چاپ
دسته: سردار حبیب لک زایی
بازدید: 2204

مراسم بزرگداشت اربعین سردار شهید حاج حبیب لک زایی عصر روز شنبه 29 آبان در حسینیه سیستانی های گرگان برگزار شد.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت (ع) در این مراسم با تشریح آیات 110 و 111 سوره توبه به تبیین ویژگی های سردار لک زایی با توجه به آیات مذکور پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی گفت: خدای تعالی در آیه 110 سوره توبه فرموده است: ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه. خدا از مومنان جان و مالشان را در قبال بهشت می خرد. بنابر این حاج حبیب لک زایی از مومنان بودکه هم فرزندش و هم بخش عمده ای از اعضای بدن خود و از جمله یک چشم خود را تقدیم خدای تعالی کرد و هم از بذل مالش در راه خدا دریغ نمی کرد.

وی ادامه داد: در آیه 111 سوره توبه ویژگی هایی چون بازگشت به سوی خدا، روزه داری، عبادت، امر به معروف و نهی از منکر و حفظ حدود الهی از خصوصیات مومنان شمرده شده است و این شهید بزرگوار هم این ویژگی ها را در حد بسیار عالی داشت.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت (ع) سردار شهید لک زایی را احیاگر امر به معروف و نهی از منکر و امر مهدویت در استان سیستان و بلوچستان دانست و افزود: ایشان حافظ و پاسدار حدود الهی و اهل عبادت و تهجد و راز و نیاز و نیایش بود.

در این مراسم که با حضور گسترده مردم، سران طوایف و اقوام و مقامات مذهبی، سیاسی و نظامی  و انتظامی استان گلستان برگزار شد، حاج مجید لک ‏زایی به مرثیه خوانی پرداخت.

گفتنی است سردار حبیب لک‏ زایی که جانباز 73 درصد بود پس از 24 سال تحمل رنج و مرارت جراحت‏های دوران دفاع مقدس ظهر روز سه شنبه 25 مهر 1391 در بیمارستان بعثت تهران به لقاء الله پیوست.

 این پدر شهید، در طول سال‏های خدمت خود، رسیدگی مجدانه به خانواده شهدا و ایثارگران و محرومان و مستضعفان را در کارنامه خود به یادگار گذاشت و در فاصله یک روز مانده به سالگرد «شهدای وحدت سیستان و بلوچستان» در روز شهادت امام جواد علیه‏السلام به جمع یاران و فرزند شهیدش پیوست و پس از تشییع در زاهدان در روز چهارشنبه، و روز بعد در زابل، یک ساعت به اذان ظهر روز پنج شنبه بیست و هفتم مهرماه 1391 در حسینیه شهر ادیمی برای همیشه آرام گرفت.

پیام دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کشور
پیام رئیس سازمان بسیج مستضعفین
پیام تسلیت برخی نهادهای فرهنگی و مذهبی

پیام نماینده سیستان در مجلس به مناسبت شهادت سردار لک‌زایی

پیام تسلیت نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(ع)

سبک زندگی سردار لک زایی در کلام معاون مجمع جهانی اهل بیت(ع)

پيام تسليت دبير ستاد احياء استان همدان 

شهید لک‏ زایی؛ الگوی سرآمد پاسداران و بسیجیان
سخنرانی منتشر نشده ای از سردار شهید لک زایی
شهید لک‏ زایی به احیای فریضه امر به معروف اهتمام ویژه‏ ای داشت
از کتاب "حبیب دلها" در قم رونمایی شد
چرا خبرگزاری ابنا به "تاسوکی" و "شهید لک‏ زایی" توجه خاص دارد؟
مراسم معرفی کتاب حبیب دلها روز چهارشنبه در زاهدان 
سردار لک زایی به دنبال رفع مظلومیت از شهدای سیستان بود
مراسم معرفی کتاب "حبیب دلها" در زاهدان برگزار شد