چاپ
دسته: سيستان و بلوچستان
بازدید: 2060

tasooki1389.jpgمطهره آن شب با مانتو می‏خوابد. صبح ساعت چهار پدرش را بیدار می‏کند. پدر به او می‏گوید الان زود است و می‏خوابد. اما مطهره خانم بیدار می‏ماند و ساعت شش دوباره پدرش را بیدار می‏کند. پدر نماز می‏خواند و کمی بعد به برای عزاداری می‏روند. و مطهره طبق نامه‏ای که پدرش به ابنا نوشته در حال آب دادن به عزاداران حسینی به شهادت می‏رسد.

 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 تروریست‏ها از ما می‏خواستند که راجع به حقیقت تحقیق کنیم، وی سپس با قرائت احادیثی از کتب اهل سنت راجع به نهی پیامبر از کشتن کودکان و زنان تأکید کرد: باید این احادیث را بخوانیم تا مرز شیعه و سنی با این تروریست‏ها که کودکان و زنان را به شهادت می‏رسانند و از طرفی دیگران را به تحقیق دعوت می‏کنند، روشن شود.

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ پنجمین سالگرد شهدای فاجعه تروریستی تاسوکی و گرامی‏داشت دیگر شهدای حوادث تروريستي در استان سیستان و بلوچستان با عنوان «از تاسوکی تا تاسوعا» با همکاری «مجمع طلاب و فضلای استان سیستان و بلوچستان»، «پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی دفتر تبلیغات اسلامی» و «خبرگزاری اهل‏بیت علیهم السلام ـ ابنا» چهارشنبه شب، هجدهم اسفند ماه 1389 در مدرسه حضرت امیرالمؤمنین قم برگزار ‏شد.

در ابتدای این مراسم «رضا لک‏زایی» نویسنده کتاب تاسوکی به بیان خاطراتی راجع به فاجعه تروریستی تاسوکی پرداخت.

وی با اشاره به تصاویر شهدا گفت: همانطور که می‏بینید در بین این شهدا هم خانم حضور دارد و هم دانش آموز و هم نوزاد دو ماهه. آن خانم معلم است و آن نوزاد دو ماهه هم فرزندش که همراه ده دانش آموز در تاسوعای امسال در چابهار به شهادت رسیدند.

لک زایی افزود: یکی از این شهدای دانش آموز به نام «مطهره نارویی» شب از پدرش قول می‏گیرد که فردا حتماً او را به مراسم عزاداری امام حسین ببرد. مطهره آن شب با مانتو و شلوار می‏خوابد. صبح ساعت چهار پدرش را بیدار می‏کند. پدر به او می‏گوید الان زود است و می‏خوابد. اما مطهره خانم بیدار می‏ماند و ساعت شش دوباره پدرش را بیدار می‏کند. پدر نماز می‏خواند و کمی بعد به برای عزاداری می‏روند. و مطهره طبق نامه‏ای که پدرش به ابنا نوشته در حال آب دادن به عزاداران حسینی به شهادت می‏رسد.

نویسنده کتاب تاسوکی گفت: تروریست‏ها از ما می‏خواستند که راجع به حقیقت تحقیق کنیم، وی سپس با قرائت احادیثی از کتب اهل سنت راجع به نهی پیامبر از کشتن کودکان و زنان تأکید کرد: باید این احادیث را بخوانیم تا مرز شیعه و سنی با این تروریست‏ها که کودکان و زنان را به شهادت می‏رسانند و از طرفی دیگران را به تحقیق دعوت می‏کنند، روشن شود.

لک زایی در پایان با مقایسه سخن خودش که در جواب تهدید یکی از تروریست‏ها گفته بود مرغابی از آب نمی‏ترسد با قسمتی از سخنان حضرت زینب که در کاخ یزید به او گفته بود "ای یزید من تو را حقیر می‏بینم و زمانی می‏آید که آرزو می‏کنی که ای کاش لال بودی و آنچه گفتی، نمی‏گفتی و آرزو می‏کنی که ای کاش فلج بودی و آنچه کردی نمی‏کردی" سخن حضرت زینب را سرشار از حماسه و قدرت و عزت و عظمت دانستند و مرغابی از آب نمی‏ترسد را در مقایسه با این سخن خنده‏دار عنوان کرد. 

گفتنی است در 25 اسفند 1384 جمع زیادی از ارادتمندان اهل بیت علیهم السلام در جاده زاهدان به زابل در منطقه تاسوکی توسط گروهک تروریستی جندالشیطان به شهادت رسیدند.

آخرین جنایت تروریستی این گروهک در روز تاسوعای حسینی در چابهار اتفاق افتاد که در اثر آن جمع زیادی از ارادتمندان اهل بیت علیهم السلام به شهادت رسیدند. در میان شهدای این حادثه کودکی دو ماهه و مادرش و ده دانش آموز حضور داشتند.