چاپ
دسته: سردار حبیب لک زایی
بازدید: 1093
با حضور نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان اجرایی استان، دفتر دوم «حبیب دلها» معرفی و رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان پیش از ظهر امروز در مراسم معرفی و رونمایی دفتر دوم «حبیب دلها» در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اظهار داشت: اگر مسئولان بخواهند تمام مشکلات ارباب رجوع را برطرف کنند این امکان، شدنی نخواهد بود اما می‌شود با ارباب رجوع با چهره باز، تبسم و لبخند با پذیرش حرف‌های ارباب رجوع برخوردی به یاد ماندنی در اذهان مردم ایجاد کرد.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی با بیان ویژگی‌های شخصیتی سردار شهید حبیب لک زایی افزود: شهید لک زایی این حسن برخورد با ارباب رجوع را داشت که مهربانانه پای حرف‌ها و مشکلات مردم می‌نشست و با صبر و حوصله برخورد می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه آدم‌ها در زندگی به سه دسته تقسیم می‌شوند گفت: دست اول؛ کسانی که دیگران را بر خود مقدم داشته، دسته دوم؛ کسانی که دیگران را در کنار خود می‌بینند و دسته سوم کسانی که اصلا دیگران را نمی‌بینند در صورتی که اهل ایثار همواره دیگران را بر خود مقدم می‌دانند.

خستگی ناپذیری از ویژگی‌های بارز شهید لک زایی بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان هم در این مراسم گفت: به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهید «حبیب لک زایی»، امروز از دفتر دوم کتاب «حبیب دلها» در زاهدان رونمایی شد.

حجت الاسلام صفر قربانپور بیان کرد: فقدان سردار شهید «حبیب لک زایی» یک درگذشت عادی نبود، چراکه در این مصیبت، یک استان به معنای واقعی کلمه عزادار شد به همین دلیل گرامیداشت این شهید پر افتخار از جهات مختلف ضرورت دارد.

وی افزود: سعادت بزرگی بود که مقداری از عمر خود را در کنار آن شهید بزرگوار بودیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: اهداف و آرمان‌های شهید لک زایی همواره سهل‌الوصول نیستند و در کوتاه مدت به دست نمی‌آیند چرا که ویژگی‌های بارز فراوانی به‌ ویژه ایجاد جریان‌سازی و ایجاد تحرک در جامعه داشت.

قربان‌پور تصریح کرد: یکی از خصوصیت‌های اخلاقی شهید «حبیب لک زایی» این بود که با شرایط گوناگون با تأمل و پافشاری کارها را انجام و خود را با آنها وفق می‌داد و می‌توانست به خوبی با شناختی که از موقعیت‌های مختلف مناطق داشت یک محوریت و جریان‌سازی در هر مکان و سازمانی را ایجاد کند.

وی گفت: یکی از اخلاق نیک این شهید بزرگوار، خستگی‌ ناپذیری وی بود که به‌ خوبی می‌توانست در هر سازمانی تعامل را ایجاد کند.

رشد جامعه نیازمند تربیت اخلاقی و فقهی است

برادر شهید لک زایی هم در این مراسم اظهار داشت: امتیاز آدمی در بین همه موجودات، با فضایل بودن و دوری از رذایل است.

نجف لک زایی گفت: سردار لک زایی آن مقداری که من نسبت به او معرفت و شناخت داشتم و آشنا بودم و معاشرت داشتیم دارای علم بی‌نهایت بود.

وی با اشاره به انواع علم در هر زمینه‌ای بیان کرد: چه نیک خواهد بود علمی را که کمک می‌کند به برپایی سنت‌ها از جمله سنت تکوینی، به تعویق نیندازیم و تلاش فراوانی برای آموختن بیشتر آن انجام دهیم.

برادر شهید لک زایی ادامه داد: دین مبین اسلام سه بخش دارد که شامل اصول دین، عقل، اعتقادات و اخلاق است و اگر هر فردی تربیت عقلی، تربیت اخلاقی، تربیت فقهی، رفتاری و ظاهری داشته باشد دیگر دست به ناامنی نخواهد زد.

لک زایی افزود: اگر بخواهیم جامعه رشد پیدا کند باید تربیت فقهی و اخلاقی داشته باشیم چراکه انسان حسود برای رشد هیچکس برنامه‌ریزی نمی‌کند.

گفتنی است، «سردار سرتیپ پاسدار حبیب لک زایی» که جانباز 77 درصد بود پس از 24 سال تحمل رنج و مرارت جراحت‌‏های دوران دفاع مقدس، روز 25 مهر امسال به همسنگران شهیدش پیوست.

وی در سال 1358 وارد سپاه پاسداران شد و در سمت‌های «جانشین و فرمانده سپاه شهرستان زابل، معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان، جانشین و سرپرست سپاه سلمان، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان و مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی (عج) سیستان و بلوچستان» انجام وظیفه کرد.