چاپ
دسته: سردار حبیب لک زایی
بازدید: 1209
معاون فرهنگی موسسه فرهنگی و هنری عرشیان کویر تاسوکی گفت: مراسم رونمایی از دفتر چهارم حبیب دلها، به زودی از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان زاهدان برگزار خواهد شد.

رضا لک‌زایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان در باره مراسم رونمایی از دفتر چهارم حبیب دلها اظهار کرد: این کتاب به معرفی بخش‌های دیگری از ایثارگری‌ها و فعالیت‌های سردار شهید «حاج حبیب لک‌زایی»، جانشین فرماندهی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان می‌پردازد.

وی افزود: دفتر چهارم کتاب حبیب دلها دارای چهار فصل و مطالب متنوعی از جمله سبک و سیاق مومنانه سردار به قلم آیت‌الله سلیمانی و مطالبی درباره عملکرد و خصوصیات اخلاقی و رفتاری این شهید سرافراز و گفت‌وگوهای مختلفی با همکاران و همرزمان وی از جمله سردار شعبانی، سردار باغبانی، حاج یوسف کیخا و... درباره این شهید والامقام است.

معاون فرهنگی موسسه فرهنگی و هنری عرشیان کویر تاسوکی اضافه کرد: در بخش دیگری اشعاری از شعرای برجسته استان از جمله عباسعلی صباغ زاده، پریز لکزاییان فکور، نرجس کیخا و رضا گل محمودی درباره این شهید بزرگوار است.

نویسنده کتاب حبیب دلها بیان کرد: دفتر چهارم کتاب حبیب دلها با موضوع جهاد و ایثارگری سردار شهید «حاج حبیب لک‌زایی» به همت مؤسسه فرهنگی و هنری عرشیان کویر تاسوکی و به کوشش رضا لک‌زایی تهیه و منتشر شده است.

لک‌زایی گفت: هم‌چنین برای نخستین بار در این اثر به جریان مجروحیت و نجات معجزه آسای سردار شهید از زبان داود احمدی شبستری در گفت‌وگویی با وی پرداخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب داری سه پیوست با عناوینی در تسلای داغ حبیب، فراخوان همایش حبیب دلها و حبیب در قاب خاطره‌ها (آلبوم تصاویر) است.

نویسنده کتاب حبیب دلها عنوان کرد: در این کتاب به منظور پاسداشت دیگر شهدای استان سیستان و بلوچستان مطالب متنوعی درباره زندگی شهیده مطهره نارویی از شهدای حادثه تروریستی پیشین و شهید رمضان، حسینعلی پیغان برادر شهید حجت‌الاسلام و المسلمین نعمت‌الله پیغان، آمده است.

لک‌زایی یادآور شد: مراسم رونمایی از دفتر چهارم حبیب دلها، به زودی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان زاهدان برگزار خواهد شد و تاریخ و زمان مراسم، به محض تعیین، اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی اذعان کرد: دفتر اول این کتاب در آبان 1391 و همزمان با اربعین سردار، دفتر دوم در اسفندماه 1391 و همزمان با سالگرد شهدای فاجعه تروریستی تاسوکی، و دفتر سوم آن در خرداد 1392، همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر منتشر و در اختیار عاشقان فرهنگ جهاد و شهادت گذاشته شد.

معاون فرهنگی موسسه فرهنگی و هنری عرشیان کویر تاسوکی گفت: دفتر چهارم کتاب حبیب دلها در 360 صفحه و توسط انتشارات مؤسسه فرهنگی هنری ابناء الرسول (ص) چاپ و منتشر شده است.