چاپ
دسته: سردار حبیب لک زایی
بازدید: 838
فرمانده سپاه هیرمند گفت: به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار شهید حبیب لک زایی، یک مجتمع آموزشی در هیرمند به نام وی نامگذاری می‎شود.

موسی نکویی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هیرمند اظهار داشت: با توجه به اینکه سردار شهید حبیب لک زایی یکی از چهره‌های فرهنگی منطقه بوده و از یادگاران دفاع مقدس است، در جلسه کمیسیون شورای دانش آموزی شهرستان هیرمند پیشنهاد داده‌ایم که یک مجتمع آموزشی به نام این سردار بزرگ نام گذاری شود.

وی افزود: فرماندار هیرمند نیز با پذیرفتن این پیشنهاد اجرایی شدن آن را طی ماه جاری مصوب کرد.

حبیب لک زایی 18 شهریور سال 1342 در خانواده‌ای روحانی دیده به جهان گشود. پدرش روحانی و از مبارزان دوران ستم‌شاهی بود و این روح مبارزاتی از کودکی در وجود حبیب ریشه دواند و از او فرد شجاعی ساخت که در دوران کودکی و نوجوانی، خواب آرام را از چشمان ضدانقلاب به کابوس بدل کرد و پاسداری شد که اهالی سیستان و بلوچستان زیر سایه صلابت او آرامش می‌یافتند.

وی بعد از پیروزی انقلاب، علاوه بر ایفای نقش فعال و تأثیرگذار در محرومیت زدایی از منطقه زابل و شرکت در برنامه‌های فرهنگی، به جهادسازندگی پیوست.

همچنین وی در 8 تیرماه 60 به عضویت سپاه پاسداران درآمد و در دوران جنگ تحمیلی نیز در قالب لشکر 41 ثارالله چندین بار در جنگ حضور پیدا کرد.

وی در سال 67 در منطقه شلمچه به شدت مجروح شد، به طوری که 4 روز در بی هوشی به سر ‌برد. او در اثر این مجروحیت‌ها جانباز 77/5 درصد ‌شد و ترکش‌هایی در ناحیه سر و گردن و چشم و قفسه سینه و دیگر جاهای بدنش، سال‌ها همنشین این سردار پرتلاش بوده‌اند.

سردار بی ادعا و گمنام زمین و نام آشنای آسمانی‌ها، در 25 مهر ماه 1391 در مأموریت کاری و در لباس سبز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش مصادف با سالروز شهادت حضرت امام جواد (ع) و در سومین سالگرد شهادت سرداران شهید نورعلی شوشتری و شهید رجب‏علی محمدزاده که به تعبیر سردار شهید لک زایی شهدای وحدت، امنیت و خدمت بودند، به فیض شهادت نائل شد و در سایه سپیدارهای ملکوت آرمید.