چاپ
دسته: خبر و نظر
بازدید: 262

کتاب جدید شریف لکزایی منتشر شد

کتاب «حکمت سیاسی متعالیه» نوشته شریف لک زایی به تازگی از سوی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی چاپ و منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «حکمت سیاسی متعالیه» نوشته شریف لک زایی به تازگی از سوی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی چاپ و منتشر شده است.

این اثر بر آن است با ابتنای بر آثار حکمای حکمت متعالیه، نمای جامعی از حکمت سیاسی متعالیه از جمله جریان شناسی اجتماعی، بیان برخی منابع و متفکران، بیان پاره ای از مؤلفه ها و مفاهیم بنیادین این حکمت، نوع نگاه انسان شناسانه، نوع رویکرد به دولت و همچنین مناسبات شریعت و سیاست و دین و دولت را طرح نماید.

«حکمت سیاسی متعالیه» به نوعی تکمله و جلد دوم کتاب فلسفه سیاسی صدرالمتالهین به قلم نویسنده است که برای نخستین بار در سال۱۳۹۵ چاپ و منتشر شد. از این رو بر آن است با رهگیری از آثار حکمای حکمت متعالیه توجه مخاطبان را به مباحثی که در اثر پیشین کم تر به تامل درآمده، برانگیزد.

کتاب از یک مقدمه، پنج فصل و یک جمع بندی و نتیجه گیری تشکیل شده است.

عناوین فصول اثر عبارتند از: فصل اول، مباحث مقدماتی، شامل دسترسی به فلسفه، مردی خارج از تبعید، جایگاه حکمت متعالیه، جریان شناسی حکمت متعالیه در دوره معاصر، فصل دوم، مفاهیم اصلی، مشتمل بر حکمت، حکمت نظری، حکمت عملی، حکمت سیاسی، متعالیه، مفاهیم بنیادی حکمت متعالیه، فصل سوم، انسان و جامعه، شامل رابطه نفس و بدن، خلقت انسان و رابطه نظر و عمل، انسان، مجبور یا مختار، شهادت، مرگ و اصلاح نفس و جامعه، انسان کامل، حیات طیبه اجتماعی ، فصل چهارم، دولت، مشتمل بر ضرورت عقلی دولت، رابطه دین و دولت، خلافت الهی، نیابت علما، دولت نامطلوب، حقیقت دنیا و آخرت، جایگاه و نقش مردم، فصل پنجم، مؤلفه های بنیادی، شامل بحث از حریت، امنیت، صلح، جهاد، عدالت، قدرت، سعادت، محبت و جمع بندی و نتیجه گیری.

کتاب «حکمت سیاسی متعالیه» نوشته شریف لک زایی در ۳۷۱ صفحه با قیمت ۷۷ هزار تومان از سوی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی چاپ و منتشر شده است.