جدیدترین مطالب

روايتي از زندگي تا شهادت حبيب لك زايي

خبرگزاری بسیج: حبیب لک‌زایی در شرایطی به جنگ می‌رفت که فرماندهان تمایل بیشتری به حضور او در پشت جبهه، و تلاش برای تقویت نیروهای اعزامی داشتند.

به گزارش جهاد و مقاومت خبرگزاری بسیج، شهيد حبيب لك زايي در هجدهمين روز از آخرين ماه تابستان 1342در ميان خانواده اي مومن،متدين وروحاني در زابل از توابع  استان دارا لولايه سيستان وبلوچستان به دنيا آمد .

از آنجائيكه پدر حبيب روحاني واز مبارزان عليه ظلم وستم شاهنشاهي بود،روحيه انقلابي ومبارزاتي از همان دوران كودكي در وجود پاك حبيب نهادينه شد و با همان خلق وخو رشد كرده وپرورش يافت .

حبيب در مكتب انقلابي چنان رشد يافت كه در دوران نوجواني خواب آرام را از چشمان ضد اتقلاب به كابوس وحشتناك شكست تبديل كرد .

 مبارزي براي انقلاب

حبيب لك زائي تنها يك دانش آموز 13- 14ساله بود كه تمام همتش را ،در راه مبارزه با طاغوتيان صرف كرد. نقش فعالانه ي او در به اعتصاب کشیدن مدرسه و همکاری با معلمین انقلابی ،تنها بهانه اي بود تا  مردمش را از يوغ استكبار رها سازد.

حبيب با نوشتن شعار بر روي ديوار ها و پاره نمودن عكس خاندان منحوس پهلوي از كتب درسي اعتقاداتش را علني كرد و در آن شرايط خفقان رساله امام خميني (ره ) را در بين مردم  شهرستان زابل توزيع نمود، علاوه بر آن اعلاميه ها وعكس امام خميني(ره ) را تهيه وآن را در اختيار مشتاقان راهش قرار داد .

از ديگر اقدامات اين نوجوان انقلابي مي توان به توجيه جوانان ومردم روستا هاي زابل  نسبت به اقدامات پليد رژيم پهلوي وآشنائي آنان با آرمان هاي امام خميني (ره )اشاره داشت.

حبيب با همكاري پدر به تشكيل جلسات مذهبي در منزل ،مسجد وتدريس قرآن مجيد به نوجوانان وعلاقه مندان پرداخت.

حضور مستمر و دائمش در حوزه علمیه مسجد حکیم شهرستان زابل او  را در صف نخست مبارزان انقلابی قرار داد ، تا جائي كه نام ایشان و پدرشان براي اعدام در ليست ساواک قرار گرفت .

 تركش هايي كه جا خوش كرده بودند

بعد از  پیروزی انقلاب، علاوه بر ایفای نقش فعال و تأثیرگذار در محرومیت‏ زدایی در منطقه زابل دربرنامه هاي  فرهنگی شركت و با جهاد سازندگی هم همکاری داشت. او از همراهان آيت الله طباطبائي نماينده امام خميني در سيستان بود.

 مدتي بعد يعني در 8 تیرماه 1360 به عضویت سپاه پاسداران درآمد. تمام تلاش حبيب  جذب و اعزام نیرو به جبهه بود و چندین بار در جبهه نبرد حق علیه باطل، حضور پیدا کرد.

 حبیب لک‌زایی در شرایطی به جنگ می‌رفت که فرماندهان تمایل بیشتری به حضور او در پشت جبهه ، و تلاش برای تقویت نیروهای اعزامی داشتند . بارها پس از ورودش به جبهه به دستور فرماندهان به عقب باز گشت .

وی در سال 1367 در منطقه شلمچه به شدت مجروح شد، به طوری که 4 روز در بی هوشی به سر ‌برد. او در اثر این مجروحیت ‌ها جانباز 73 درصد ‌شد و ترکش‌ها در ناحیه سر ، گردن ، چشم و قفسه سینه و دیگر اعضاي بدنش ، سال‌ها همنشین این سردار پرتلاش شدند.

 فرمانده سپاه سلمان

سردار لک‌زایی از ابتدای جنگ تا لحظه شهادت، پاسداری شد که همگان  زیر سایه صلابت او آرامش ‌یافتند.نقش تعیین‌کننده ايشان  در عملیات نصر 3 در مقابله با اشرار در سال 1370 بر هيچ كس پوشيده نيست .

ايشان از سال 1369 تا1379  فرمانده سپاه زابل بودند و از سال 1379 تا 1386 معاون هماهنگ کننده منطقه مقاومت سپاه سیستان و بلوچستان ودر نهايت از سال 1387 وبعد از شهادت رفيق ديرينه اش شهید محمدزاده فرماندهي سپاه سلمان را بر عهده گرفت. حبيب در همان زمان با تلاش فراوان موفق به راه اندازی صندوق پس انداز و قرض الحسنه بسیجیان هم شد.

از ديگر افتخارات سردار شهید حبیب لک‌زایی بايد به سمت مدیر عامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) استان سیستان و بلوچستان، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان،‌ ریاست هیئت مدیره مؤسسه خیریه امدادگران عاشورای استان ، رییس هیئت مدیره گلزار شهدای حضرت رسول (ص)، عضو هیئت امنای هیئت رزمندگان کشور و نماینده ایثارگران استان در مجلس ایثارگران کشور اشاره نمود.

  جانباز نمونه كشور

‌سردار حبيب لك زايي مدال جانباز نمونه کشوري در زمینه مبارزه با تهاجم فرهنگی را بر سینه داشت، از اين رو  در سال 1370 به پاس تلاش در حراست از مرزهای کشور از سوی مقام معظم رهبری ،امام خامنه اي  تقدیر ‌شد.

علاوه بر این، در طول حیاتش بارها توسط فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح تشویق و تقدیر ‌شد که از آن جمله می‌توان به تقدیر از سوی ستاد فرماندهی کل قوا و فرماندهی کل سپاه، فرمانده نیروی زمینی و معاونت‌های مختلف سپاه و نیرو انتظامی اشاره کرد.

حبيب در تشکیل بسیج خواهران زابل در سال  1371، راه اندازی قریب چهارصد پایگاه و واحد مقاومت پوینده و پیشگام در سطح شهرستان زابل،تشکیل بسیج دانشجویی ،راه اندازی بسیج طلاب وراه اندازی بسیج اصناف در شهرستان زابل سهم بسزائي داشت . سرکشی مداوم از خانواده‏های شهدا و حل مشکلات آنان يكي از برنامه هاي اصلي زندگي حبيب بود.

تک تیرانداز گردان کمیل لشکر 41 ثار الله، خطیبی توانا و زبر دست بود، قلم روان او بهانه اي شد تا مقالات فراوانی ازايشان  به یادگار بماند.از آن نمونه مي توان ،به  ششمین اجلاس سراسری نماز كه در آن  به عنوان نگارنده مقاله برتر برگزيده شد ودر تابستان سال 1391 به عنوان فعال نمونه مهدوی در هشتمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت مورد تجلیل قرار گرفت، اشاره كرد .

 آسمان عبوديت

سردار بی ادعا و گمنام سرانجام  در 25 مهر ماه 1391  در سومین سالگرد شهادت سرداران شهید نورعلی شوشتری و شهید رجب‏علی محمدزاده که به تعبیر سردار شهید لک ‏زایی شهدای وحدت، امنیت و خدمت بودند،حين انجام مأموریت به دليل وخامت شرايط جسمي ناشي از زخم هاي بر جا مانده از سال هاي حماسه سرائي اش در دوران دفاع مقدس و مصادف با  سالروز شهادت حضرت امام جواد (ع) به آسمان عبوديت پرواز ودر سایه سپیدارهای ملکوتي آرميد.

 مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ ….

  بی شک، سیر زندگی سردار بی ادعای سپاه اسلام؛ شهید حاج حبیب لک‏ زایی به سوی نور بود و به همین دلیل است كه  اهمیت و قداست می‏یابد و قابلیت الگو شدن و پیروی کردن را می‏یابد.آري ! حبیب شاگرد کوچک مکتب خمینی و نائب بر حق خمینی (ره) بود،كه آيه شريفه :« «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلاً» را بر همگان به منصه ظهور رسانيد .

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید