چاپ
دسته: سردار حبیب لک زایی
بازدید: 2436
مدیرعامل خبرگزاری ابنا «شهید حبیب لک زایی» را از یادگاران دفاع مقدس و مؤسسان بسیج سیستان نام برد و گفت: باید سیره شهدا را برای نسل جوان تبیین و تعریف کنیم تا بدانند امنیت و آزادی امروز رایگان بدست نیامده بلکه پاک ترین خون‏ها برای آن ریخته شده است.

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ همزمان با ايام سوگواري سالار شهیدان(ع) كتاب «حبيب دلها» یادنامه سردار حاج حبيب لک‌زايي امروز ـ دوشنبه 29 آبان‏ماه ـ در كتابخانه معاونت امور فرهنگی مجمع جهاني اهل بيت(ع) در قم رونمايي ‌شد.

مدیرعامل مؤسسه ابناء الرسول(ص) اولین سخنران این مراسم بود که با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و اهل بیت و اصحاب باوفایش، به میهمانان خیرمقدم گفت و اظهار داشت: "دفتر اول کتاب حبیب دلها به مناسبت اربعین سردار رشید اسلام حاج حبیب لک زایی منتشر شد و در بین علاقمندان فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت توزیع خواهد شد".

«حجت الاسلام والمسلمین حسینی عارف» شهید حبیب لک زایی را از یادگاران دفاع مقدس نام برد و گفت: "باید سیره و حیات شهدا برای نسل جوان تبیین و تعریف کنیم تا بدانند امنیت و آزادی امروز رایگان به دست نیامده بلکه پاک ترین خون‏ها برای آن ریخته شده است".

مدیر عامل خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ با اشاره به اهتمام این خبرگزاری در ترویج فرهنگ شهید و شهادت، به پاسداشت شهدای سیستان و بلوچستان در خبرگزاری ابنا اشاره کرد و گفت: "گاهی سؤال می‏شود که شما چرا اینقدر به واقعه تاسوکی و نیز اخبار شهادت سردار لک زایی توجه دارید؟".

وی به این سؤال اینگونه پاسخ داد: "مسلماً دلیل اصلی این کار حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر نجف لک زایی به عنوان معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) نیست؛ زیرا قبل از انتصاب ایشان به عنوان معاون مجمع هم خبرگزاری ابنا مسائل مرتبط با فاجعه تاسوکی و شهادت پیروان اهل بیت(ع) در سیستان و بلوچستان را پوشش می داد و تا امروز همواره از محورهای اصلی مراسمی بوده است که هر سال در سالگرد آن فاجعه برگزار می شود".

حسینی عارف "شهادت به دلیل شیعه بودن" را دلیل اصلی پرداختن خبرگزاری اهل بیت(ع) به اخبار مرتبط با واقعه تاسوکی خواند و تأکید کرد: "تروریست‏ها و جنایتکاران در این فاجعه، با هدف ایجاد تفرقه مذهبی، مسافران را در ریگزار تاسوکی از ماشین پیاده کردند و سپس با انتخاب کردن شیعیان از میان آنها، تعداد زیادی از آنان را به شهادت رساندند و تعدادی را هم به عنوان گروگان با خود بردند".

مدیرعامل مؤسسه ابناء الرسول(ص) در بخش دیگری از سخنان خود ـ به عنوان ناشر کتاب حبیب دلها ـ به معرفی این کتاب پرداخت و گفت: "اين كتاب در 3 فصل، 11 گفتار و 2 ضمیمه تدوين شده است. فصل اول آن حاوي روزشمار زندگي شهيد، اتوبيوگرافي شهيد و آثاری از قلم و گفتار شهيد است. در فصل‌هاي بعدي كتاب نیز سخنراني‌ها و پيام‌هاي تسليتي كه پس از شهادت سردار لک‏زايي از سوي مقامات كشوري و لشكري و شخصيت‌های حقيقي و حقوقي بيان يا صادر گرديد منتشر شده است".

حسینی عارف کتاب حبیب دلها را با توجه به زمان کمی که برای آماده سازی آن وجود داشت مجموعه ای مفید و خوب توصیف کرد و گفت: "زحمات زیادی از سوی اخوان سردار شهید لک زایی و مؤسسه عرشیان کویر تاسوکی که تدوین کننده این کتاب بودند برای آماده سازی سریع آن انجام شد".

وی در پایان به نقش اساسی سردار لک زایی در تشکیل بسیج استان سیستان و بلوچستان هم اشاره و ابراز امیدواری کرد که این کتاب با کمک نهادهای فرهنگی به دست جوانان برسد تا با مطالعه فرازهای ارزشمند از حیات طیبه شهیدی که خود را وقف انقلاب اسلامی و بسیج، از آرمان‌های انقلاب و یاد و خاطره شهدا غافل نشوند.

شایان ذکر است جلد اول کتاب حبیب دلها به همت «مؤسسه فرهنگي هنري عرشيان كوير تاسوكي» آماده و در 368 صفحه از سوي «انتشارات مؤسسه فرهنگی هنری ابناء الرسول(ص) تهران» به زیور طبع آراسته گردیده است.
 
پیام دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کشور
پیام رئیس سازمان بسیج مستضعفین
پیام تسلیت برخی نهادهای فرهنگی و مذهبی

پیام نماینده سیستان در مجلس به مناسبت شهادت سردار لک‌زایی

پیام تسلیت نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(ع)

سبک زندگی سردار لک زایی در کلام معاون مجمع جهانی اهل بیت(ع)

پيام تسليت دبير ستاد احياء استان همدان 

شهید لک‏ زایی؛ الگوی سرآمد پاسداران و بسیجیان
سخنرانی منتشر نشده ای از سردار شهید لک زایی
شهید لک‏ زایی به احیای فریضه امر به معروف اهتمام ویژه‏ ای داشت
او به درجه سرداری ارزش داده بود
پیام بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان
پیام فرماندار شهرستان زاهدان
از هامون تا شلمچه؛ حبیب از زبان حبیب (قسمت اول)
از هامون تا شلمچه ؛ حبیب از زبان حبیب (قسمت دوم) 
بخشی از اقدامات سردار لک زایی در گلزار شهدای حضرت رسول اکرم
حضور رئيس ستاد راهيان نور کشور در منزل سردار لک‏ زایی
مراسم گرامیداشت سردار لک زایی در گرگان برگزار می‏ شود
پیام تسلیت دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
رونمایی از كتاب «حبيب دلها» روز دوشنبه در قم
از کتاب "حبیب دلها" در قم رونمایی شد