چاپ
دسته: سردار حبیب لک زایی
بازدید: 921
به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج حبیب لک‌زایی، همایشی با عنوان حبیب دل‌ها در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، این یادواره امروز (18 مهر) در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار که به بررسی ویژگی‌های این شهید والا مقام پرداخته شد.
 
در این همایش دکتر شریف لک زایی رئیس هیات مدیره موسسه فرهنگی و هنری عرشیان کویر تاسوکی، دکتر حبیب الله دهمرده استاندار پیشین استان سیستان و بلوچستان، کرمان و لرستان ، دکتر سید باقر حسینی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، سردار جواد ملکی رئیس مرکز تعالی معنوی کوثر و حجت الاسلام دکتر احمد رهدار رئیس مرکز مطالعاتی فتوح و همچنین همرزمان این شهید والا مقام حضور داشتند.
 
حجت‌الاسلام ثنایی مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ابتدای این مراسم گفت: امروز نظام اسلامی ایران هر چه دارد به برکت وجود شهدا و برگرفته از آرمان‌های آنهاست که باید قدردان شهدا باشیم.
 
وی افزود: باید یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داشته و روز به روز در معرفی هر چه بیشتر رشادت‌های آنها بکوشیم که این یک وظیفه همگانی به شمار می‌رود.
 
مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: ما برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا را وظیفه خود می‌دانیم و بر این امر هم واقف هستیم که امیدواریم بتوانیم ذره‌ای از وظایف مهم خود را عملی سازیم.
در این همایش همچنین از کتابی با عنوان «حبیب از نگاه حبیب» که زندگینامه شهید حبیب‌ لک‌زایی رونمایی شد. این کتاب توسط رضا لک‌زایی به قلم تحریر در آمده است.
 
شایان ذ کر است این شهید بزرگوار در سال 67 در شلمچه به شدت مجروح و پس از اثابت ترکش به سر، گردن، چشم و قفسه سینه به درجه جانبازی نائل آمد.
 
این جانباز 77 درصد جنگ تحمیلی پس از جنگ به عنوان جانشین و فرمانده سپاه شهرستان زابل، معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان، جانشین سپاه سلمان، سرپرست سپاه سیستان و بلوچستان و.... فعالیت می‌کرد.
 
وی که در طول این سال‌ها درد 60 ترکش را در بدن خود تحمل می‌کرد، سپس در سال 91 به شهادت نائل آمد.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی گفت: همه وقت شهید لک‌زایی صرف اسلام و خدمت به نظام اسلامی می‌شد و با روحیه خستگی ناپذیری که داشتند از نظام دفاع می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، دکتر سید باقر حسینی امروز (18 مهر) در همایش حبیب دل‌ها گفت: استان سیستان و بلوچستان داردالولایه است و این استان به عنوان نخستین قیام کننده خون‌خواهی امام حسین(ع) بلند شدند.
 
وی افزود: در این منطقه انسان‌های بسیار مومن و فداکار به نظام اسلامی پرورش یافته‌اند که سردار لک‌زایی نمونه این افراد است که ایشان از مصادیق بارز محسنین هستند.

حسینی افزود: بنده ایشان را از دوران کودکی و جوانی می‌شناسم و یکی از بارزترین صفاتی که داشتند اخلاص بود که این امر موجب محبوبیت زیاد ایشان شده بود.
 
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایشان به راحتی بر قلب‌ها تاثیر می‌گذاشتند و نقش بسیار ارزنده‌ای در تشویق جوانان برای حضور در جبهه‌ها داشتند.
 
وی تواضع و ساده زیستی شهید لک‌زایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایشان سال 60 که یک سرباز مدافع اسلام و نظام اسلامی بود با سال 90 که یک سردار نظام بود هیچ فرقی نداشتند و در زندگی خود همان سادگی و تواضع را دنبال می‌کردند.

حسینی ابراز داشت: همه وقت شهید لک‌زایی صرف اسلام و خدمت به نظام اسلامی می‌شد و با روحیه خستگی ناپذیری که داشتند از نظام دفاع می‌کردند.
 
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه تاسوکی گفت: در آن روز که فرزند سردار لک‌زایی هم به شهادت رسیده بود، همگان شاهد روحیه بسیار قوی ایشان بودند.
 
وی تصریح کرد: جهاد این شهید بزرگوار همه جانبه بود و ایشان در همه عرصه‌ها تلاش می‌کرد و هرجایی که احساس می‌شد که ضرورت دارد وارد شوند، از حقوق خود گذشته و برای دفاع از خاک ایران تلاش می‌کردند.
 
حسینی ابراز داشت: وصیت همه شهدا تبعیت از ولایت و رهبری بوده است که ما در این عرصه وظیفه داریم بر اساس فرمان مقام معظم رهبری با یک حرکت قهرمانانه اصول خود را حفظ کنیم.

رئیس مرکز تعالی معنوی کوثر گفت: باید این شهدا الگوی ما باشند تا بتوانیم از طریق آنها به راه سعادت رسیده و پیشقدم باشیم و این امر مهمی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، سردار جواد ملکی امروز (18 مهر) در همایش حبیب دل‌ها گفت: برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا همگان مسئول هستیم و باید در این عرصه فعالیت داشته باشیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی ادامه داد:‌ آنچه حیات ما را در نظام جمهوری اسلام بیمه کرده است و شهید لک‌زایی به واسطه آنها می‌شود حبیب دل‌ها، همین بصیرت و صبر است.
 
رئیس مرکز تعالی معنوی کوثر با اشاره به اهمیت بصیرت و صبر در کنار هم گفت: شهید لک‌زایی علاوه بر یصیرت همواره صبر هم داشتند و با استقامت در مسیر حرکت می‌کردند.

سردار ملکی تصریح کرد: باید این شهدا الگوی ما باشند تا بتوانیم از طریق آنها به راه سعادت رسیده و پیشقدم باشیم و این امر مهمی است.
 
وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان گفت: دشمنان نظام اسلامی همواره تلاش کرده اند تا به هر روشی به نظام ضربه بزنند اما باید بدانند که مردم استوار در صحنه حضور داشته و آنها هیچ گاه به اهداف خود نمی‌رسند.

رئیس مرکز تعالی معنوی کوثر گفت: در طول هشت سال جنگ تحمیلی دشمنان هیچ کاری را نتوانستند انجام دهند، پس از آن هم تلاش های بسیاری کردند که از طریق جنگ نرم به مقابله با نظام بپردازند که در این عرصه هم بدون هیچ موفقیتی حاضر شده و امروز نظام اسلامی در برترین جایگاه و شرایط قرار دارد.
*****

همزمان با برگزاری همایش حبیب دل‌ها، از کتاب «حبیب از زبان حبیب» شامل توصیف زندگینامه شهید حبیب لک‌زایی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، دبیر همایش حبیب دل‌ها امروز (18 مهر) در مراسم رونمایی از این کتاب گفت: باید ابعاد شخصیتی شهدا را به همگان معرفی کنیم و این انتظار داشت که در خصوص معرفی ابعاد شخصیتی این شهید والا مقام هم کارهایی صورت گیرد.

شریف لک‌زایی عنوان داشت: این اولین همایشی است که در راستای این هدف در اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج حبیب لک زایی برگزار شده است.
 
وی تصریح کرد: در برگزاری این همایش 30 نهاد همکاری داشته‌اند که از همه این نهادها قدردانی می کنیم و این امر نشان دهنده تلاش دستگاه‌ها و نهادهای کشور برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا است.

دبیر همایش حبیب دل‌ها با اشاره به کتاب «حبیب از زبان حبیب» گفت: در این کتاب زنگینامه شهید لک‌زایی نوشته شده که تمامی ابعاد زندگی ایشان بیان شده است.
 
لک‌زایی با اشاره به بخش‌های مختلف کتاب «حبیب از زبان حبیب» گفت: این کتاب برگرفته از چندین گفتگو و مصاحبه با شهید لک‌زایی است که خود شهید اجازه انتشار آنها را نداده بودند که پس از شهادت ایشان منتشر شده است.
 
وی بیان داشت: همچنین کتاب سروده‌هایی در خصوص شهید لک‌زایی هم رونمایی شد که برگرفته از اشعار شاعران اهل‌بیت(ع) است.

دبیر همایش حبیب دل‌ها گفت: همچنین مجموعه پایان نامه کارشناسی ارشد شهید لک‌زایی با عنوان «بسیج و امنیت ملی با تاکید بر سیستان و بلوچستان» هم تهیه شده که تا هفته آینده تکمیل و آماده خواهد شد.
 
لک‌زایی گفت: همچنین چهار دفتر حبیب دل‌ها که برگرفته از آثار شهید لک‌زایی است منتشر شده که جلد پنجم آن نیز در دست تهیه بوده که به زودی منتشر می‌شود.
 

اخبار مرتبط با همایش:

ـ اخبار همایش حبیب دل ها/ 1. جلسه شورای سیاستگذاری همایش "حبیب دلها" برگزار شد

ـ اخبار همایش حبیب دل ها/ 2. فراخوان همایش + پوستر و امکان دانلود با حجم بالا

ـ اخبار همایش حبیب دل ها/ 3. نشست اول "نخستین همایش حبیب دلها" در قم برگزار می‌شود

ـ اخبار همایش حبیب دل ها/ 4. با همکاری ابنا/ اولین نشست "نخستین همایش حبیب دلها" برگزار شد

ـ اخبار همایش حبیب دل ها/ 5. نشست قم؛ سخنان «حجت الاسلام دکتر ثنایی»

ـ اخبار همایش حبیب دل ها/ 6. نشست قم؛ سخنان «دکتر شریف لک زایی»

ـ اخبار همایش حبیب دل ها/ 11. نشست قم؛ سخنان «دکتر سید باقر حسینی»

ـ اخبار همایش حبیب دل ها/ 12. نشست قم؛ سخنان «دکتر حبیب الله دهمرده»

ـ اخبار همایش حبیب دل ها/ 13. نشست قم؛ سخنان «سردار جواد ملکی»

ـ اخبار همایش حبیب دل ها/ 14. نشست قم؛ سخنان «حجت الاسلام احمد رهدار»

  

عکس و گزارش تصویری مرتبط با همایش:

ـ اخبار همایش حبیب دل ها/ 7. گزارش تصویری از نخستین همایش حبیب دلها؛ نشست قم ـ 1

ـ اخبار همایش حبیب دل ها/ 8. گزارش تصویری از نخستین همایش حبیب دلها؛ نشست قم ـ 2

ـ اخبار همایش حبیب دل ها/ 9. گزارش تصویری از رونمایی کتاب "حبیب از زبان حبیب"

ـ اخبار همایش حبیب دل ها/ 10. گزارش تصویری از نخستین همایش حبیب دلها؛ حاشیه های نشست قم ـ 1

ـ اخبار همایش حبیب دل ها/ 15. گزارش تصویری از نخستین همایش حبیب دلها؛ نشست قم ـ 3

ـ اخبار همایش حبیب دل ها/ 16. گزارش تصویری از نخستین همایش حبیب دلها؛ حاشیه های نشست قم ـ 2