چاپ
دسته: سردار حبیب لک زایی
بازدید: 2980
بارها و بارها دیدم که با درجه سرداری و مسئولیت مهم، در هنگام مواجه با پدر شهیدان خم شده و بر دستان پدران شهید بوسه می ‏زند. آری! پدر شهیدان خدری خوب می‏ داند چه می‏ گویم، خداوند رحمت کند پدر شهیدان میرحسینی را؛ که اگر بود می‏ دانست چه می گویم ... این خم شدن و بوسه زدن بر دستان پینه بسته یعنی نهایت خضوع و خشوع. آری ایشان ملجأ و مأمن خانواده معظم شهدا بودند. امروز حتماً خانواده شهدا احساس غربت می ‏کنند چرا که از هر کجا که ناامید می‏ شدند به ایشان مراجعه و مشکلشان حل می ‏شد. نمی‏ دانم این روزها خانواده محترم شهدا به چه کسی مراجعه خواهند کرد و یا خانواده شهدای بخش پشت آب باز هم در پنجشنبه آخر سال شاهد برگزاری یادواره فرزندان شهیدشان خواهند بود یا نه؟ نمی‏ دانم!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امروز شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام محمد باقرعلیه ‏السلام است که با پنجمین روز عروج ملکوتی سردار رشید سپاه اسلام سرتیپ پاسدار" برادر حاج حبیب لک زایی" مصادف گشته است. او که واقعاً حبیب همه ما و سنگ صبور تمام بسیجیان و پاسداران استان پهناور سیستان و بلوچستان بود. امروز بر آن شدم که بار دیگر جهت تذکر و یادآوری برخی از ویژگی‏ها و خصوصیات اخلاقی ایشان را مرور کنیم و الگو بگیریم .

1. اخلاص

ایشان فردی مخلص و خدوم بود و اعتقاد داشت که هر کاری که بر اساس خلوص نیت و برای رضای خدا انجام پذیرد، نتیجه مثبت در پی خواهد داشت. از این رو همه کارها و برنامه‏ های ایشان خالصانه و برای رضای خدا بود نه رضایت و خشنودی زودگذر خلق خدا.

2. بصیرت

ایشان حقیقتاً بصیر بودند و دانا. ایشان عملاً نشان دادند که در گرد و غبار فتنه‏ ها با بصیرت و بینایی کامل موضع گیری کرده و سره را از ناسره، حق را از باطل و خوب را از  بد تشخیص دادند و بر اساس همان بصیرت و بینش والا عمل می‏ کردند.

3. ولایتمداری

ایشان ذوب در اسلام و مطیع ولایت بودند و سعی داشتند همیشه ایام تصمیم گیری‏ها، برنامه‏ ها و سخنرانی‏های خود را مطابق با منویات مقام معظم رهبری تنظیم کنند و بار ها شنیدم که می ‏فرمودند: «بایستی در رکاب ولی امر مسلمین بوده و لحظه‏ ای از پیروی محض از منویات و فرمایشات ایشان غافل نشویم؛ نه از ایشان جلوتر و نه عقب‏تر حرکت کنیم بلکه پشت سر ایشان حضور داشته و آماده دفاع از ولایت باشیم .»

4. وقار و متانت

حقیر بار ها و بارها به این خصوصیت اخلاقی ایشان یعنی متانت و وقار موجود در جوهره شخصیت ایشان غبطه می‏ خوردم. متین و زاهد بودند و این زهد و متانت در چهره ایشان کاملاً آشکار بود و همین باعث شده بود که هر شخصیتی با هر درجه و رتبه‏ای در همان لحظه اولِ دیدار مجذوب اخلاق و وقار و متانت ایشان شود که این از نتایج خودسازی و خداشناسی و اخلاص ایشان بود.

5. پرهیز از غیبت

در مدت ۲۷ سال شناختی که از ایشان داشتم با اطمینان قلبی ابراز می دارم که در جلسات، نشست‏ها، گفتگوها و حتی نشست‏های دوستانه غیراداری یک بار هم غیبت برادران دینی را از ایشان نشنیدم.

6. خادم و دوستدار خانواده شهدا

بارها و بارها دیدم که با درجه سرداری و مسئولیت مهم، در هنگام مواجه با پدر شهیدان خم شده و بر دستان پدران شهید بوسه می‏ زند. آری! پدر شهیدان خدری خوب می‏ داند چه می‏ گویم، خداوند رحمت کند پدر شهیدان میرحسینی را؛ که اگر بود می‏ دانست چه می گویم ... این خم شدن و بوسه زدن بر دستان پینه بسته یعنی نهایت خضوع و خشوع. آری ایشان ملجأ و مأمن خانواده معظم شهدا بودند. امروز حتماً خانواده شهدا احساس غربت می‏ کنند چرا که از هر کجا که ناامید می‏ شدند به ایشان مراجعه و مشکلشان حل می‏ شد. نمی‏ دانم این روزها خانواده محترم شهدا  به چه کسی مراجعه خواهند کرد و یا خانواده شهدای بخش پشت آب باز هم در پنجشنبه آخر سال شاهد برگزاری یادواره فرزندان شهیدشان خواهند بود یا نه؟ نمی‏ دانم!

7. صبوری

به نظر حقیر اگر «صبر ایوب» را به ایشان نسبت دهیم سخنی به گزاف نگفته‏ ایم، چرا که ایشان با توجه به تمام مصائب و مشکلات کاری هیچ وقت عنان صبر را از دست نداده و کم صبری و موضع گیری منفی نداشته، بلکه با صبر و تحمل و خویشتن‏داری به عنوان سنگ صبور بسیجیان، پاسداران و مردم بود. هیچ گاه عصبانیت را در چهره ایشان ندیدیم؛ یعنی در واقع لقب «کاظم الغیظ» شایسته ایشان بود.

8. پرهیز از سخنان لغو و بیهوده

نه من و نه هیچ یک از همکاران، هیچگاه از ایشان سخن لغو و یا نامربوط نشنیده بلکه تمام سخنان ایشان حاوی نکات مهم اخلاقی و عرفانی و سیاسی و تشکیلاتی بود.

9. مدیر و مدبر

ایشان در واقع تمامی خصوصیات یک مدیر عالی و موفق یک سازمان را همچون برنامه‏ ریزی، سازماندهی، بسیج منابع و امکانات، اجرا، نظارت و کنترل را دارا بودند. ایشان در واقع تئوریسین بسیج و مدیر و مدبر در همه امورات بودند. پنج مسئولیت اساسی و همه در یک زمان همچون جانشین سپاه سلمان، دبیر ستاد احیای امر به معروف استان، مسئول مرکز مهدویت استان، مسئول جامعه امدادگران عاشورا و رئیس هیئت امنای آستان مقدس شهدای حضرت رسول(ص) کارهایی بودند، بس دشوار! اما ایشان با برنامه‏ ریزی و مدیریت و تلاش پیگیر در همه این امورات موفق بودند.

10. قاطعیت

هر چند که ایشان دارای روحی بسیار لطیف و زبانی لین بودند اما در امورات کاری و سازمانی از قاطعیت بالایی برخوردار بودند.

11. خدمت بی منت

با توجه به خدمات شایسته و موفق ایشان در استان هیچ وقت بر کسی منت ننهاد و در خواست جبران نداشت و معتقد بود که:

تو نیکی می‏کن و در دجله انداز

که ایزد در بیابانت دهد باز

در پایان امید است همه ما بخصوص بسیجیان و پاسداران این خصائص اخلاقی را به عنوان یادگار از ایشان در جوهره وجودی خودمان تقویت کنیم و از ایشان الگو بگیریم . ان شا الله.

سایه مقام معظم رهبری مستدام باد.

به قلم: سرهنگ محمد ناظری؛ فرمانده سپاه سیستان

 
منبع: خبرگزاری ابنا
 
پیام دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کشور
پیام رئیس سازمان بسیج مستضعفین
پیام تسلیت برخی نهادهای فرهنگی و مذهبی

پیام نماینده سیستان در مجلس به مناسبت شهادت سردار لک‌زایی

پیام تسلیت نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(ع)

سبک زندگی سردار لک زایی در کلام معاون مجمع جهانی اهل بیت(ع)

پيام تسليت دبير ستاد احياء استان همدان 

 پدری مهربان برای مردم سیستان و بلوچستان
گرامیداشت سردار لک زایی در مصلای فاطمه الزهرا (س) ایرانشهر 
بزرگداشت شهادت سردار لک زایی در ادیمی برگزار شد
مراسم بزرگداشت شهادت سردار لک زائی در گرگان برگزار شد
مراسم بزرگداشت شهادت سردار لک زائی در کنارک برگزار شد
مراسم هفتمین روز خاکسپاری سردار شهید لک زایی برگزار شد  
سردار لک زایی نیروی موفق انقلاب اسلامی بود