جدیدترین مطالب

برادر گرامی جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حسینی عارف

ارتحال والد معظم، یار و شاگرد امام راحل عظیم الشأن و فعال نهضت اسلامی، جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین حاج سید جواد حسینی را به جناب عالی و سایر بستگان تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان، برای آن مرحوم، غفران و رضوان الهی و برای شما و سایر بستگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم. ما را در غم خود شریک بدانید.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

رئیس هیئت مدیره مؤسسه عرشیان کویر تاسوکی، ارتحال والد معظم حجت الاسلام و المسلمین «سیدعلیرضا حسینی عارف» مدیر کل محترم اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت‎(ع) و مدیر مسئول خبرگزاری اهل‎بیت(ع) ـ ابنا، را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی و هنری عرشیان کویر تاسوکی ـ رئیس هیئت مدیره مؤسسه عرشیان کویر تاسوکی، با صدور پیامی درگذشت والد معظم حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا حسینی عارف مدیر کل محترم اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت‎(ع) و مدیر مسئول خبرگزاری اهل‎بیت(ع) را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت دکتر شریف لک ‏زایی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

برادر گرامی جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حسینی عارف

ارتحال والد معظم، یار و شاگرد امام راحل عظیم الشأن و فعال نهضت اسلامی، جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین حاج سید جواد حسینی را به جناب عالی و سایر بستگان تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان، برای آن مرحوم، غفران و رضوان الهی  و برای شما و سایر بستگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم. ما را در غم خود شریک بدانید.

شریف لک‏ زایی

رئیس هیئت مدیره مؤسسه عرشیان کویر تاسوکی

*****

گفتنی است حجت الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی از شاگردان حضرت امام خمینی (ره) و از فعالان نهضت اسلامی بود که سالهای زیادی در امر تبلیغ دین و پیروزی نهضت امام تلاش کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مناصب سیاسی و فرهنگی خدمات زیادی ارائه و نقشی موثر در تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا کرد.

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ حجت الاسلام والمسلمین حاج "سید جواد حسینی" از فضلای حوزه علمیه قم و نیز نماینده مردم علی اباد کتول در دوره های دوم و چهارم مجلس شورای اسلامی   صبح امروز پس از تحمل سال ها رنج بیماری دعوت حق را لبیک گفت و به جوار معبود شتافت .

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد حسینی که چندین سال بیماری و تبعات ناشی از سکته مغزی را تحمل کرد، سرانجام صبح امروز در بیمارستان کامکار قم دار فانی را وداع گفت.

وی از شاگردان حضرت امام خمینی (ره) و از فعالان نهضت اسلامی بود که سالهای زیادی در امر تبلیغ دین و پیروزی نهضت امام تلاش کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مناصب سیاسی و فرهنگی  خدمات زیادی ارائه و نقشی موثر در تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا کرد .

زندگی نامه:

حجت الاسلام والمسلمین حاج سید جواد حسینی در سال 1318 هجری شمسی در علی آباد کتول از شهرهای استان گلستان و در یک خانواده مذهبی و روحانی بدنیا آمد و دوران کودکی خود را تحت تربیت پدر سپری کرد.

وی که پدر و جد پدری اش هر دو روحانی بودند ،پس از پشت سرگذاشتن تحصیلات ابتدایی در نوجوانی برای تحصیل علوم دینی ابتدا به حوزه علمیه  گرگان و سپس به حوزه علمیه مشهد مقدس مشرف شد و در جوار  مضجع شریف امام رئوف علی ابن موسی الرضا علیه السلام  تحصیلات حوزی خود را پی گرفت .

حجت الاسلام والمسلمین حاج سید جواد حسینی  سپس برای ادامه تحصیلات خود به حوزه علمیه شاهرود رفت و سرانجام  برای خوشه چینی از خرمن استادان بنام حوزه های قم  و نجف اشرف، به این دو شهر عزیمت کرد.

اساتید:

حجت الاسلام والمسلمین حاج سید جواد حسینی در دوران تحصیل خود در قم و نجف از محضر اساتید بزرگی چون حضرات آیات: امام خمینی، گلپایگانی، مرعشی نجفی، سید محمود شاهرودی، میلانی، شهید مطهری، فاضل لنکرانی رحمة الله علیهم و حضرات آیات خامنه ای و وحید خراسانی بهره برد.

مبارزات:

وی از یاران نزدیک امام خمینی(ره) بود که در دوران انقلاب اسلامی زحمات فراوانی را برای به ثمر رسیدن نهضت اسلامی مردم ایران انجام داد. وی بارها با خطر انداختن جان خود در سفر به نجف اشرف نوارهای سخرانی و اطلاعیه های امام را به صورت پنهانی و با دشواری به داخل کشور منتقل و در بین مردم و انقلابیون توزیع می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج سید جواد حسینی همچنین به عنوان رابط امام خمینی(ره) و امام موسی صدر سفرهایی به لبنان داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مناصبی همچون امام جمعه رودبار، امام جمعه صفاشهر ـ دهبید سابق ـ فارس خدمت کرد و از سال 1363 تا 1375 به عنوان نماینده دوره های دوم و چهارم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه علی آباد کتول انتخاب گردید.

خدمات اجتماعی:

آن فقید سعید در دوران حیات خود پدری مهربان برای یتیمان و یاوری غمخوار برای مستمندان بود و کارهای خیریه فراوانی از جمله ساخت مساجد، رسیدگی به بیماران، امور تحصیلی و معیشتی ایتام و ... را انجام می داد

بیماری و درگذشت:

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد حسینی که چندین سال بیماری و تبعات ناشی از سکته مغزی را تحمل کرد، در انتهای ماه مبارک رمضان امسال به دلیل وخامت حالش در بخش ICU بیمارستان کامکار قم بستری شد.
وی سرانجام در صبحگاه 14 شهریور 1392 در سن 74 سالگی دار فانی را وداع گفت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید