جدیدترین مطالب

مسوولان بايد هر چه سريع تر و با جديت با جنايت کاران فاجعه تاسوکي، برخورد کنند. ترديدي نيست که در فجايعي از اين قبيل فاجعه تروریستی تاسوکی سو استفاده اجانب و شرارت استکبار جهاني عليه اسلام نيز منشا اثر بوده و تفرقه افکني برخي نا اهلان و تحريک و تهييج نا آگاهان زمينه بروز چنين فجايعي توسط متعصبان را پديد آورده است.

رسا، سرويس سياسي ـ نخستين نکوداشت شهداي روحاني حادثه تاسوکي ، صبح امروز، چهارشنبه، شانزدهم اسفندماه در دفتر تيليغات اسلامي حوزه علميه قم،برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، نخستين نکوداشت شهداي روحاني حادثه تاسوکي ، صبح امروز چهارشنبه، شانزدهم اسفندماه در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي دفتر تيليغات اسلامي حوزه علميه قم،برگزار شد.
در اين مراسم که مديران، طلاب و مسوولان حوزه علميه قم حضور داشتند، حجت الاسلام علي شريفي، نماينده طلاب و فضلاي استان سيستان و بلوچستان به سخنراني پرداخت و گفت: مسوولان بايد هر چه سريع تر و با جديت با جنايت کاران فاجعه تاسوکي، برخورد کند.
وي تصريح کرد: ترديدي نيست که در فجايعي از اين قبيل سو استفاده اجانب و شرارت استکبار جهاني عليه اسلام نيز منشا اثر بوده و تفرقه افکني برخي نا اهلان و تحريک و تهييج نا آگاهان زمينه بروز چنين فجايعي توسط متعصبان را پديد آورده است.
همچنين در اين مراسم حجت الاسلام صادق گلزاده مدير ارتباطات دفتر تبليغات اسلامي به گزارشي درباره عملکرد اين مرکز براي شهداي روحاني پرداخت و اظهار داشت: اين مرکز به منظور پاسدداشت خون شهيدان تلاش هاي فراواني را انجام داده است که برگزاري يادواره شهيدان روحاني از جمله آن ها به شمار مي آيد.
در ادامه حجت الاسلام فلاحيان، وزير اسبق اطلاعات به بيان و تشريح اوضاع منطقه پرداخت.
پس از آن يکي از گروگان هاي آزاده شده فاجعه تاسوکي، اين فاجعه را روايت کرد.
شايان ذکر است، اين نکوداشت از سوي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، يادواره شهداي روحاني و مجمع طلاب و فضلاي استان سيستان و بلوجستان برگزار شده بود.

رسا، سرويس سياسي ـ عضو مجلس خبرگان رهبري، روز چهارشنبه در نخستين نکوداشت شهداي روحاني حادثه تاسوکي در سالن همايش هاي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي، گفت: علماي شيعه و سني بايد ارتباط خود را براي حفظ وحدت افزايش دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حجت الاسلام فلاحيان، عضو مجلس خبرگان رهبري، روز چهارشنبه در نخستين نکوداشت شهداي روحاني حادثه تاسوکي در سالن همايش هاي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي قم، با تشريح اوضاع منطقه، گفت: دشمنان امروز مي خواهند وضعيت بحراني در منطقه به وجود آورند.
وي ادامه داد: شرايط پيش آمده تصميمات جدي و دقيقي را مي طلبد که مسوولان کشور بايد با دقت آن را مد نظر داشته باشند تا خداي نکرده کشور در وضعيت بحراني قرار نگيرد و نقشه هاي آن ها خنثي شود.
عضو مجلس خبرگان رهبري، تصريح کرد: با توجه به  شکست آمريکا در منطقه و دست خالي ماندن از حملات خود به عراق و افغانستان و نا توان ماندن از پيروزي بر حزب الله لبنان به فکر تفرقه افکني ميان شيعه و سني افتاده است و به عنوان حربه از آن کمک مي گيرد.
وي خاطر نشان کرد: در شرايط فعلي وظيفه طلاب و روحانيت بسيار سنگين است که با هوشياري هر چه تمام نقش هاي دشمنان را شناخته و جامعه را آگاه کنند. علماي شيعه و سني بايد ارتباط خود را براي حفظ وحدت افزايش دهند.
وزير سابق اطلاعات، تاکيدکرد: طلاب بايد اصل وحدت ميان ملت هاي اسلامي را بيش از گذشته افزايش دهند تا هرگز دشمنان به فکر ايجاد تفرقه ميان شيعه و سني نيفتند. در حال حاضر به خوبي شاهد تعامل ميان شيعه وسني هستيم و وحدت داخلي بيشتر از اين نياز به آرامش دارد.
وي گفت:  اگر وحدت به هم خورد شاهد خسارت جبران ناپذيري خواهيم بود و بايد هم سوي با منافع استراتژي حول محور رهبري باشيم و مشکلاتي که موجب تفرقه مي شود را کنار بزنيم.
حجت الاسلام فلاحيان با اشاره به پيشرفت هاي ايران در زمينه هاي علمي و فن آوري، اظهار داشت: ايران در حال پيشرفت است تا به عنوان قدرت اول منطقه شناخته شود؛ زيرا به موفقيت هاي بزرگي دست يافته است و دشمنان از اين پيشرفت بيم دارند و با بهانه تراشي ها به دنبال منع اين گونه پيشرفت ها هستند تا بتوانند ايران را تضعيف و اطاعت پذير کنند.

رسا، سرويس سياسي ـ رئيس پژوهشکده فقه و حقوق، روز چهارشنبه، شانزدهم اسفند ماه در نخستين نکوداشت شهداي روحاني حادثه تاسوکي در سالن همايش هاي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي در ميزگري با عنوان تحليل تقريب، گفت: بايد در تقريب مذاهب دل ها را به هم نزديک کنيم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حجت الاسلام احمد مبلغي، رئيس پژوهشکده فقه و حقوق، روز چهارشنبه در نخستين نکوداشت شهداي روحاني حادثه تاسوکي در سالن همايش هاي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي قم در ميزگردي با عنوان تحليل تقريب، گفت: تشتت تقريب از دو شاخه برخوردار است.
وي ادامه داد: تقريب دل ها و انديشه ها دو شاخه مهم را تشکيل مي دهند که هر دو لازم و مکمل هم هستند و در حال حاضر در تقريب مذاهب با سه حوزه مشترکات، اختلافات و حوزه جديد و نو روبه رو هستيم.
رئيس پژوهشکده فقه و حقوق، تصريح کرد: وظيفه مرکز تقريب مذاهب اين است که اشتراکات را شناسايي کند و آن ها را برجسته نمايد و در ذهن ها فعال و مطرح کند. اين نقش تاثير گذاري خواهد داشت.
وي تاکيد کرد: مسلمانان حوزه هاي مشترک بسياري دارند که شناسايي نشده اند و در اين زمينه فعاليت قابل توجهي صورت نگرفته است و بايد نسبت به گذشته تلاش خود را افزايش دهيم.
رئيس مرکز تحقيقات مجمع تقريب مذاهب، ابراز داشت: بسياري از اختلافات قابل تقليل است که شناسايي نشده اند و برخي از آن ها غير موجه مي باشند که با مطالعه دقيق مي توان آن ها را تقليل داده تا شاهد حوزه مشترکات باشيم.
وي خاطر نشان کرد: جهاني سازي از انديشه هاي جديد است که مطرح مي شود و ما مي توانيم با با تبادل انديشه ها در روند واحدي قرار گيريم تا انديشه سازي کنيم و تکفير که حوزه جديد اختلافات است و از سوي آمريکا مطرح مي شود در اسلام سابقه ندارد.
حجت الاسلام مبلغي در پايان گفت: براي تقريب مذاهب بايد تقريب دل ها را داشته باشيم که در اين زمينه کار موفقي را در کارنامه ثبت نکرده ايم و در عصر حاضر بيداري بسيار خوبي از علماي شيعه و سني به وجود آمده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید