چاپ
دسته: سردار حبیب لک زایی
بازدید: 2231
حجت الاسلام موسوی سرحدی با بیان اینکه سردار شهید حبیب لک زایی از فرماندهان شجاع و متدین و از یادگارهای ارزشمند دوران دفاع مقدس و در شمار برجستگان آن حماسه بی نظیر بود، افزود: ایشان در پیشبرد اهداف عالیه انقلاب اسلامی سنگ تمام گذاشت.

به گزارش خبرگزاری اهل‎بیت(ع) ـ ابنا ـ مراسم بزرگداشت «سردار شهید حبیب لک زایی» عصر دیروز شنبه 6 آبان 1391 با حضور علما، اساتید و شخصیت های فرهنگی و نظامی در قم برگزار شد.

«حجت الاسلام سید حسین موسوی سرحدی» اولین حاکم شرع سیستان و بلوچستان در حاشیه برگزاری این مراسم در گفت‏و گو با خبرنگار ابنا، با بیان این‏که شهید "حبیب لک زایی" از فرماندهان شجاع و متدین و از یادگارهای ارزشمند دوران دفاع مقدس و در شمار برجستگان آن حماسه بی نظیر بود، افزود: از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی که با شهید لک زایی آشنا شدم، خاندان لک زایی از همان اوایل انقلاب مورد تایید روحانیت و علمای بلاد سیستان و بلوچستان بودند.

حجت الاسلام سرحدی اضافه کرد: سردار شهید حبیب لک زایی در پیشبرد اهداف عالیه انقلاب اسلامی سنگ تمام گذاشت، اینجانب شهادت این سردار رشید و نامدار را به محضر رهبر معظم انقلاب و به همه مردم شریف استان تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای بازماندگان ایشان بردباری و قدرت تحمل و پاداش صابران و خود ایشان علو درجات اخروی را مسألت می کنم.

اولین حاکم شرع سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنان خود، با محکوم کردن عملیات انتحاری چابهار که منجر به شهادت رسیدن دو جوان شیعه و سنی چابهار شد، اظهار داشت: عملیات انتحاری به سرکردگی آمریکا و ایادی آن در منطقه سیستان پدیده جدیدی نیست، نظام استکباری سقوط نظام جمهوری اسلام را نشانه گرفته و خدای متعال شرّ این مستکبرین را به خودشان بازمی گرداند.

حجت الاسلام موسوی سرحدی هدف این‌گونه اقدامات را تفرقه میان شیعه و سنی و ناامن جلوه دادن استان‌های مرزی کشور و ایجاد یاس و ناامیدی میان عنوان کرد و با محکوم کردن چنین اقداماتی تاکید کرد که دستگاه قضایی پاسخ این اقدام شوم تروریستی را خواهد داد.

شایان ذکر است «سردار سرتیپ دوم پاسدار حبیب لک‏ زایی» که جانباز 73 درصد بود پس از 24 سال تحمل رنج و مرارت جراحت‏های دوران دفاع مقدس به همسنگران شهیدش ملحق گردید.

وی که در سال 1367 در منطقه عملیاتی "شلمچه" به افتخار جانبازی نائل شده بود بدنش بيش از شصت تركش داشت و از ناحيۀ چشم، سر، پا، گلو، پهلوي چپ و پهلوی راست دارای مجروحیت بود.

حبیب لک‏زایی در سال 1358 وارد سپاه پاسداران شد و در سمت های "جانشین و فرمانده سپاه شهرستان زابل"، "معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان"، "جانشین سپاه سلمان"، "دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان" و "مدیر عامل بنیاد حضرت مهدی موعود سیستان و بلوچستان" انجام وظیفه کرد. سردار لک زایی در نیمه شعبان امسال نیز در همایش بین المللی دکترین مهدویت به عنوان "فعال مهدوی" مورد تقدیر قرار گرفت.

این پدر شهید، در طول سال‏های خدمت خود، رسیدگی مجدانه به خانواده شهدا و ایثارگران را در کارنامه خود به یادگار گذاشت.
 
 
پیام دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کشور
پیام رئیس سازمان بسیج مستضعفین
پیام تسلیت برخی نهادهای فرهنگی و مذهبی

پیام نماینده سیستان در مجلس به مناسبت شهادت سردار لک‌زایی

پیام تسلیت نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(ع)

سبک زندگی سردار لک زایی در کلام معاون مجمع جهانی اهل بیت(ع)

پيام تسليت دبير ستاد احياء استان همدان 

شهید لک‏ زایی؛ الگوی سرآمد پاسداران و بسیجیان
سخنرانی منتشر نشده ای از سردار شهید لک زایی
سرداران می روند نوبت به نوبت!
باز نشر مقاله ای به قلم سردار شهید لک زایی  
سه شنبه، مراسم بزرگداشت سردار لک زایی در تهران
سلام ما را به "نورعلی" برسان
سه ویژگی مهم شهید لک زایی از زبان سردار فرهادی