چاپ
دسته: سردار حبیب لک زایی
بازدید: 917
متن زير سخنراني دبير کل مجمع جهاني اهل بيت عليهم السلام «آيت الله محمدحسن اختري» است که در مراسم بزرگداشت سردار شهيد حاج حبيب لک ‏زايي در مسجد نور تهران، روز سه شنبه 9 آبان 1391 ايراد گرديد. 

 

بسم الله الرحمن الرحيم

با سلام و صلوات برمحمد و آل محمد(ص) و صلوات بر آقا صاحب العصر و الزمان(عج).

شهادت سرباز فداكار و جانباز سرفراز، سردار بزرگوار حاج حبيب لك‏زايي را خدمت همه شما سروران بزرگوار، اعزه محضر، علما، اساتيد، مخصوصاً فرزندان شهيد بزرگوار، براداران، خواهران و همه بازماندگان و داغ‏ديدگان بويژه پدر بزرگوارشان تبريك و تسليت عرض مي‏كنم. اميدوارم خداوند منّان به اين خانواده بزرگوار، خانواده شهيد و همه بستگان صبر و اجر عنايت كند و اين شهداي بزرگوار و همه شهداي اين خانواده و مخصوصاً فرزند شهيد اين بزرگوار «شهيد مسلم» و همه شهدا، امام بزرگوار ما را با پيامبر و خاندانش محشور بگرداند.

به نوبه خودم لازم مي‏دانم در ابتدا از همه عزيزان و بزرگواران كه در مراسم گوناگون و به هر نحوي ابراز ارادت به مقام شهيد و شهدا نمودند تشكر كنم. به عنوان يك طلبه و به عنوان يك خدمتگزار وظيفه خودم مي‏دانم كه نسبت به شهداي بزرگوار، خانواده شهدا، جانبازان و خانواده‏هاي آنان، آزادگان و خانواده‏هاي آنان و به همه عزيزاني كه سهم بسزايي در پيروزي انقلاب و اسلام داشتند تقدير و تشكر نمايم.

دو نكته را نسبت به شهادت و نسبت به وظيفه‏اي كه در راه دفاع از اسلام و قرآن به عهده داريم عرض مي‏کنم زيرا شهداي بزرگوار از ما گوي سبقت گرفته‏اند و ما همچنان در مسير حركت مي‏كنيم و بايد وظيفه خودمان را انجام بدهيم تا خداوند چه نصيب ما بگرداند.

مقام شهيد و شهادت در مکتب اسلام

شهادت در مكتب ما، در مكتب اسلام و در مكتب اهل بيت (ع)، كرامت و افتخاري است از سوي خداوند متعال كه طبق روايات شريفه، اين كرامت را خداوند متعال مخصوص بندگان خاص خودش قرار داده است.

در روايتي از اميرالمؤمنين علي (ع) است كه مي‏فرمايد: "خداوند به خلق خودش توجه و عنايت كرد و ما امامان، پيشوايان اهل‏بيت(ع) عصمت و طهارت را برگزيد و از ميان خلق خودش گروهي به عنوان ياران، شيعيان و پيروان ما انتخاب كرد كه اين مجموعه جان و مال خودشان را در راه ما فدا و براي ما نثار مي‏كنند". اميرالمؤمنين (ع) سپس مي‏فرمايد: "و هم معنا في الجنان؛ آنان در بهشت با ما خواهند بود." اينها برگزيده هستند. طبق سخنان شريف و گهربار فاطمه الزهراء (س) كه مي‏فرمايد: "شهادت كرامتي است براي ما، افتخار و درجه‏اي است كه خداوند متعال به بندگان خاص خودش، اولياء خودش عنايت كرده است". از اين رو در روايتي معروف اميرالمؤمنين(ع) مي‏فرمايد: "من دوست مي‏دارم كه در راه خدا بجنگم و كشته شوم و باز هم بجنگم و كشته شوم، هزار بار و در بستر نميرم".

براي اين شهيد بزرگوار و امثال اين شهدا با داشتن آن همه افتخارات در دوران دفاع مقدس و بعد از دفاع مقدس تا امروز، با داشتن آن همه تركش در بدن، با داشتن آن همه جراحات، با داشتن آن همه كمبودها و نقيصه‏هاي جسمي و ظاهري، و جانبازي 70% براي او، چه افتخاري بالاتر از اين است كه در راه خدا به شهادت برسد؟

افتخاري بالاتر از شهادت نيست؛ زيرا پيامبر بزرگ اسلام حضرت محمد(ص) فرمود: "بالاتر از هر نيكي و كار نيك و صادق و شايسته، نيكي ديگري متصور نيست. هر كار خيري را در نظر بگيريم از برترين اعمال، نماز در راه خدا و همه اعمال ديگر در راه خدا، بالاتر از آن باز هم كار خير متصوّر است كه به خاطر ثواب و تكليف است؛ چه از نظر عقلي و چه از نظر نقلي، كار خير قبلي بر كار خير فعلي تصور دارد، جز شهادت در راه خدا كه بالاتر از آن متصور نمي‏شود و چيزي برتر از آن وجود ندارد".

اولاً براي آنكه شهيد بعد از شهادت کاري نمي‏کند که آن عمل را از بين ببرد؛ زيرا هر عمل خيري بعد از انجام، به دلايل مختلفي همچون ريا، غرور، كبر و ... ممکن است از بين برود و ليكن بعد از شهادت در راه خدا چيزي نمي‏آيد كه آن را از بين ببرد و آن تثبيت مي‏شود.

جهت ديگر اينكه شهيد وقتي روي زمين مي‏افتد و به لقاء الله مي‏پيوندد  فرشتگاني از سوي خداوند مي‏آيند سر او را به دامن مي‏گيرند و سلام خداوند را به او مي‏رسانند و بشارت بهشت را به او مي‏دهند. براي ورود به بهشت هم درب مخصوصي براي شهدا و مجاهدين در راه خدا قرار داده شده كه از آن درب مخصوص وارد بهشت مي‏شوند. لذا برتر از اين ديگر تصور نمي‏شود.

فلذا زهي به سعادت آن انساني كه خداوند او را به شهادت مفتخر كند و اين تاج كرامت را بر سر او بگذارد و اين لياقت را پيدا كند كه مورد قبول خدا قرار بگيرد و از آن گل‏هايي باشد كه خدا در ميان ديگر گل‏ها آن را برگزيده و او را گرفته است و به سوي خودش برده است؛ و لذا اين شهيد بزرگوار بسيار مقام والايي پيش خدا داشته است.

الحمدلله اعمال او، زحمات او و خدمات او در طول اين سال‏ها در مسئوليت‏هاي مختلفي كه داشته است مورد پذيرش خدا قرار گرفته و خداوند او را به اين درجه بالا مفتخر كرده است. هم بر او مبارك باد و هم بر همه خانواده‏اش كه اين افتخار نصيب آنها شده كه اين عزيز بزرگوار در راه خدا به شهادت رسيده؛ نه در بستر و در تصادف و در هزاران علت ديگر.

دلايل حمله به اسلام و مسلمانان

امّا نكته دومي كه مي‏خواهم بدان اشاره كنم، اين است كه همه اين شهادت‏ها و شهدا، و اين خون‏هايي كه امروز روي زمين ريخته مي‏شود؛ خون‏هايي كه در بحرين ريخته مي‏شود؛ خون‏هايي كه در افغانستان، پاكستان، لبنان، سوريه و در جاهاي مختلف دنيا ريخته مي‏شود، آن بندگان مظلوم و شايسته خدا كه براي خدا و براي دفاع از اسلام خون‏هاي آنها بر روي زمين مي‏ريزد؛ خون‏هاي آن عزيزاني كه در چابهار به دست جنايتكاران به شهادت رسيده‏اند؛ و هزاران هزار شهيد ديگر كه هر روز قافله شهدا در مسير و در حركت است و هنوز گل‏هايي برگزيده مي‏شوند، اينها براي چيست؟

جنايتكار گمراه و بي هدف و كور از معرفت، انسان‏هاي متعصب و متحجر، مجموعه طالبان و القاعده، اين جنايتكاراني كه از سوي حكومت جنايتكار آل سعود و اسرائيل و آمريكا و همه آنهايي كه از طرف آنها حمايت

 مي‏شوند، اينها اين مظلومان را چرا مي‏كشند؟ و چرا اين مجموعه‏ها را به وجود آورده‏اند؟ چرا اينها را به جان مسلمانان و بالخصوص به جان شيعيان علي(ع) و اولاد علي (ع) انداخته‏اند؟

اين زوّاري كه اتوبوس‏هايشان منفجر مي‏شود در راه‏هاي زيارت عتبات عاليات و هزاران كارهاي تروريستي ديگر كه جنايتكاران انجام مي‏دهند اين كارها براي چه انجام مي‏شود؟ آنچه كه در تاريخ امروز ما اتفاق افتاده است كدام است؟ چه چيزي باعث اين همه فجايع شده است؟ آنچه كه اين سي و چند سال را از قبل از خودش جدا ساخته و اين همه توطئه را به وجود آورده است، چيست؟ اين که هر روز هم در حال شكل‏گيري است و هر روز اسرائيل توطئه‏اي جديد مي‏كند؛ براي چيست و چه چيزي عوض شده است؟

آنچه كه عوض شده است اسلام است. آنچه كه امروز تجسّم پيدا كرده و آنچه كه امروز در دنيا اتفاق افتاده است، امر تازه‏اي است كه امروز ما در دنيا مي‏بينيم، و آن مطرح شدن اسلام ناب محمدي است.

اين اسلامي است متمايز از آنچه كه قبل از اين سي و چند سال وجود داشت؛ اين اسلام حاكميت است؛ اين اسلام قدرتمند است؛ اين اسلامي است كه امپرياليسم جهاني و دشمنان اسلام را به چالش كشيده و آنها را در حالت اضمحلال و در مسير نابودي قرار داده است. آنها در مسير فروپاشي و از بين رفتن همه اين ايسم‏ها و مكاتب و مباحث مختلفي هستند كه امروز در دنيا وجود دارد. چرا؟ چون اسلام قدرت گرفته ودر دنيا مطرح شده و در حال پيشرفت در دنياست.

امروز اگر ما مي‏بينيم گروهي به اسلام حمله و انتقاد مي‏کنند و افرادي به قرآن كريم و به ساحت مقدس پيامبر بزرگ اسلام حضرت محمد(ص) اسائه ادب مي‏كنند، براي آن است كه آنها با اين گستره موج جهاني اسلام

 مواجه شده‏اند. همان طوري كه مقام معظم رهبري حضرت آيت الله العظمي خامنه‏اي (مدظله العالي) در بيانات شريف خودشان در طول اين مدت بارها به آنها اشاره كرده‏اند و آن نويدي را كه امام بزرگوارمان(ره) در پيروزي انقلاب اسلامي و بعد از آن بيان فرموده‏اند، اينها به خاطر گسترش اسلام و موج اسلام‏خواهي است كه امروز در دنيا گسترش پيدا كرده است. اين بيداري اسلامي است كه در دنيا وجود پيدا كرده و در حال پيشرفت است. همان طور كه مقام معظم رهبري (مدظله العالي) فرمودند، آينده‏اي بسيار روشن و درخشان را مشخص مي‏كند.

وظيفه مسلمانان

امّا آنچه كه بر عهده من و شما و بر همه انسان‏هاي مؤمن و مسلمان قرار دارد اين است كه در برابر اين مسائل ساكت نباشيم. جاي تأسف است كه انسان مي‏بيند جايي كه اسائه ادب به قرآن، اسلام و پيامبر(ص) مي‏شود، آن حركتي را كه جامعه اسلامي بايد از خود داشته باشد، نشان نمي‏دهد. امروز با آنچه كه در دوران دفاع مقدس رخ داد تفاوتي ندارد. آن روز جبهه عملياتي و مسلحانه رويارويي‏اي بود كه در جبهه كفر و در جبهه باطل تمام حكومت‏هاي طاغوتي در آن شريك بودند و امريكا، اسرائيل و كشورهاي عربي آنچه را كه داشتند در آنجا هزينه كرده بودند. در مقابل، يك كشور و يك مجموعه مؤمن و خداترس و خداجوي در مقابل آنها ايستادند و پيروز شدند. اين خون‏ها روي زمين ريخت تا آن پيروزي افتخار آميز به دست آيد.

امروز اين جبهه به طور آشكار باز شده است. ده سال پيش يا 15 سال پيش نيست كه يك عده بخواهند بگويند تهاجم فرهنگي صورت نگرفته است. آيا گرفته يا نگرفته است؟ تهاجمي هست يا نيست؟ امروز تهاجم آشكار تحقق پيدا كرده است.

اکنون دست به دست هم داده‏اند تا جبهه مقاومت را در منطقه با به راه انداختن جنگ عليه سوريه درهم بشكنند و در اين مقاومت شكست به وجود بياورند يا شکاف ايجاد کنند. شما مي‏بينيد كه در جاهاي ديگر نيز از هر سو اين گروه‏ها و اين مزدوران استكبار دارند عليه اسلام كار مي‏كنند.

شما وقتي به جبهه رسانه‏ها وارد مي‏شويد، مي‏بينيد رسانه‏هاي شنيداري، ديداري، سايبري و تمام اين رسانه‏ها تعدادشان در برابر آن رسانه‏هايي كه از اسلام و قرآن و دين سخن مي‏گويند چندين برابر است. سايت‏هاي اينترنتي را ملاحظه كنيد، تلويزيون‏ها را ملاحظه كنيد، راديوها را بشنويد، روزنامه‏ها را نگاه كنيد، مقالات، كتاب‏ها و امثال اينها را نگاه كنيد، ببنيد چه مي‏كنند در دنيا. توطئه‏هاي پياپي از هر گوشه‏اي در دنيا دارد صورت مي‏گيرد. همين جبهه‏اي كه اسائه ادب به ساحت مقدس اسلام و مقدسات ديني مي‏کند، از زمان «سلمان رشدي» شروع كرده‏اند و روز به روز در حال پيشرفت و گسترش هستند.

چقدر جاي تأسف است كه اين همه مسلمان، يك ميليارد و پانصد ميليون مسلمان، بيش از پنجاه و پنج كشور اسلامي، كشورهايي كه با ما در يك خط مي‏توانند قرار بگيرند و مي‏تواند به ما ملحق شوند، ببينيد هيچ‏گونه عكس العملي نشان نمي‏دهند. ببينيد كه چگونه فرانسه جنايتكار با گستاخي مي‏آيد كنار آمريكا و كنار اين فيلم موهن قرار مي‏گيرد و رسماً در برابر مسلمان‏ها جبهه گيري مي‏كنند اما در كشورهاي اسلامي و مردم مسلمان، علماي ديني، مبلغين، من و شما همه چقدر كار كرده‏ايم؟ اميرالمؤمنين علي(ع) مي‏فرمايد: "جنگ‏زده كسي است كه به دينش حمله مي‏شود". اين هجوم به دين ماست. متأسفانه ما براي برخي از كارهايي كه آنقدر نبايد سرمايه گذاري شود، سرمايه گذاري مي‏كنيم ولي براي اصل و اساس دين كه مي‏ببينيم مورد هجوم قرار گرفته و در خطر است، آن گونه كه بايد عمل نمي‏كنيم و از خودمان عكس العمل نشان نمي‏دهيم.

پيام شهدا چه بود؟

اين شهيد و شهداي ديگر جان خودشان را فدا كرده‏اند تا به ما بگويند بايد در راه خدا و در راه دين، شهيد شد و خون داد، اين مكتب امام حسين(ع) و درس عاشورا است و امام حسين(ع) اين درس را به ما داده است.

اميد است كه ما در برابر اين حركت‏هايي كه عليه دين ماست و چيز ديگر نيست مواضع خوبي بگيريم. دشمنان هيچ ايرادي نمي‏توانند از ما بگيرند و کار ما هيچ مشكلي ندارد الا اينكه ما به آيات و اوامر خداوند پاسخ و لبيك گفتيم. ما بايد در اين امر ثابت قدم و منسجم باشيم و ادامه راه شهدا اين است كه ما در اين راه ايستادگي و جان‏فشاني كنيم و در راه دفاع از اسلام كوشش كنيم؛ زيرا اسوه همه ما و الگوي همه شهدا و بزرگان ما حسين بن علي(ع) است.

شهيد حبيب لك‏زايي و شهيد مسلم لك‏زايي! شهادتتان مبارك باد كه الگوي خوبي براي شيعيان و مسلمانان شديد و خوب درسي گرفتيد و الگوپذيري خوبي از امام حسين (ع) و ياران باوفايشان داشتيد.

والسلام عليکم و رحمة الله و برکاته