چاپ
دسته: سردار حبیب لک زایی
بازدید: 1427

مراسم یادبود شهدای فاجعه تروریستی تاسوکی و بزرگداشت سردار شهید حاج حبیب لک‏ زایی روز پنجشنبه 17 اسفندماه با سخنرانی نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان و بلوچستان، معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل‏ بیت(ع) و جمعي از اساتيد دانشگاه امام حسین(ع) در دانشگاه افسری امام حسین(ع) تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ مراسم یادبود شهدای فاجعه تروریستی تاسوکی و بزرگداشت سردار شهید حاج حبیب لک‏ زایی روز پنجشنبه 17 اسفندماه با سخنرانی نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان و بلوچستان، معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) و جمعي از اساتيد دانشگاه امام حسین(ع) در دانشگاه افسری امام حسین(ع) تهران برگزار شد.

پس از تلاوت آیات کلام الله مجید و خیر مقدم یکی از افسران جوان دانشگاه افسری امام حسین به لهجه زابلی، سردار اشجع ضمن خیر مقدم مجدد به حضار، گفت: شخصیت شهید لک ‏زایی فرا استانی بود. وی افسران جوان بومی و غیربومی را به مطالعه و الگو گرفتن از شخصیت شهید لک ‏زایی دعوت کرد و افزود: شهید لک‏ زایی از قومیت عبور کرده بود و زندگی‏‎اش بر اساس مکتب اسلام بود که از دست دادن ایشان ضایعه‏ای عظیم  به شمار می رود.

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین دکتر "نجف لک‏ زایی" معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل‏ بیت(ع) به بیان ویژگی‏ های انسان مؤمن عزتمند پرداخت و مجاهدت را از ویژگی‏ های بارز انسان‏ های مؤمن و عزتمند دانست که با اقتدا به حضرت اباعبدالله الحسین تن به ذلت و سازش با حکومت طاغوت نمی‏ دهند و اهل مجاهدت هستند.

 وی با اشاره به اهمیت زنده نگهداشتن یاد شهدا و ارزش والایی چون شهادت و با بیان سخنی از مقام معظم رهبری مبنی بر انتشار عطر شهید و شهادت در جامعه، افزود: تجلیل از شهید و مقام شهید باعث عزت آحاد افراد جامعه و ایجاد امنیتی پایدار با حضور مردم و به دست خود مردم می‏ شود.

دکتر لک‏ زایی در ادامه به ذکر خاطره‏ ای از سردار شهید حاج حبیب لک‏ زایی درباره تأسیس هیئت امنای یکصد و چهارده نفره گلزار شهدای حضرت رسول اکرم (ص) شهر ادیمی پرداخت و در پایان تصریح کرد: تجلیل از شهدای استان سیستان و بلوچستان تجلیل از شهدای کشور است چرا که نیروهای مخلص بسیاری از اکثر نقاط کشور در این استان به شهادت رسیده‏اند که به عنوان نمونه از سرداران شهید خداکرم، محمدزاده و شوشتری می‏توان نام برد.

در ادامه و پس از پخش کلیپی کوتاه درباره شهدای تاسوکی، "حسن علی نوری" فرماندار سابق زاهدان و مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور، که در تاسوکی به شدت مجروح شده بود، گزارشی جامع و کوتاه از فاجعه تروریستی تاسوکی ارائه داد.

آیت الله "سلیمانی" نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان و بلوچستان که جلوتر از سایر مهمانان خودش را به تالار اندیشه دانشگاه افسری امام حسین(ع) رسانده بود، سخنران بعدی این مراسم معنوی بود.

وی که پیش از این با قسم جلاله سردار لک‏ زایی را صاحب قلب سلیم دانسته بود، به تبیین دو مدل از اسلام پرداخت. وی گفت: یک قرائت از اسلام، قرائت مکتب اهل بیت علیهم السلام است که هم جاذبه دارد و هم دافعه؛ هم جنبه ایجابی دارد و هم جنبه سلبی؛ هم شعار و عمل ان اعبدوا الله در آن قرار دارد و هم اجتنبوا الطاغوت و اسلام مدل دوم اسلامی است که مبارزه با آمریکا و اسرائیل و در واقع اشداء علی الکفار را رها کرده  و به جای رحماء بینهم بودن، عکس آن رفتار می‏کند و به بردار کشی می‏پردازد؛ آیت الله سلیمانی سردار شهید لک‏ زایی را مصداق بارز آیه کریمه "اشداء علی الکفار و رحماء بینهم" دانست که با دشمنان خداوند با صلابت و شدت و با دوستان خدا و مستضعفین و محرومین با محبت و رحمت برخورد می‏ کرد.

در ادامه با حضور نماینده مقام معظم رهبری آیت الله سلیمانی، معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت حجت الاسلام و المسلیمن نجف لک‏ زایی، سردار فرهادی، سردار جاهد، و رئیس دانشگاه افسری امام حسین (ع)، از دفتر دوم کتاب حبیب دلها رونمایی شد.

سردار شعبانی، سخنران پایانی مراسم بود که در باره تأسیس "موزه دفاع مقدس" در جوار مرقد حضرت امام خمینی صحبت کرد. وی گفت: در این موزه، به شهدای استان سیستان و بلوچستان و استان کردستان جایگاهی ویژه اختصاص داده شده است. وی افزود: ما معتقدیم که شهدای این دو استان منزلتی همچون شهدای دوران دفاع مقدس دارند و باید از این مرزداران و حامیان همیشگی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به طور مخصوص و ویژه تقدیر و تشکر کرد و راه و یاد و نام آنان را زنده نگهداشت.

گفتنی است در این مراسم که به همت مجمع رزمندگان استان سیستان و بلوچستان مستقر در تهران، هیأت سجادیه سیستانی‏های مقیم تهران و مرکز آینده پژوهی و مطالعات فرهنگی ـ اجتماعی شهید قنبر استان و سیستان و بلوچستان برگزار شد، دانشجویان دانشگاه افسری امام حسین(ع)، فرماندهان اسبق سپاه استان سیستان و بلوچستان، سردار اشجع و دکتر لطیفی از بنیان‏گذران سپاه استان در سال 1358 و دیگر مسئولین لشکری و کشوری حضور داشتند.
 
مطالب مرتبط
گزارش تصویری/ بزرگداشت شهید لک‏زایی و سالگرد فاجعه تروریستی تاسوکی در دانشگاه افسری امام حسین(ع) ـ 1
گزارش تصویری/ بزرگداشت شهید لک‏زایی و سالگرد فاجعه تاسوکی در دانشگاه امام حسین(ع) ـ 2