چاپ
دسته: سردار حبیب لک زایی
بازدید: 1914

همزمان با ايام سوگواري سالار شهیدان(ع) مراسم معرفی کتاب "حبیب دلها" كه به مناسبت اربعين عروج ملكوتي سردار حاج حبيب لک‌زايي منتشر شده است حضور نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان و بلوچستان و تعدادی از مقامات استانی برگزار شد.  
 

به گزارش خبرگزاری اهل‎بیت(ع) ـ ابنا ـ همزمان با ايام سوگواري سالار شهیدان(ع) و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، مراسم معرفی کتاب "حبیب دلها" كه به مناسبت اربعين عروج ملكوتي سردار حاج حبيب لک‌زايي منتشر شده است برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با حضور نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان و بلوچستان، معاون امور فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت (ع) و تعدادی از مقامات استانی و در سالن اشراق ارشاد زاهدان برگزار شد «آقای فرازمند» با ارائه دکلمه ای به تجلیل از شخصیت سردار شهید حبیب لک زایی پرداخت.

سپس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان طی سخنانی به ذکر فضایل سردار لک زایی و تجلیل از پدر ایشان که موفق به تربیت فرزندانی عالم و دانشمند و مجاهد و انقلابی شده است، پرداخت.

«حجت الاسلام و المسلمین دانشی» ضمن تجلیل از مؤسسه فرهنگی عرشیان کویر تاسوکی که توانسته است در مدتی بسیار کوتاه کتابی بسیار ارزشمند فراهم آورد، یادآور شد: این مطلب نشان دهنده ظرفیت بالای فرهنگی و معنوی نیروهای استان است.

وی در ادامه خواستار توجه بیشتر به ثبت و ضبط خاطرات سرداران شهید و از جمله شهید لک زایی شد و در پایان قطعه ای ادبی که در رثای سردار شهید تنظیم کرده بود را قرائت نمود.

در ادامه این مراسم، «رضا لک زایی» برادر سردار شهید حبیب لک زایی و گردآوری کننده کتاب "حبیب دلها" به ایراد سخن پرداخت.

وی توضیحاتی در مورد فصول سه گانه کتاب ارائه کرد و مهم‏ترین ویژگی آن را مطالبی منحصر به فرد درباره سردار شهید لک زایی از زبان خود شهید، دوستان و یارانش دانست.

وی ـ که نویسنده کتاب "تاسوکی؛ خاطرات یک گروگان" است و خاطرات اسارات 150 روزه خود در دست گروهک عبدالمالک ریگی را ثبت کرده است ـ ادامه داد: انسان ها و نیز مؤسسات سه دسته هستند؛ گروه اول افراد و نهادهای سست و ضعیف که در هر صحنه ای اعلام آمادگی می کنند ولی در صحنه کار جدی انجام نمی دهند. مثل مردم کوفه که به امام حسین(ع) نامه نوشتند اما به یاری امام نپرداختند. دوم افراد و نهادهای سخت و جدی اما سودجو که تا پای کار هم می آیند، اما اگر ببینند از پست و مقام و ثروت و قدرت خبری نیست، عقب نشینی می کنند. مثل کسانی که تا صحرای کربلا هم آمدند، اما وقتی مطمئن شدند سرانجام کار شهادت است، امام را تنها گذاشتند. سوم افراد و نهادهای معطر که هم خود خوشبو هستند و هم هر جا حاضر شوند، آن مکان را خوشبو می کنند؛ مثل خود امام حسین (ع) و فرزندان و اصحابش.

رضا لک زایی ادامه داد: سردار شهید حبیب لک زایی و نهادهای تأسیس شده توسط وی ـ از جمله مؤسسه عرشیان کویر تاسوکی که مجری و تهیه کننده کتاب "حبیب دلها"ست ـ جزء دسته سوم هستند.

سخنران بعدی این مراسم «آیت الله سلیمانی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان بود که با اشاره رونمایی قرآن کریم از انبیاء و اولیاء در قرآن کریم، به سنت خوب رونمایی از کتاب پرداخت و مهم‏ترین فایده اینگونه اقدامات را راهنمایی نسل جوان به سمت الگوهای الهی دانست.

وی از برادران سردار شهید لک زایی که این کتاب ارزشمند را در مدت زمانی کوتاه فراهم کرده اند و نیز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که برای معرفی این کتاب برنامه ریزی کرده اند تشکر نمود.

در پایان این مراسم «آقای سنجرانی» شاعر برجسته سیستانی در این مراسم شعر بسیار زیبایی در تجلیل از سرداران و بیش از شش هزار شهید استان سیستان و بلوچستان با محوریت شهید سردار لک زایی قرائت نمود.

شایان ذکر است کتاب حبیب دلها روز 29 آبان با حضور «حجت الاسلام حسینی عارف» مدیرعامل خبرگزاری ابنا، «دکتر شریف لک زایی» رییس هیأت مدیره مؤسسه فرهنگي هنري عرشيان كوير تاسوكي، «سردار جاهد» فرمانده سابق سپاه سلمان و «سردار جواد ملكي» رييس مركز تعالي معنوي کوثر در قم رونمایی شد.

جلد اول کتاب حبیب دلها به همت «مؤسسه فرهنگي هنري عرشيان كوير تاسوكي» و به كوشش «رضا لک‌زايي» آماده شده و در 368 صفحه از سوي «انتشارات مؤسسه فرهنگی هنری ابناء الرسول(ص) تهران» به زیور طبع آراسته گردیده است.

پیام دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کشور
پیام رئیس سازمان بسیج مستضعفین
پیام تسلیت برخی نهادهای فرهنگی و مذهبی

پیام نماینده سیستان در مجلس به مناسبت شهادت سردار لک‌زایی

پیام تسلیت نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(ع)

سبک زندگی سردار لک زایی در کلام معاون مجمع جهانی اهل بیت(ع)

پيام تسليت دبير ستاد احياء استان همدان 

شهید لک‏ زایی؛ الگوی سرآمد پاسداران و بسیجیان
سخنرانی منتشر نشده ای از سردار شهید لک زایی
شهید لک‏ زایی به احیای فریضه امر به معروف اهتمام ویژه‏ ای داشت
از کتاب "حبیب دلها" در قم رونمایی شد
چرا خبرگزاری ابنا به "تاسوکی" و "شهید لک‏ زایی" توجه خاص دارد؟
مراسم معرفی کتاب حبیب دلها روز چهارشنبه در زاهدان 
سردار لک زایی به دنبال رفع مظلومیت از شهدای سیستان بود