداشت می‌گوید: بعد از اتمام مراسم برخی از دوستان نادیده از جمله جناب آقای میرشکاری و یکی دیگر از همکاران سایت جماران و نیز برخی از دوستان پرشین بلاگ به بنده محبت کرده و از کارهایم درباره حضرت امام تعریف و تمجید کردند که واقعاً لطف کرده و مهمان نوازی می­ کردند. خدا حفظشان کند.


نماز ظهر و عصر در حسینیه جماران به جماعت اقامه شد. عبور از کوچه­ های اطراف حسینیه جماران بنده را به یاد سال شصت و هشت می انداخت. زمانی که امام از میان ما رحلت کرد و ما برای تجدید میثاق به جماران آمدیم. کوچه ­های پیچ در پیچ جماران همچنان بوی همان سادگی و صمیمیت را می­ داد. جمعی که امروز با آنان بودم نیز اگرچه هیچ کدامشان را تا آن روز ندیده بودم اما بوی سادگی و صمیمیت می­ دادند. لازم است از همه دست اندرکاران جشنواره «آینه مهر» به ویژه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی و نیز دوستان پرتلاش وب سایت پرشین بلاگ که زحمات بسیاری برای برگزاری این مراسم متحمل شدند تقدیر و سپاسگزاری کنم. واقعاً خسته نباشند. خدا قوت. ان شاء الله این جشنواره تجربه ­ای باشد برای برنامه­ های پرمحتوا و جذاب آینده.»


رضا سلطان‌زاده در وبلاگ «آقای مدیر» در رابطه با برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره وبلاگ‌نویسی«آیینه مهر» و سخنان یادگار امام(س) در این مراسم می نویسد:«ویژگی دیگر یادگار امام به‌روز بودن او است چنانکه می‌خواهد از علم روز آگاهی داشته باشد. جالب اینجاست که در مواجهه با صاحبان علوم از خود شخصیتی در قواره شاگرد علم‌آموزی می‌نمایاند که باید با دقت به صحبت‌های صاحبان فن گوش ‌دهد.»
محمد جواد مهربانی،یکی از برندگان جشنواره «آیینه مهر» نیز در وبلاگ شخصی خود نوشت: «افتخار دیدار  با یادگار امام در جماران و دریافت لوح تقدیر بخاطر مطلب امام خمینی(ره) و مبارزه با خرافات عاشورا نصیب این وبلاگ گشت.این افتخار را به همه خوانندگان این وبلاگ تبریک میگم.»


همچنین عباس معارفی زنجانی نیز در وبلاگ «بازنشستگان»، متن سخنان حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی را با عنوان «احترام به قرائت سیدحسن خمینی» بازنشر داده است.

منبع: پرتال امام خمینی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید