جدیدترین مطالب



مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج حبیب لک‌زایی در قالب شب شعر خاطره در زاهدان برگزار شد. نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در این مراسم با بیان اینکه باید راه و روش و منش شهدا را برای جوانان بازگو کنیم، گفت: امروز همه ما دین و بدهی بزرگی در قبال شهدا داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباس‌علی سلیمانی امشب در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار حبیب لک‌زایی در سالن اجتماعات موزه جنوب‌شرق زاهدان اظهار کرد: کسانی که دارای سرمایه‌های گران‌سنگ اخلاقی، ارزشی، ملی و منطقه‌ای هستند سلوک خلوص و سبک حیات و زندگی‌شان برای جامعه دست‌مایه است.

امام جمعه زاهدان افزود:‌ در فرهنگ بشری تکریم تجلیل و بزرگداشت بزرگان جنگ و جهاد و ایثار و شهادت برای حفظ و زنده ماندن این روحیه در جامعه است.

وی ادامه داد:‌ زمانی اهداف شوم و پلید عناصر استکبار جهانی را می‌توانیم بشناسیم که پاکان و بزرگان جامعه را بشناسیم و بدانیم که مطالعه زندگی شهدا از هر چیزی حتی اکسیژن بدن هم ضروری‌تر است.

سلیمانی بیان کرد: برای جامعه‌ای که می‌خواهد پویا و در مسیر تکامل باشد و برای جهان الگو و چشم‌انداز باشد مطالعه در زندگی عناصر ارزشی امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت:‌ امروز همه ما دین و بدهی بزرگی در قبال شهدا داریم که باید راه و روش و منش شهدا را برای جوانان بازگو کنیم.

وی اضافه کرد: اگر ما وظیفه و عقیده داریم که از شهید و شهادت و از سرداران رشید و بزرگان انقلاب حرف بزنیم برای این است که می‌خواهیم به خودباوری برسیم.

سردار شهید اسلام «حاج حبیب لک‌زایی»، جانشین فرمانده سپاه سلمان، 25 مهر سال 91 در سال‌روز شهادت امام جواد (ع) و همزمان با سومین سالگرد شهدای وحدت پس از تحمل 24 سال رنج ناشی از جراحات و مصدومیت‌های دوران جنگ و دوری از یاران شهیدش در حالی که بیش از 60 ترکش در بدن داشت به سوی هم‌رزمان عرش‌نشینش پر پرواز گشود.‌
*****
کتاب «‌حبیب دل‌ها در آیینه اشعار» ‌رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، با حضور آیت‌الله عباس‌علی سلیمانی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجف لک‌زایی معاون مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) و جمعی از مسئولان و خانواده شهدا، مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج حبیب لک‌زایی در قالب شب شعر خاطره در سالن اجتماعات موزه جنوب‌شرق زاهدان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید لک‌زایی، اظهار کرد: سردار لک‌زایی از کسانی بودند که در متن تاریخ دفاع مقدس حضور موثر و تعیین کننده‌ای داشتند.

حجت‌الاسلام عباس دانشی افزود: با توجه به نقش موثر سردار شهید لک‌زایی در دوران دفاع مقدس، در واقع گرامیداشت یاد و خاطره ایشان، افتخار بزرگی در سیستان و بلوچستان در عرصه دفاع مقدس است که باید برای آیندگان معرفی شود.

در این مراسم از کتاب «‌حبیب دل‌ها در آیینه اشعار» که با همت موسسه فرهنگی عرشیان کویراسوکی تدوین شده است، رونمایی شد.

بیان خاطره توسط هم‌رزمان سردار شهید لک‌زایی و مدح و ثنای ایشان در قالب اشعار توسط شاعران استان، پایان بخش این مراسم بود.

سردار شهید اسلام «حاج حبیب لک‌زایی»، جانشین فرمانده سپاه سلمان، 25 مهر سال 91 در سال‌روز شهادت امام جواد (ع) و همزمان با سومین سالگرد شهدای وحدت پس از تحمل 24 سال رنج ناشی از جراحات و مصدومیت‌های دوران جنگ و دوری از یاران شهیدش در حالی که بیش از 60 ترکش در بدن داشت به سوی هم‌رزمان عرش‌نشینش پر پرواز گشود.
 
سردار شهید لک زایی گمنام و صادقه به جامعه خدمت می کرد
رئیس هیئت رزمندگان اسلام سیستان و بلوچستان گفت : سردار شهید حاج حبیب لک زایی یکی از افراد موثر و بزرگ در دوران دفاع مقدس بود.
 
سردار غلامرضا باغبانی در حاشیه دومین سالگرد سردار شهید حبیب لک زایی در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه اظهار داشت: شهید لک زایی توجه ویژه ای به فرهنگ شهید و شهادت داشت خودش را وقف جامعه کرده بود تا خدمتی سودمند به جامعه برساند و همیشه در برابر مردم احساس مسئولیت می کرد.

وی گفت: شهید علاوه بر اینکه در میدان نبرد فردی شجاع و موثر بود در پشت جبهه هم بسیار فعال بود و با سرکشی از خانواده شهدا به آنها آرامش می داد.

همرزم شهید لک زایی افزود : شهید لک زایی با توجه به اینکه یکی از سرداران و فرماندهان تاثیر گذار دوران دفاع مقدس بود اما همیشه سعی می کرد گمنام ، صادقانه و بی ریا خدمت کند.

سردار باغبانی در انتها بیان داشت: باید شهید لک زایی را به عنوان یک کسی همیشه پیرو فرهنگ اسلام ناب بود برای نظام و مردم  الگو قرار دهیم و آن را به نسل جوان انتقال دهیم تا مسیر و راه شهدا را گم نکنند.
 
مطالب مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید