جدیدترین مطالب

مدیر امور خواهران مؤسسه عرشیان کویر تاسوکی گفت: خدمات فرهنگی سردار لک زایی ماندگار خواهد بود و راه ایشان با قوت و قدرت ادامه دارد.

عصمت کیخا امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: دغدغه اصلی سردار شهید حاج حبیب لک ‏زایی ایجاد امنیت پایدار، رفاه و آبادانی و بقای عزتمند دنیوی و اخروی با اولویت اقدامات فرهنگی بود.

وی افزود: اهتمام ایشان به انتشار ویژه‌نامه‏‌ها، کتاب‏‌ها، همایش‌‏ها، یادبودها و گرامی‏داشت شهدا، تدریس در دانشگاه‌ها، سخنرانی در محافل و مجالس مختلف، گسترش امر به معروف و نهی از منکر، احیای امر مهدویت و توجه به انتظار مثبت و سازنده، اهتمام به برگزاری اردوهای راهیان نور، شرکت در مراسم سالانه گرامیداشت یاد و نام امام راحل عظیم‌الشان و فعالیت‌هایی دیگر، که حتی اگر بخواهم عنوان آنها را هم در اینجا فهرست کنم، این مکتوب طولانی خواهد شد، سند و گواهی بر مدعای فوق است.

کیخا ادامه داد: اکنون که گذشته را مرور می‌کنیم، یاد مواردی میفتیم که ایشان پیگیر اقدامات فرهنگی، از قبیل تهیه یک مقاله، یا کتاب، یا مشارکت در موارد دیگری از اقدامات فرهنگی، از قبیل آن چه پیش از این ذکر شد، بود این پیگیری تا تحقق نتیجه ادامه می‏‌یافت.

مدیر امور خواهران مؤسسه عرشیان کویر تاسوکی تصریح کرد: خیلی‌ها نگران تعطیلی این فعالیت‏‌ها پس از شهادت ایشان در 25 مهرماه 1391 بودند اکنون و پس از گذشت چند ماه از شهادت و عروج ملکوتی ایشان، وقتی به کارنامه محبان و یاران حاج حبیب می‏‌نگریم، می‏‌بینیم با همه کمبودها و خلأهایی که ناشی از عدم حضور فیزیکی ایشان است، اما حضور معنوی ایشان همچنان در حال درخشش و تلألو است و در واقع ایشان همچنان به خدمات و فعالیت‏‌های فرهنگی خود به مردم استان سیستان و بلوچستان و بلکه فراتر از آن ادامه می‌دهد.

این مسئول اذعان داشت: هر چند در اینجا درصدد شمارش خدمات فرهنگی ایشان پس از شهادت نیستم، ولی شاید مهمترین اثر وجودی ایشان که از سوی دوستداران ایشان دنبال شده است، می‏توان به مجموع‌هایی از فعالیت‏‌ها در جهت پراکندن عطر شهادت، به ویژه در سطح استان سیستان و بلوچستان، از طریق برگزاری همایش‏‌ها، یادبودها، یادواره‌‏ها و نیز انتشار آثار علمی است.

وی گفت: انتشار دفترهای نخست،دوم،سوم و چهارم از کتاب بسیار مهم، تأثیرگذار و پرمحتوای "حبیب دلها" که به اهتمام مؤسسه فرهنگی – هنری عرشیان کویر تاسوکی، که خود از آثار و برکات وجودی آن شهید عزیز است، یکی از این خدمات فرهنگی و علمی است

کیخا بیان کرد: برنامه‌‏ریزی برای برگزاری همایش "حبیب دلها" و تهیه فراخوان این همایش و اعلام همکاری بیش از بیست دستگاه فرهنگی برای اجرایی کردن آن از دیگر خدمات فرهنگی آن شهید عزیز است این همایش، بنا دارد تا از منظر معرفی الگو به جوانان عزیز، به ویژه دانشجویان و معرفی سبک زندگی اسلامی به نسل‏های جدید و در حال رشد به بررسی ابعاد مختلف زندگی آن شهید عزیز بپردازد.

مدیر امور خواهران مؤسسه عرشیان کویر تاسوکی گفت: هدف این همایش طرح مباحث شهید و شهادت و معرفی اسوه سازندگی، جهاد، مقاومت، سرافرازی، صبر، تعهد، تعبد، مسئولیت‏‌پذیری، تواضع، صداقت، اخلاص، ایثار، ایمان، عدالت‏‌گرایی و حق‏‌گرایی در محیط دانشگاهی و از منظر علمی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر ضرورت گرامی‏داشت‏‌ها، یادبودها و اقدامات فرهنگی که در نقاط مختلف کشور و حتی خارج از کشور، از خاش تا تهران، از مشهد تا گلستان، از قم تا زاهدان، از چابهار تا زابل و  فهرست وبلاگ‏‌ها و سایت‏‌هایی که در این مدت ایجاد شده و نیز سخنرانی‏‌ها، فیلم‏‌ها و ضبط خاطره‏‌ها را بخواهیم بشماریم و تأثیرات معنوی اینها را مدنظر قرار دهیم بیشتر به مدعای این نوشتار که تداوم خدمات فرهنگی سردار شهید به مردم و ملت خودش، پس از شهادتش هست، پی خواهیم برد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید