چاپ
دسته: سردار حبیب لک زایی
بازدید: 2296
در آستاه ایام اربعین شهادت «سرداز حاج حبیب لک زایی» جانشین سپاه سلمان استان سيستان و بلوچستان، «سردار سرتیپ دوم پاسدار سيد حسن مرتضوی» فرمانده این سپاه و جانشين قرارگاه منطقه‌اي قدس جنوب شرق کشور، با ارسال یادداشتی به خبرگزاری ابنا، این شهید عزیز را توصیف کرد. متن یادداشت سردار مرتضوی به شرح زیر است:

«سردار لک زايي» داراي روحيه ای ولايت‏مدار، متقی، مخلص و مردمي بود. در يك كلام او شخصيت بصيري بود كه در موقعيت‌ها و عرصه‌هاي مختلف توانست به عنوان يك انسان موفق و شايسته انجام وظيفه كند.

وي يكي از سرداران بي‌ادعاي سپاه بود كه سال‌ها در حوزه‌هاي مختلف نظامي و فرهنگي تلاش و كوشش كرد و منشأ خير و بركت براي سيستان و بلوچستان شد. وی به عنوان يک چهره محبوب در ميان جوانان بسيجي استان شناخته می‏شد و ساده زيستي، خاكي بودن و مهرباني اش زبانزد همه مردم ـ بویژه پاسداران و بسيجيان ـ بود.

آن جانباز عزیز با وجود داشتن بيش از شصت تركش در بدن، دست از فعاليت بر نمي‌داشت و تشنه كار و انجام مأموريت بود. وی پيوسته در حال كار بود و با وجود جراحت‌ها و زخم‌هاي كه در بدنش داشت لحظه‌اي ابراز ناراحتي و سستي نمي‌كرد و عاشقانه و با اخلاص به كار و تلاش مي‌پرداخت.

او انساني بود كه در "سعه صدر"، "صبر"، "ولايت مداري"، "اطاعت‌پذيري"، "ايثار" و "تلاش خالصانه و مخلصانه در جهت بالا بردن مشاركت‌هاي همگاني" در استان نمونه و زبانزد بود؛ ضمن اینکه در راستاي ايجاد وحدت و برادري در استان، در كنار سرداران شهيد «شوشتري» و «محمد زاده» نقشی مهم و كليدي ايفا كرد. براي او سيستاني و بلوچ فرقي نداشت و به همان اندازه كه براي سيستان ارزش قائل بود و كار مي‌كرد، انتظار داشت كه آن كار براي بلوچستان نيز به نحو احسن انجام شود.

وي نمونه يك انسان ولايي و داراي ويژگي‌هاي شخصيتي برجسته‌اي بود. روح بلند او هيچ تعلقي به پست و مقام و درجه نداشت. در واقع او بود كه به لباس پاسداري و درجه سرداري‌اش شخصيت داده بود و اين ويژگي او مي‌تواند براي همه پاسداران، بسيجيان و ديگر انسان‌ها يك درس و الگوي برجسته‌اي باشد.

او علاوه بر خدمت و پاسداري در نظام به عنوان يكي از مديران فعال و موفق عرصه فرهنگ مهدويت شناخته شده و كارهاي بسيار ارزشمندي در جهت ترويج اين فرهنگ در استان انجام داده بود؛ كه از آن جمله مي‌توان به بخش بيش از 120 هزار كتاب با عنوان امام مهدي(عج) در احاديث اهل سنت در سيستان و بلوچستان اشاره كرد كه در ميان اهل سنت نيز با استقبال بي‌نظيري روبرو شد.

او پدر شهيد و خادم شهداء بود و توانسته بود فاصله خود را با شهداء كم كند و به شناخت و درك واقعي از آنان برسد. همين ارتباط قلبي او با شهداء باعث شد كه در 25 مهر 91 در لباس پاسداري، در حين انجام مأموريت، بر اثر جراحات ناشي از جنگ و در فاصله يك روز مانده به سومين سالگرد شهداي وحدت و همزمان با سالروز شهادت امام جواد (ع) به خيل دوستان و همرزمان شهيدش بپيوندد.

از دست دادن شخصيتي چون سردار لک زايي ضربه‌ بسيار بزرگي بر پيكره سيستان و بلوچستان وارد كرد و بايد سال‌هاي زيادي را انتظار كشيد تا سيستان و بلوچستان ـ عليرغم همه توانمندي‌هاي كه دارد ـ بتواند شخصيت بزرگوار و رزمنده دليري چون او را در خود بپروراند.

سردار سيد حسن مرتضوي

فرمانده سپاه سلمان استان سيستان و بلوچستان

و جانشين قرارگاه منطقه‌اي قدس (نزسا) جنوب شرق
 
پیام دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کشور
پیام رئیس سازمان بسیج مستضعفین
پیام تسلیت برخی نهادهای فرهنگی و مذهبی

پیام نماینده سیستان در مجلس به مناسبت شهادت سردار لک‌زایی

پیام تسلیت نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(ع)

سبک زندگی سردار لک زایی در کلام معاون مجمع جهانی اهل بیت(ع)

پيام تسليت دبير ستاد احياء استان همدان 

شهید لک‏ زایی؛ الگوی سرآمد پاسداران و بسیجیان
سخنرانی منتشر نشده ای از سردار شهید لک زایی
شهید لک‏ زایی به احیای فریضه امر به معروف اهتمام ویژه‏ ای داشت
یادبود سردار لک زایی در دانشگاه دریانوردی چابهار
برگزاری بزرگداشت سردار لک‏ زایی در سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم
پنجشنبه: زیارت عاشورا بر مزار سردار شهید لک زایی
بزرگداشت بیست و یکمین روز عروج سردار لک زایی
از روزی که خدا این چشم را گرفته، بقیه‏ اش اضافه است
به بازی با کلمات نیازی نداشت تا باورش کنی...
شهید لک‏ زایی در ردیف اول شخصیت‏های مجاهد فی سبیل الله بود
تقدیر این بود که الگوی پاسداری‏ ام را شهید ببینم