جدیدترین مطالب

برگزاری نشست تخصصی

چالش‌ها و فرصت‌های تعامل دولت و روحانیت

 در ادامه سلسله نشست‌های تخصصی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، روز شنبه ۳۰ آذرماه ۱۳۹۲ نشست تخصصی‌ای در خصوص روابط راهبردی دولت و روحانیت در این مرکز برگزار شد.

در ابتدای این نشست، دکتر حسام‌الدین آشنا سرپرست مرکز بررسی‌های استراتژیک ضمن اشاره به سابقه تعامل روحانیت با دولت‌های پیشین، ضرورت بررسی این سابقه و آسیب‌شناسی این تعاملات را یادآورد شده و با توجه به جایگاه روحانیت در ایران و نظام جمهوری اسلامی، توجه به این تعامل را در دولت یازدهم مهم تلقی کردند.

در این جلسه که با حضور آقایان دکتر علی شیرخانی، دکتر شریف لک زایی، دکتر مسعود پورفرد، دکتر سیدکاظم سیدباقری، دکتر علیرضا زهیری، دکتر کمال اکبری، دکتر محسن مهاجرنیا، و علیرضا نائیج از محققان و صاحبنظران مطالعات دینی، اجتماعی و سیاسی؛ و هم‌چنین حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری برگزار گردید، درخصوص جریان‌های فکری موجود در حوزه‌ علمیه قم درخصوص تعامل با دولت، چالش‌های موجود در روابط دولت و روحانیت، میراث دولت گذشته در زمینه روابط دولت و روحانیت، بایسته‌های تعامل دولت و روحانیت در دوران جدید، و راهکارهای رسیدن به تعامل مثبت و سازنده میان دولت و روحانیت بالاخص در حوزه علمیه قم، بحث و بررسی صورت گرفت. گزارش تفصیلی این نشست به زودی از طریق سایت مرکز بررسی‌های استراتژیک منتشر خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید