چاپ
دسته: سردار حبیب لک زایی
بازدید: 2837
dsc_1797_0.jpgمولوی عارف هوتی امام جمعه و مدرس حوزه علمیه اهل سنت روستای سورو در مراسم گرامیداشت سردار حاج حبیب لک زایی گفت: شهید بزرگوار و حبیب دلها، سردار لک زایی در طول دوران خدمتش به این استان در شادی‌ها و غم‌ها شریک مردم سنی و شیعه بوده و بارها و بارها و حتی در بلایای طبیعی به بخش زرآباد و روستای ولایتمدار سورو سفر کرد و از نزدیک با مردم این بخش و روستا همکلام و هم‌سفره شد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
امام جمعه اهل سنت روستای سورو گفت: شهید لک زایی مولود اندیشه پاک انقلاب اسلامی و مدافع حریم ولایت در طول دوران حیات خویش بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زرآباد، مولوی عارف هوتی پیش از ظهر روز جمعه 24 آذر در مراسم بزرگداشت نخستین یادواره شهید حبیب دلها و سردار بی‌ادعای سپاه شهید حبیب لک زایی در مسجد جامع روستای سورو با گرامیداشت یاد و خاطره شهید لک زایی و شهدای دفاع مقدس اظهارداشت: با توجه به آیات و روایات متعدد در مورد خصوصیت‌های مشترک شهدا، فخر مردم کشورمان و استان سیستان و بلوچستان و خاصه بخش زرآباد به جمهوری اسلامی و رهبری معظم آن، وحدت جامعه اسلامی، تکریم شهدا، جانبازان و رزمندگان است.

وی افزود: شهید بزرگوار و حبیب دلها، سردار لک زایی در طول دوران خدمتش به این استان در شادی‌ها و غم‌ها شریک مردم سنی و شیعه بوده و بارها و بارها و حتی در بلایای طبیعی به بخش زرآباد و روستای ولایتمدار سورو سفر کرد و از نزدیک با مردم این بخش و روستا همکلام و هم‌سفره شد.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت روستای سورو در ادامه شهید لک زایی را مولود اندیشه پاک انقلاب اسلامی و همچنین مدافعی برای حریم ولایت در مدت حیاتش دانست و بیان داشت: در جامعه اسلامی، اهل سنت و اهل تشیع زیر پرچم اسلام ناب محمدی (ص) و رهبری مقام معظم رهبری به فکر رشد و تعالی روزافزون جامعه خواهند بود.

علی نوری دلاور از شعرای بسیجی استان در ادامه این مراسم ضمن قرائت سروده‌ای در خصوص مقام شهید و شهادت و همچنین فرهنگ بسیج و بسیجی، یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی داشت.

یکی از نخبگان بخش زرآباد هم در ادامه ضمن قرائت دل‌نوشته‌ای در خصوص مقام شهید بزرگوار لک زایی به بیان مطالبی درباره نقش شهدا در شکوفایی جامعه اسلامی پرداخت.

تنی چند از معتمدان و علمای اهل تسنن منطقه هم در این همایش به ایراد سخنرانی درباره شخصیت شهید لک زایی پرداختند.

بخشدار زرآباد نیز در این مراسم ضمن پرداختن به بیاناتی از مقام معظم رهبری در خصوص ارزش و منزلت شهادت به عنوان مرگ آگاهانه و عزتمند، زندگی و تعامل بین اقوام و مذاهب گوناگون را در جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگویی نمونه و مناسب از جامعه اسلامی، راهکار برون رفت مشکلات بسیاری از کشورهای اسلامی دانست.

مجتبی شجاعی گفت: شهید بزرگوار لک زایی به عنوان «ابوالشهید» نه‌تنها به خانواده خود تعلق دارد بلکه به تمامی مردم استان سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی تعلق دارد.

وی همچنین شهید لک زایی را نمونه یک بسیجی وحدت‌آفرین در استان ذکر کرد و افزود: جا دارد تفکر شهید لک زایی، تفکر شهید شوشتری و تفکر بسیجی به عنوان رهروان بی‌ادعای ولایت در جامعه رشد کرده و به بالندگی و توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه اسلامی کمک کند.

بخشدار زرآباد بیان کرد: به درخواست معتمدان و علمای اهل سنت و فرهنگیان بخش زرآباد طی جلساتی مقرر شد این همایش در محرم امسال برگزار شود که به یاری خداوند توانستیم این مهم را محقق کنیم و بنابراین است با همکاری شوراها و مردم هر ساله یادواره شهید لک زایی در یکی از روستاهای زرآباد با شکوه خاصی برگزار شود.

شجاعی محبوبیت شهید لک زایی را ناشی از تبعیت بی‌چون و چرای وی از ولایت و رهبری، بی‌ادعا بدون و بی‌نشان بودنش در حالی که در اوج محبوبیت قرار داشت، می‌داند.

مراسم بزرگداشت سردار شهید لک زایی به همراه محفل نورانی انس با قرآن امروز با شکوه خاصی با حضور اقشار مختلف مردم، معتمدان، علمای بخش زرآباد و بخش‌های همجوار از استان هرمزگان در مسجد جامع روستای سورو برگزار شد.

این مراسم که به همت بخشداری، حوزه مقاومت بسیج، شورای اسلامی و شهرداری زرآباد برگزار شد، حضور بیش از 700 نفر از شرکت‌کنندگان بر اهمیت و شکوه این همایش افزود.

این برای نخستین بار است که همایشی با حضور بیش از 700 نفر در بخش زرآباد برگزار می‌شود.

 

پیام دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کشور
پیام رئیس سازمان بسیج مستضعفین
پیام تسلیت برخی نهادهای فرهنگی و مذهبی

پیام نماینده سیستان در مجلس به مناسبت شهادت سردار لک‌زایی

پیام تسلیت نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(ع)

سبک زندگی سردار لک زایی در کلام معاون مجمع جهانی اهل بیت(ع)

پيام تسليت دبير ستاد احياء استان همدان 

شهید لک‏ زایی؛ الگوی سرآمد پاسداران و بسیجیان
سخنرانی منتشر نشده ای از سردار شهید لک زایی
شهید لک‏ زایی به احیای فریضه امر به معروف اهتمام ویژه‏ ای داشت
دلنوشته بچه های هیئت رزمندگان اسلام در اربعین سردار لک‏ زایی
شهید لک زایی سرمایه گران سنج دوران دفاع مقدس بود
سردار لک زایی، عامل وحدت میان شیعه و سنی بود
مردم هیرمند یاد سردار لک زایی را گرامی داشتند
یک دوست قدیمی: یادداشتی درباره سردار حاج حبیب لک زایی
فرمانده ای نمونه چون حبیب لک زایی در سیستان و بلوچستان نداشته ایم
الگوي محلي ما در بسيج سردار لک زايي است
راه و برنامه های سردار لک زایی را با قوت ادامه می دهیم
تک تیراندازی که پدر معنوی سیستان و بلچستان شد
زندگینامه: حبیب لک‌زایی (1342 - 1391)
دلنوشته اي از فرزند سردار شهيد حاج حبیب لک زایی
بزرگداشت سردار لک‏ زایی، در زرآباد کنارک برگزار می‏‏‏ شود