چاپ
دسته: سردار حبیب لک زایی
بازدید: 1628

به گزارش خبرگزاري اهل‎بيت(ع)‌ ـ ‌ابنا ـ‌  امروز ـ جمعه 28 مهرماه ـ یک عامل انتحاری که قصد ورود به مصلای "امام حسین(ع)" چابهار را داشت، هنگام شناسایی از سوی نیروهای حفاظت، با فرار به کوچه جنب مسجد خود را منفجر کرد.

بر اساس اخبار اولیه در این حادثه دو تن از هموطنان سنی بسیجی به نام «مرتضی آسوده» و «حامد بَزی» دانشجوی شیعی بسیجی دانشگاه آزاد به شهادت رسیدند.

گفته می شود فرد انتحاری با پوشش لباس نظامی قصد ورود به مصلا را داشت از سوی مردم و نیروهای بسیجی و انتظامی شناسایی و اقدام به فرار می‌کند در فاصله 300 متری مسجد امام حسین (ع) مقابل درمانگاه سیدالشهدا شهرستان چابهار واقع در خیابان تعاون، خود را منفجر می‌کند.

شهید مرتضی آسوده، دانش‌آموز دبیرستان نمونه دولتی و شهید حامد بزی دانشجوی رشته کامپیوتر دانشگاه آزاد بوده که در این اقدام تروریستی به شهادت رسیدند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اتحاد مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان تروریست‌ها را در رسیدن به اهداف شومشان ناکام گذاشت.

به گزارش خبرگزاری اهل‎بیت(ع) ـ ابنا ـ  «حاتم نارویی» امشب در پی حادثه تروریستی در نزدیکی مسجد امام حسین (ع) چابهار اظهار داشت: عوامل مزدور تروریست قصد داشتند اقدامات تروریستی خود را در مناسبت‌های اخیر به ویژه روز جهانی قدس، عید سعید فطر و هفته دفاع مقدس اجرایی کنند که فضای امنیتی و وحدت ایجاد شده در منطقه به آنها اجازه هیچ تحرکی را نداد.

وی افزود: سرانجام ظهر امروز دشمنان قسم خورده با اجیر کردن یک عامل انتحاری که هویت آن تاکنون مشخص نشده است قصد داشتند با انفجار بمب در مسجد امام حسین (ع) چابهار هموطنانمان را به شهادت برسانند.

وی افزود: عامل انتحاری هنگام ورود به مسجد با اطلاع رسانی مردم و حساسیت نیروهای امنیتی و حفاظتی مواجه شده، و اقدام به فرار می‌کند که در پی تیراندازی نیروهای انتظامی کمر بند عامل انتحاری منفجر می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در پی این انفجار دو نفر از بسیجیان به هویت حامد بزی و مرتضی آسوده به شهادت رسیدند.

وی گفت: همچنین 3 نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند که در حال مداوا به سر می‌برند.

نارویی اضافه کرد: امیدواریم با آمادگی و هوشیاری مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان و اقتدار نیروهای امنیتی دیگر شاهد چنین رویدادهایی نباشیم.

کوردلان وابسته به استکبار جهانی ظهر امروز در نزدیکی مسجد امام حسین (ع) چابهار با اجیر کردن یک مزدور تروریست، دو جوان بسیجی را به شهادت رساندند.

مقارن ظهر امروز در یک اقدام تروریستی ددمنشانه در نزدیکی مسجد امام حسین (ع) چابهار، دو تن از هموطنان بسیجی به شهادت رسیدند و چند تن دیگر مجروح شدند.

گروهک تروریستی موسوم به «حرکت انصار ایران» ، مسئولیت این جنایت را برعهده گرفته است.