چاپ
دسته: سردار حبیب لک زایی
بازدید: 3059
همزمان با مراسم روز سوم عروج ملکوتی سردار رشید سپاه اسلام حاج حبیب لک زایی مجتمع فرهنگی سردار شهید حبیب لک زایی در گلزار شهدای حضرت رسول اکرم ـ صلوات الله علیه و آله ـ با حضور نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، آیت الله سلیمانی و معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت - علیهم السلام - افتتاح شد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
به گزارش خبرگزاری اهل بیت علیهم السلام ـ ابنا ـ عصر امروز، شنبه 29/7/1391 مقارن با آیین گرامیداشت مراسم روز سوم سردار «شهید حبیب لک‏ زایی» مجتمع فرهنگی سردار شهید حبیب لک زایی در گلزار شهدای حضرت رسول اکرم ـ صلوات الله علیه و آله ـ توسط نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، «آیت الله سلیمانی» و معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت ـ علیهم السلام ـ حجت الاسلام و المسلمین نجف لک‏ زایی و فرمانده سپاه زابل، جناب سرهنگ ناظری و دیگر فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی و مسئولان استانی و محلی افتتاح شد.

این مجتمع فرهنگی که امروز رسماً اسم‏گذاری و افتتاح شد تا کنون برگزاری شش یادواره شهدای ادیمی و تاسوکی در پنج شنبه پایانی سال، انتشار ویژه نامه شهدای ادیمی، انتشار کتاب گلگشتی در شقایق آباد ادیمی، تقویم و سررسید شهدا، تأسیس موزه روز باز شهدا و .. را در کارنامه دارد و امید می‏رود که به قطب فرهنگی منطقه تبدیل شود.

گفتنی است گلزار شهدای حضرت رسول اکرم (ص) با مدیریت سردار شهید حبیب لک‏ زایی و با هیئت امنایی صدوچهارده نفره و با حمایت مردم انقلابی، مؤمن، خونگرم و مهربان استان سیستان و بلوچستان به ویژه ساکنین شهر ادیمی با هدف پاسدارای و ترویج فرهنگ شهادت در سطح جهان پا گرفت و به همین منظور در قلب دیوارهای هفتگانه حسینیه که اکنون شهید حبیب لک زایی در دل آن خفته، بناست که علاوه بر تصاویر شهدای ادیمی، شهدای مطرح بخش پشت آب، شهدای مطرح سیستان، شهدای مطرح استان، شهدای حوادث تروریستی، شهدای مطرح کشور و جهان اسلام قرار بگیرد.

شایان ذکر است سردار حبیب لک ‏زایی که جانباز 73 درصد بود پس از 24 سال تحمل رنج و مرارت جراحت‏های دوران دفاع مقدس ظهر روز سه شنبه 25 مهر 1391 در تهران به لقاء الله پیوست. این پدر شهید، در طول سال‏های خدمت خود، رسیدگی مجدانه به خانواده شهدا و ایثارگران را در کارنامه خود به یادگار گذاشت و اینک در فاصله یک روز مانده به سالگرد «شهدای وحدت سیستان و بلوچستان» به جمع یاران و فرزند شهیدش پیوست.

گفتنی است ادیمی شهری است در 10 کیلومتری شهرستان زابل، در استان سیستان و بلوچستان. همسایگان هامون، یعنی مردمان رنج کشیدۀ ادیمی تا کنون با تقدیم بیش از 132 شهید، 25 جانباز و 142 نفر رزمنده به دفاع از انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند. شایان ذکر است در طول شش سال گذشته ساماندهی قبور تک مزاری، جایگاه برگزاری مراسمات، غسالخانه، بلوار ورودی، سرویس های بهداشتی، آسفالت جاده ورودی، پایگاه مقاومت بسیج، مسجد، حسینیه و برجهای نوری، پارک شهدا، جاده کشی اطراف گلزار و ... به بهره برداری رسیده و ان شاء الله در آینده به همت هیئت امنای گلزار، خيرين، اهالي محترم منطقه و مساعدت مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد استمرار فعالیت و شکوفایی هر چه بیشتر این گلزار شهدا باشیم.