جدیدترین مطالب

با حضور جمعی از مسئولان و سردار کیاشمشکی، روز شنبه یادواره سردار شهید حبیب لک‌زایی در شهرستان خاش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خاش، ظهر امروز مراسم یادواره سردار شهید حبیب لک زایی با حضور سردار کیاشمشکی و مسئولان شهرستان، ریش سفیدان و بزرگان طوایف و نیز جمع کثیری از بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج سپاه خاش در دانشگاه آزاد واحد شهرستان خاش برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خاش در این مراسم یادواره با بیان اینکه سردار شهید لک زایی یک انسان ولایت مدار و فدای رهبر بود، اظهار داشت: برای آگاهی از اهداف انقلاب اسلامی ایران باید سیره و آرمان شهدا را مطالعه کرد.

موسی اصغری ادامه داد: رشادت، شهامت و افتخار آفرینی شهدای والا مقام الگوی بسیار خوبی برای نسل امروز است.

این مسئول تصریح کرد: یادواره شهدا در حقیقت تجلیل و ترویج فرهنگ ارزش‌ها در جامعه است جابنازان و شهدا  یادآور پیروزی اندیشه دینی بر تفکر جدایی دین از سیاست هستند .

امام جمعه اهل تشیع شهرستان خاش امنیت، آرامش و استقلال میهن اسلامی را مرهون خون پاک شهدای والامقام و رشادت‌های ایثارگران عزیز عنوان کرد و گفت: تمامی ما وظیفه داریم به پاس قدر شناسی این نعمات و از خودگذشتگی‌های شهداء و ایثارگران، راهشان را ادامه بدهیم زیرا به برکت خون شهدا امروز در جهان دارای عزت و سربلندی هستیم.

حجت الاسلام محمد حسین میری با بیان اینکه شهدا، نام‌آوران تاریخ بشریت هستند، یادآور شد: برهمین اساس شهدا با جان‌فشانی در راه خدا بزرگ‌ترین پیام آزادی را در تاریخ بشریت ثبت کردند.

امام جمعه اهل تسنن خاش نیز اذهان داشت: شهدای گران قدر دوران دفاع مقدس جوانانی هستند که ایران را با عزمی راسخ از ظلم ستمکارانی چون رژیم منحوس پهلوی رهایی بخشیدند و با حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران تمام جهان را تحت‌الشعاع خویش قرار دادند؛ لذا زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان و صیانت از ارزش‌های دینی و معنوی این عزیزان کمترین کار در برابر عمل آگاهانه آنها است.

مولوی محمدعلی شهنوازی به رشادت‌های شهدا و صبر و بردباری خانواده های شهدا خاطر نشان کرد: عزت و عظمت ملت و کشور ما مرهون این ایثارگری ها است و برای تداوم آن یاد شهدا را زنده نگه داشته و پشتیبان و پیرو ولایت فقیه باشیم.

فرمانده اسبق سپاه سیستان و بلوچستان در ادامه یادواره شهید لک زایی بیان داشت: شهدا حیات و امنیت را به کشور هدیه دادند و تجلیل از آنها وظیفه هر ایرانی است.

سردار کیاشمشکی با بیان اینکه شهدای ما آگاهانه راه خود را انتخاب کردند، بیان کرد: ما نیز باید آگاهانه همچون شهدا در استحکام انقلاب اسلامی ایران و تحقق آرمان شهدا تلاش کنیم.

وی در ادامه با بیان خاطرات خود در زمان خدمت در سپاه استان سیستان و بلوچستان، افزود:  گرامیداشت یاد و خاطره شهدا موجب تقویت ارزش‌های و دستاوردهای انقلاب اسلامی خواهد شد.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت (ع) و برادر سردار شهید حبیب لک زایی در ادامه این مراسم بیان داشت: ‌همه ما با شهدا عهد بسته‌ایم که راهشان استمرار داشته باشد و نباید گرفتاری‌های روزانه باعث شود از شرکت در این مراسم غافل شده و شرمنده شهدا شویم .

حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی تصریح کرد: برگزاری یادواره شهدا می‌تواند در تأثیرگذاری دینی و مذهبی بر روح و روان جوانان و نوجوانان بسیار مثمرثمر باشد و آنان را در برابر توطئه‌های شوم دشمنان بیمه کند.

وی تاکید کرد: تمام ما با شهدا عهد بسته‌ایم که راهشان استمرار داشته باشد و نباید گرفتاری‌های روزانه باعث شود از شرکت در این مراسم ها غافل شده و شرمنده شهدا شویم.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از نعمت‌های بزرگ دین اسلام نعمت ایثار و شهادت است و امروز باید این فرهنگ عاشورایی به نسل جدید انتقال یابد.

برادر شهید لک زایی در پایان یادآور شد: شهید حبیب لک‌زایی نمونه‌ تک و ممتاز از یک انسان ولایتمدار، دلیر، شجاع، رشید بود که در برابر مشکلات و خصوصاً مسائل و بحث‌های جدایی و اختلافات در استان ایستادگی و استقامت می‌کرد و مشکلات را حل می‌کرد.

گفتنی است: در حاشیه این مراسم نصرالله کرد یکی از شاعران خاش در وصف شهید لک‌زایی سروده‌‎ای خواند و همچنین نمایشگاه عکسی به همین مناسبت در این مراسم افتتاح شد.

سردار شهید اسلام «حاج حبیب لک‌زایی»، جانشین فرمانده سپاه سلمان، 25 مهر سال 1391، در سالروز شهادت امام جواد (ع) و همزمان با سومین سالگرد شهدای وحدت پس از تحمل 24 سال رنج ناشی از جراحات و مصدومیت‌های دوران جنگ و دوری از یاران شهیدش، در حالی که بیش از 60 ترکش در بدن داشت،‌ به سوی همرزمان عرش‌نشینش پر پرواز گشود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید