چاپ
دسته: سردار حبیب لک زایی
بازدید: 2817
آن شهید عزیز که از خاندان روحانیت سر برآورد و در مکتب اهل‌بیت(ع) تربیت یافت، جوانی خود را وقف آرمان‌های امام(ره) و انقلاب نمود و سپس با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، سلامتی خویش را فدای اسلام کرد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ در پی درگذشت «سردار سرتیپ پاسدار حاج حبیب لک‏ زایی» جانشین سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) پیام تسلیتی صادر کرد.

 

«حجت الاسلام والمسلمین اختری» در این پیام که خطاب به «حجت الاسلام دکتر نجف لک زایی» معاون امور فرهنگی مجمع صادر گردید با اشاره به تربیت روحانی و اهل بیتی آن شهید عزیز نوشت: "وی جوانی خود را وقف آرمان‌های امام(ره) و انقلاب نمود و سپس با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، سلامتی خویش را فدای اسلام کرد".

 

وی ادامه داد: "شهید لک‌زایی پس از پایان جنگ نیز با خدمت در عرصه‌های مختلف نظامی، فرهنگی و اجتماعی منشأ آثار فراوانی برای کشور ـ بویژه استان سیستان و بلوچستان ـ گردید".

متن پیام دبیرکل مجمع به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

«من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا»

 

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین آقای دکتر نجف لک زایی زید عزه

 

خبر شهادت برادر بزرگوار شما «سردار رشید اسلام حاج حبیب لک‌زایی» که از یادگاران دوران پرشکوه دفاع مقدس بود، موجب تأثر اینجانب گردید.

 

آن شهید عزیز که از خاندان روحانیت سر برآورد و در مکتب اهل‌بیت(ع) تربیت یافت، جوانی خود را وقف آرمان‌های امام(ره) و انقلاب نمود و سپس با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، سلامتی خویش را فدای اسلام کرد.

 

شهید لک‌زایی پس از پایان جنگ نیز با خدمت در عرصه‌های مختلف نظامی، فرهنگی و اجتماعی منشأ آثار فراوانی برای کشور ـ بویژه استان سیستان و بلوچستان ـ گردید.

 

اینجانب شهادت این چهره خدوم را خدمت شما تبریک و تسلیت عرض نموده، برای آن شهید عزیز علو درجات و برای بازماندگان صبر و أجر مسألت می‌نمایم.

 

محمد حسن اختری

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)

25 مهر 1391 

 

شایان ذکر است سردار حبیب لک ‏زایی که جانباز 73 درصد بود پس از 24 سال تحمل رنج و مرارت جراحت‏های دوران دفاع مقدس ظهر دیروز سه شنبه در تهران به لقاء الله پیوست.

 

این پدر شهید، در طول سال‏های خدمت خود، رسیدگی مجدانه به خانواده شهدا و ایثارگران را در کارنامه خود به یادگار گذاشت در سالروز شهادت امام جواد(ع) به جمع یاران و فرزند شهیدش پیوست.

 

 

سردار بی ادعای سپاه استان به شهدا پیوست 
آشنایی با فرمانده ای که امروز شهید شد 
سرداری که در عرصه مهدویت فعال بود
سومین سالگرد «شهدای وحدت» برگزار شد 
نقش مؤثر در ایجاد وحدت و همدلی بین قبایل و طوایف
پیکر سردار شهید حبیب لک زایی به معراج الشهدا انتقال یافت