چاپ
دسته: سردار حبیب لک زایی
بازدید: 889
فرماندار زابل گفت: نمایشگاه معرفی شخصیت، برنامه‌ها و اقدامات موثر سردار شهید لک زایی در هفته بسیج در شهرستان زابل برگزار می‌شود.
 
هوشنگ ناظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زابل اظهار داشت: سردار لک زایی در طول عمر بابرکتشان خدمات ارزنده‌ای در زمینه‌های فرهنگی، مذهبی در سطح کشور، استان و منطقه سیستان از خود به یادگار گذاشته‌اند.

فرماندار زابل، نقش سردار لک زایی را در جبهه جنگ نیز بسیار مهم و مؤثر عنوان کرد و افزود: در راستای معرفی شخصیت وجودی این شهید بزرگوار و اقدامات و کارهای موثر و سازنده ایشان، در هفته بسیج نمایشگاهی در یکی از سالن‌های سطح شهرستان زابل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه معرفی این چنین شخصیت‌های معنوی و مذهبی به جوانان به عنوان رسالتی بزرگ بر دوش مسئولان است، ادامه داد: شهید لک زایی به عنوان یک الگوی فرهنگی در سیستان و بلوچستان مطرح است.

وی افزود: برنامه‌های گرامیداشت یاد و خاطره شهید لک زایی محدود به ایام سالگرد ایشان نبوده، بلکه برنامه‌ریزی شده است تا در طول سال نیز برنامه‌ها و مراسمی به این مناسبت و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان در سطح شهرستان زابل برگزار شود.

سردار شهید حبیب لک‌زایی، بعد از شهادت شهید محمدزاده مدتی سرپرست سپاه سلمان بوده است؛ وی مدیر عامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود سیستان و بلوچستان، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان،‌ ریاست هیئت مدیره مؤسسه خیریه امدادگران عاشورای استان، رئیس هیئت مدیره گلزار شهدای حضرت رسول (ص)، عضو هیئت امنای هیئت رزمندگان کشور و نماینده ایثارگران استان در مجلس ایثارگران کشور را نیز در کارنامه خود داشت.

سردار بی‌ادعا و گمنام زمین و نام آشنای آسمانی‌ها، در 25 مهر ماه 1391 در مأموریت کاری و در لباس سبز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش مصادف با سالروز شهادت حضرت امام جواد علیه‏السلام و در سومین سالگرد شهادت سرداران شهید نورعلی شوشتری و شهید رجب‏علی محمدزاده که به تعبیر سردار شهید لک‏ زایی شهدای وحدت، امنیت و خدمت بودند، به فیض شهادت نائل شد و در سایه سپیدارهای ملکوت آرمید.

25 مهرماه نخستین سالگرد شهادت سردار لک زایی در گلزار شهدا و محل مزار این شهید با حضور مسئولان کشوری و محلی برگزار خواهد شد.