جدیدترین مطالب

امام جمعه زابل گفت: شهید لک زایی کار زیاد می کرد در حالی که استراحت بسیار کم داشت.

به گزارش پایگاه خبری اوشیدا : سید کاظم طباطبایی امام جمعه زابل امروز در خطبه های نمازجمعه در مصلای المهدی(عج) زابل ضمن تبریک عید غدیر بیان داشت: مسلمانان باید این روز را که پیوند برادری و اخوت است را گرامی بدارند و محبت مسلمانان نسبت به هم بیشتر شود.

وی در ادامه افزود: به توصیه قرآن مسلمانان باید نسبت به همدیگر مهربان باشند و حرمت نگهدارند و نسبت به کفار خشن و دشمن باشند.

خطیب نمازجمعه زابل با اشاره به پیام غدیر تصریح کرد: برادری و برابری بین مسلمانان پیام غدیر است.

طباطبایی به ۲۴ ذیحجه روز مباهله اشاره نمود و گفت: روز بزرگی ست و در اين روز حقانيت جاودان پيامبر اسلام به اثبات رسيد و مورد تأکيد قرار گرفت.

وی با اشاره به ۲۵ ذیحجه و نزول سوره هل اتی در شان اهل بیت (علیهم اسلام)افزود: این سوره شان و جایگاه اهل بیت (علیهم اسلام ) را در قرآن نشان داده که چگونه از خودشان برای دیگران گذشت کردند و افطاری خود را در طی سه روز به مسکین و فقیر بخشیدند.

خطیب نمازجمعه زابل در خطبه دوم به سالگرد شهدای وحدت اشاره کرد و عنوان نمود: یاد و خاطره شهیدان شوشتری و محمد زاده را که در راه وحدت امت و مذاهب اسلامی تلاش کردند را گرامی می داریم.

وی در ادامه به سالگرد شهادت شهید لک زایی اشاره کرد و افزود: شهید لک زایی شهید زنده و جانباز بود و با شدت جانبازی که داشت یک لحظه از کار و تلاش باز نایستاد.

وی ادامه داد: شهید لک زایی کار زیاد می کرد در حالی که استراحت بسیار کم داشت.

طباطبایی با اشاره به اینکه شهید لک زایی مصداق آیه ای ست که در قرآن در شأن شهدای احد نازل شد بیان کرد: ایشان با اینکه جانباز بود اما همچنان در راه اسلام و نظام کار کرد و تلاش بسیار نمود.

امام جمعه زابل به ویژگیهای شهید لک زایی اشاره کرد و در ادامه افزود: شهید لک زایی شخصیتی خستگی ناپذیر، متواضع ، متدین و ولایی داشت. روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

وی در ادامه به درگذشت عالم روحانی وبزرگوار زابل اشاره کرد و گفت: مرحوم حجت الاسلام جلالی نژاد روحانی خدوم و پرتلاش سیستان که عمری در راه نشر و گسترش معارف اسلامی سپری کرد را گرامی می داریم وی موسس مسجد امام جواد (ع) شهرستان زابل بود و این مسجد کانون گرم فعالیتهای مذهبی این روحانی بزرگوار بود. روحش گرامی باد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید