جدیدترین مطالب

دیدار با خانواده سردار شهید حبیب لک زایی و غبار روبی از مزار شهدا از دیگر برنامه‌های استاندار سیستان و بلوچستان در شهرستان نیمروز بود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خشکسالی و ریزگردها، واقعیتی تلخ، شکننده و کوچ دهنده است و تکلیف ما مدیران و مسئولان را این مشکلات، سنگین و سخت‌تر می‌کند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی، در نشست معتمدین، بزرگان و مردم شهرستان نیمروز که در محل حسینیه این شهرستان برگزار شده بود، افزود: مردم باید مسئولان و مدیران را خدمت‌گذاران خود دانسته و مدیران نیز باید این خدمت را عبادت بدانند.

 

وی گفت: در راستای بهره‌برداری بهینه از منابع آب، 9000 هکتار از زمین‌های شهرستان هیرمند، تحت پوشش آبیاری قطره‌ای قرار خواهد گرفت.

 

وی ادامه داد: در این طرح برای هر نفر، یک هکتار برای آبیاری قطره‌ای در نظر گرفته شده است.

 

هاشمی تصریح‌کرد: 46هزار هکتار در کل سیستان قرار است این طرح با هزینه‌ای بالغ بر 2000 میلیارد تومان در صورت تصویب در مرکز کشور، در سیستان به اجرا در بیاید.

 

نماینده عالی دولت در سیستان به فرش بافی در این منطقه اشاره کرد و گفت: باید بحث آموزش، صادرات و حمایت از فرش بافان در دستور کار باشد و یک مرجعی برای کلیه این اقدامات در این خطه ایجاد شود.

 

وی بیان‌کرد: در این خطه از استان ظرفیت و پتانسیل بسیار فراوانی در خصوص انرژی‌های نو وجود دارد که در برخی از موارد در کل کشور نمونه آن یافت نمی‌شود و باید از آن به نحوی درست، بهره برد.

 

وی در ادامه به مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا کل استان سیستان و بلوچستان به عنوان منطقه آزاد اعلام شود.

 

به گزارش ایسنا، دیدار با خانواده شهید حبیب لکزایی و غبار روبی از مزار شهدا از دیگر برنامه‌های استاندار در شهرستان نیمروز بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید